سلام. خانمی ۳۳ ساله هستم و یه دختر ۲ساله دارم. همسرم دو مشکل اساسی داره و اصلا اصلاح نمیشه. لطفا یک مشاور ترجیحا آقا کمک کنن میخوام پیام رو نشون بدم.

اول اینکه هر موقع دعوایی یا بگو مگویی بین ما پیش میاد سریعا با لحنی بد و یاس و ناله همه را با جزئیات کامل به برادرهای من یا پدر مادر خودش بیان میکنه. و من به شدت مخالف این کار هستم. من نظرم این هست که آدم حتی اگر جدا بشه نباید سفره زندگیشو پیش کسی باز کنه و از همسرش بدگویی کنه. به نظرم بی غیرتیه محضه. حتی جدا شدن هم باید بدون سر و صدا و با حفظ حرمت ها باشه‌.


دوم اینکه تا وقتی که من آرام و منطقی باهاش حرف میزنم اصلا و ابدا به حرف هام توجه نمیکنه و حتی سرشو از گوشی نمیکشه بیرون. حتما باید صدای بلند و کلمات نامناسب رد و بدل شه تا گوش کنه و من هم به هیچ عنوان دلم نمیخواد وارد این مرحله بشیم.


بفرمایید با وجود این دو مشکل که به کررات تکرار شده و حتی متوجه بد بودن آن هم نیست، آیا ادامه زندگی با اینچنین مردی به صلاح هست یا خیر.

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۳ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاوره خانواده

سلام. وقت بخیر

در خصوص مسئله اول با نظر شما موافق هستم. یک زوج موفق، زوجی هستند که یاد گرفته اند مسائل و مشکلات بین خودشان را با اعضای خانواده یا شخص دیگری مطرح نکنند و به اصطلاح دیگران را وارد رابطه خودشان نکنند. گاهی اوقات در خصوص مسائل جدی، اضطراب هر دو یا یکی از زوجین بالا می رود و نیاز به همدلی و صحبت کردن با فرد دیگری دارند که معمولا افراد پخته در چنین شرایطی از یک متخصص کمک می گیرند. هر اختلاف یا مشکلی که شما دارید مربوط به خودتان دو نفر است و ضرورتی ندارد دیگران در جریان جزئیات آن قرار بگیرند. بهترین راهکار برای تغییر این موضوع این است که متوجه بشوید علت اینکه همسرتان این کار را می کنند چیست؛ آیا این کار را نوعی مشورت، کمک گرفتن، شوخ طبعی یا تعامل اجتماعی در نظر می گیرند؟ تحلیل ریشه های این موضوع به کشف و تغییر الگو کمک می کند.

در خصوص مسئله دوم نیز تلاش کنید الگوی همیشگی تان را تغییر دهید. تلاش کنید صحبت کردن را با هماهنگی انجام دهید و آن را به زمانی موکول کنید که هر دو آرامش و تمرکز لازم را دارید و از ایشان بخواهید گوشی یا هر عامل حواس پرتی ای را کنار بگذارند. خیلی از آقایان اظهار می کنند که همسرشان مداوم و زیاد به آن ها غر می زنند و آن ها حوصله گوش کردن به بحث های تکراری را ندارند و در نتیجه تعارض هم حل نمی شود و خانم ها که از آرام گفتن مسئله و حل شدن آن ناامید می شوند از سر خشم و گاه ناچاری مجبور به پرخاش می شوند. این یک چرخه معیوب است که باید آن را بشکنید.

اگر بارها در خصوص این مسائل با هم صحبت کرده اید و خودتان نتوانسته اید آن را حل کنید توصیه می کنم از کمک یک مشاور خانواده کمک بگیرید. در خصوص اینکه می فرمایید زندگی با ایشان به صلاح است یا خیر باید بگویم بر اساس دو اختلاف نمی توان برای این موضوع نظر داد. بین تمام زوجین اختلافاتی وجود دارد ، بعضی از آن ها حل می شوند و در خصوص بعضی نیز زوجین با یکدیگر مصالحه می کنند و کنار می آیند. برای تصمیم گیری شما باید مجموعه عوامل را در نظر بگیرید. توصیه می کنم اگر دلخوری و رنجش شما از این مسائل زیاد است، حتما برای حل آن ها توسط یک فرد متخصص اقدام نمایید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

سلام واقعا خسته ام لطفا راهکار اساسی بدید بهم

پاسخ باسلام ميتونم درك كنم چقدر تحت فشاري و چقدر اسيب ديدي از اين شرايط ببين در اين شرايط تنها راه كه ميتونه بهت كمك كنه شروع جلسات مشاوره است تا كم كم با التيام يافتن زخم ها و شناخت خودت بتوني خودت رو از...

با عرض خسته نباشید علاوه بر مشکلات حاد من همسرم هم حرکت اسپرمهایش کند می باشد و مشکل اساسی که من و

پاسخ سلام حتما مشاوره جنسی با سکسولوژیست لازم است یا در صورت عدم دسترسی همسرتون را ارولوگ معاینه کنند

سلام پسر من ۴/۵ ساله است.با همسرم اختلافات زیادی داریم و فوق العاده بد دهنه . الان مشکل اساسی من این

پاسخ سلام همون طور که خودتون اشاره کردید این رفتار تقلیدی و به صورت یادگیری صورت گرفته پسر شما معانی این الفاظ رو نمیدونه وفقط تکرار میکنه ولی باتوجه به اینکه در اتاق وباخودش میگه میدونه که حرف خوبی نیست چ...

سلام. خانمی ۳۳ ساله هستم و یه دختر ۲ساله دارم. همسرم دو مشکل اساسی داره و اصلا اصلاح نمیشه

پاسخ وقت بخیر دوست عزیز بسیاری از مسائلی که در بزرگسالی با آن مواجه میشویم ریشه در دوران کودکی مان دارد زمان هایی که حرفی می زدیم به ما توجه نمیشده و یا با آرامش برخورد نمی شد بلکه عصبانیت و رفتارهای بزرگ...