2723

وسواس فکری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 41 بازدید

سلام. روزتون بخیر. من بعد از جراحی بینی که ۴۰ روز پیش داشتم و مشکل تنفسی که البته میگن عادیه دچار وسواس فکری شدم و مرتب اضطراب شديد دارم‌. همش فکر میکنم که اگر خوب نشم چیکار کنم و علاوه بر اون مرتب عوارض جراحی بینی رو می‌خونم و نگران میشم که برام ایجاد شه. کمکم کنید لطفا

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۳ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

وقت بخیر دوست عزیز 
خیلی اوقات شاهد هستیم که اضطراب و وسواس های فکری بعد از یک اتفاق  یا رویداد هر چند مثبت هم اگر باشد روی می دهد که چندان عجیب هم نیست به هر حال تغییری در زندگی و چهره شما روی داده است که ممکن است برای هر کسی پیش آید اما دوست عزیز آنچه که اهمیت دارد:
*بهتر است قبل از اینکه اقدام به انجام کاری کنید شرایط، نظرات و پیشنهادات را بخوانید بعد از آنکه کار انجام شد مطالعه یک چیزهایی دیگر به کارتان نمی آید.
*بهتر است وسواس های فکری خود را توجه کنید این وسواس ها نشات گرفته از ذهن شما هستند کارکرد ذهن همین است که شما را نسبت به تغییرات حساس و نگران کند دچار اضطراب کند به تبع این اضطراب سراغ انجام کارهایی مانند چک کردن و مطالعه بروید مثل عوارض ناشی از عمل فکر شما که درگیر شد در نتیجه این سیکل معیوب رو مدام تکرار می کنید بنابرین این شما هستید که می توانید مهمترین کمک ها را به خود داشته باشید.
*جایگزین دیگری به جای چک کردن و سرچ کردن پیدا کنید مثل مطالعه کتاب های متفرقه، مانند ورزش کردن، پیاده روی تا ذهن شما اینطور تمرین داده شود که هر وقت دچار اضطراب شدید سراغ انجام این فعالیت ها بروید وخوراک لازم به اضطرابتان داده نشود به مرور شرطی خواهید شد.
*کسانی که چنین تغییری را ایجاد کرده اند را دنبال کنید در آنها هم رضایت و عدم رضایت ممکن است باشد سعی کنید بیشتر رضایت ها را دنبال کنید. 
*مسائل و مشکلات ناشی از جراحی طبیعی ست برای هر کسی می تواند اتفاق بیفتد در صورت نیاز با پزشک معالجتان مطرح کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha