2109
خطر بزرگ در کمین سالمندان

خطر بزرگ در کمین سالمندان

1 هفته پیش بازدید293

سالمندان دیگر نگرانی از بابت رفت و آمد از پله‌ها نخواهند داشت!

مراقبت و نگهداری از افراد سالخورده چالش‌های خاص خود را دارد. در همین راستا با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد در خانه‌هایی آپارتمانی زندگی می‌کنند، آن دسته از سالمندانی که دچار بیماری یا ضعف‌های مختلف عضلانی هستند ممکن است برای رفت و آمد از پله‌ها با مشکلاتی مواجه شوند. اما راهکار طلایی برای حل این مشکل و محدودیت حرکتی سالمندان، استفاده از تجهیزات توانبخشی است که باعث می‌شوند سالمندان به سادگی در طبقات مختلف رفت و آمد داشته و مشکل خاصی را از بابت بالا رفتن و پایین آمدن از پله تجربه نکنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌شود بر این محدودیت حرکتی آزاردهنده سالمندان غلبه کرد.

ضعف توده عضلانی در سالمندان قدرت آن‌ها برای تردد در پله‌ها را کاهش می‎‌دهد

از مشکلات عمده‌ای که بسیاری از سالمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سارکوپنی یا Sarcopenia in the Elderly که به معنی تحلیل رفتن توده عضلانی به علت روند طبیعی پیری می‌باشد. همین شرایط هم باعث کاهش قدرت سالمندان می‌شود و به همین خاطر تعادل و راه رفتن این گروه سنی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اصولا بیماری سارکوپنی می‌تواند بر روی توانایی انجام کارهای روزمره‌ای مانند بالا رفتن از پله‌ها، بلند کردن اجسام و همینطور راه رفتن تاثیر منفی بگذارد. اصولا توده عضلانی در حدود سن 40 سالگی شروع به کاهش می‌کند و این روند از دست دادن بافت‌های عضلانی ممکن است با رسیدن به دهه 60 یا 70 زندگی با سرعت به مراتب بیشتری پیشرفت کند.

اگرچه میزان دقیق کاهش توده‌های عضلانی متفاوت است، اما ممکن است فرد در هر دهه از زندگی خود 3 تا 8 درصد از حجم عضلات خود را از دست بدهد. سارکوپنی در سالمندان باعث از بین رفتن توده عضلانی، کاهش تعداد فیبرهای عضلانی و کاهش در سایز آن‌ها می‌شود. ترکیبی از فیبرهای عضلانی کمتر و کوچکتر باعث می‌شود که عضلات آتروفی یا کوچک شوند.

اصولا با افزایش سن تغییرات خاصی در بدن رخ می‌دهد که در رشد سارکوپنی در سالمندان نقش دارندبرای نمونه با افزایش سن توانایی بدن در تولید پروتئین‌هایی که برای رشد ماهیچه‌ها لازم است کاهش می‌یابد. هنگامی‌که تولید پروتئین کاهش می‌یابد، سلول‌های عضلانی فرد کوچکتر می‌شوند. تغییرات هورمونی وابسته به سن همچنین ممکن است به کاهش حجم عضلات منجر شود. به طور معمول سطح تستوسترون و فاکتور رشد انسولین، بر رشد عضلانی و توده عضلانی تاثیر دارند.

تجهیزات توانبخشی مشکلات سالمندان برای تردد با پله‌ها را برطرف می‌کنند

به طور کلی سالمندان، بیماران و افرادی که با محدودیت‌های حرکتی دست و پنجه نرم می‌کنند برای استفاده از پله نیاز به یک همراه خواهند داشت. در بسیاری از موارد این دسته از افراد نمی‌توانند به‌آسانی از پله‌ها استفاده کنند. چرا که بالا یا پایین رفتن از پله برای سالمندان بسیار خطرناک است و فشار زیادی به بدن آن‌ها وارد می‌کند.

به همین خاطر سالمندان و بیماران کم‌توان با استفاده از بالابر پله مدل نفربر می‌توانند با کم‌ترین فشار و در امن‌ترین شرایط از پله‌ها استفاده کنند. این محصول بهترین وسیله برای جابه‌جایی بیماران کم‌توان و افراد سالمند با استفاده از پله است. پله پیماها به طور معمول در دو مدل گردشی و مستقیم تولید می‌شوند. تفاوت این دو مدل هم بر اساس نوع پله‌ها می‌باشد و قیمت پله پیما در این دو محصول متفاوت است. در ادامه این قسمت سایر تجهیزات توانبخشی برای حل مشکل تردد سالمندان در پله‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بالابرهای خانگی یا هوم لیفت به کمک سالمندان آمده‌اند

بالابرهای خانگی یا هوم لیفت در واقع نوعی آسانسور است که می‌توانند هم در منازل و هم در محیط‌های تجاری با تعداد طبقات کم مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل از بالابرها از لحاظ سیستم به چند دسته تقسیم می‌شوند. مدل هیدرولیک بالابر کاربرد بسیاری داشته و هم مخصوص جابه‌جایی فرد و هم اشیا است. این در حالی است که از بالابرهای خانگی پنوماتیک صرفا برای جابه‌جایی افراد استفاده می‌کنند.

از جمله مزایای استفاده از بالابرهای خانگی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فضای کمتری را در مقایسه با آسانسورهای سنتی اشغال می‌کند
  • کاهش قابل توجه هزینه‌های مصرف انرژی
  • بالابرهای خانگی یا هوم لیفت‌ها زیبایی و جذابیت بصری بیشتری نسبت به آسانسورها دارند
  • در فضای بین پله‌ها هم امکان اجرا دارند
  • قابلیت طراحی و ساخت درب اتوماتیک برای بالابر خانگی
  • نیازی به اختصاص دادن فضایی بزرگ برای اتاق موتورخانه یا تجهیزات کنترلی نیست

جابه‌جایی امن سالمندان با بالابر پله رو مدل ویلچربر

بالابر پله‎‌رو مدل ویلچربر محصولی است که افراد می‌توانند به کمک آن بدون فشار و در شرایطی ایمن به کمک ویلچر خود به سادگی از پله‌ها بالا یا پایین بروند. این محصول نیروی مورد نیاز خود را از برق شهری تامین می‌کند و از نظر کارایی نیز شرایط بسیار مساعدی دارد. در این نوع بالابر از آلیاژهای بسیار محکم فولادی استفاده شده است که در مدل‌های معمولی می‌تواند تا 150 کیلوگرم و در نمونه‌های سفارشی تا 200 کیلوگرم وزن را به سادگی تحمل کند.

از دیگر قابلیت‌های فنی این محصول می‌توانیم به جمع‌سوندگی خودکار، استفاده از چراغ هشدار، قابلیت نصب بدون کوچک‌ترین تخریب و همینطور حفاظ فولادی اتوماتیک اشاره کنیم. لازم به ذکر می‌باشد که این محصول در حالت بسته 30 سانتی‌متر و در حالت باز نیز 110 سانتی‌متر از پله را اشغال خواهد کرد.

از مزایای خرید بالابر پله رو مدل ویلچربر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جابه‌جایی آسان و امن سالمندان و افراد بیمار
  • امکان نصب در بسیاری از راه‌پله‌ها و ساختمان‌ها
  • قابلیت جابه‌جایی بالابر در صورت نیاز به تغییر دادن مکان
  • عدم نیاز به پیاده شدن بیمار از ویلچر به منظور استفاده از پله

انتقال بیمار از سطوح مختلف با بالابر بیمار مدل جرثقیل

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های که پرستاران و همراهان بیماران دچار ناتوانی‌های حرکتی با آن مواجه هستند، انتقال بیماران از سطوحی مختلف مانند تخت یا صندلی می‌باشد. بالابر بیمار مدل جرثقیل نوعی محصول است که به افراد در زمینه جابه‌جایی این دسته از بیماران کمک می‌کند.

مزایای خرید بالابر بیمار مدل جرثقیل به شرح زیر هستند:

  • جابه‎‌جایی بیمار به محیط‌‌های مختلف
  • سهولت استحمام بیمار
  • افزایش قابل توجه آسایش و راحتی بیماران در زمان استفاده
  • کاهش معنادار هزینه‌های مربوط به نگهداری از بیماران ناتوان

رفع نیازهای افراد کم‌توان با تجهیزات توانبخشی همیار مکانیک کوشا

یکی از برترین مراکز فروش تجهیزات توانبخشی برای کمک به مشکلات و محدودیت‌های حرکتی سالمندان، معلولان و جانبازان، شرکت همیار مکانیک کوشا است. تمامی تجهیزات توانبخشی این مجموعه دارای 1 هفته ضمانت بازگشت کالا در صورت عدم رضایت مشتری، یک سال گارانتی تعویض بدون قید و شرط و همینطور 5 سال خدمات پس از فروش و شرایط اقساطی هستند. شما با مراجعه به صفحه محصولات سایت همیار مکانیک کوشا می‌توانید انواع بالابر، رمپ جمع‌شونده، انواع ویلچر و صندلی بلندکننده از زمین را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا خریداری کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7320 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6316 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5120 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5086 بازدید