🔹️🔹️و اما پاسخ های فراوانی به این شبهه:
اول از همه باید بدونیم که تاریخ طبری کاملا معتبر نیست.خود طبری در این کتاب نوشته که هر نقلی که دیدم آوردم به این نیت که باقی بماند.نه اینکه تایید کنم.دنبال این نبودم که ببینم چی درسته و چی غلط...با این حساب منبع قابل اعتمادی نیست.
اگر مخالفان اسلام ملاکشون آیات قرآن هست که سوره احزاب چنین گفته: "و انزل الذین ظاهروهم من اهل الکتاب من صیاصیهم و قذف فی قلوبهم الرعب فریقا تقتلون و تاسرون فریقا* و اورثکم ارضهم و دیارهم و اموالهم و ارضا لم تطئوها..." به این آیات خوب دقت کنید.تک تک کلمات و عبارات قرآن و همچنین نوع چینش این عبارات دارای حرف و مطلبه.قرآن میگه اول گروهی رو کشتید، و بعد از اون گروهی رو اسیر کردید.دقیقا خلاف ماجرایی که نقل میکنند که مسلمانان این هفتصد نفر رو اسیر کردند و آوردند داخل شهر مدینه و در یک خانه کوچک جا دادند و بعد گردن زدند.بعلاوه قران میگه گروهی رو اسیر کردید و کشتید نه همه یهودیان.
نکته بعدی کلمه "تاسرون" هست که در این آیات بکار رفته.تاسرون یعنی اسیر گرفتن.اهل لغت میگند این کلمه هرجا بکار برده میشه در قرآن در خصوص مردان جنگی هست.نه اسارت گرفتن زنان و کودکان و پیرمردها و بیماران.برای این دسته دوم کلمه "سبایا" استفاده شده.
مسئله بعدی که باید دقت بشه دستور قرآن در برخورد با اسرا هست.آیه چهارم سوره محمد امر میکنه که اسرا یا آزاد بشند و یا فدیه بدهند.تازه این حکم برای اسرایی هستن که جنگیدند و قتل و خونریزی کردند نه افراد بنی قریظه که جنگی نکردند با پیامبر.
فقط کافیه مقداری فکر کنیم که پیامبر فردی مثل ابوسفیان با اون همه توطئه علیه اسلام بخشیدند؛ قبیله یهودی بنی قینقاع و بنی نضیر رو با وجود پیمان شکنی تنها تبعید کردند پس چطور ممکنه دستور چنین عمل وحشیانه ای بدند؟خصوصا که معروفند به رحمت للعالمین.
یا مثلا بعد از ماجرای بنی قریظه جنگ خیبر پیش اومد که پیامبر به اهل خیبر گفتند دشمنیتان با خدا و رسولش را میدانم اما این باعث نمی شود بیش از آنچه با دوستانتان رفتار کردم با شما هم رفتار کنم.
نکته مهم دیگه این که رسم عرب این بوده که در جنگ ها و هنگام رزم افتخارات خودشون رو بیان کنند برای دشمن.اما در طول تاریخ حتی یکبار هم نمیبینیم امام علی گفته باشند من هفتصد نفر از یهودیان رو هلاک کردم.در حالیکه بعضا به افتخارات خودشون اشاره داشتند.بین صحابه پیامبر هم هرگز کسی این ماجرا رو نقل نکرده که هفتصد یهودی گردن زده شدند.
تعداد کشته شدگان این واقعه هم از چهل نفر هست الی هزار و چهارصد نفر که قابل اعتنا نیست.