چند روز پیش از بیمارستان برگشتم گفتم حالا که وقتم آزاده و قراره فردا هم شیفت نداشته باشم، خیر سرم یه فیلم حال خوبکن ببینم که این همه خستگی و استرس رو بشوره ببره.
تا بخوام یه فیلم درستحسابی پیدا کنم که حالوهوامو بهتر کنه، حداقل نیم ساعت باید دنبالش بگردم.
نتفلیکس برای فیلم و سریال بهترینه؛ هم کلی فیلم و سریال جذاب داره، هم دستهبندیاش کارو راحت میکنه. الگوریتم پیشنهاد فیلمش هم دقیقاً میفهمه چی میخوای.
ولی ما ایرانیای بیچاره به خاطر تحریم، اصلاً نمیتونیم مستقیم ازش استفاده کنیم.
چرا؟ چون اکانت خریدن نیاز به پرداخت بینالمللی داره و اینجا عملاً این کار غیرممکنه.
چطوری میشه این مانع رو دور زد؟ همکارهام اشتراک نتفلیکس دارن ولی 3 ظهر نمیتونستم زنگ بزنم. خودم سرچ کردم فهمیدم که چندتا سایت و کانال ایرانی هستن که اینجور اکانتها رو میفروشن
توی سرچهام چندتا سایت و کانال پیدا کردم و بعد از مقایسه، رسیدم به لایسنس مارکت.
قیمتاشون به طرز عجیبی از همهجا کمتر بود. ارزون بودنش اولش یه کم منو شکاک کرد، تو توضیحات سایت نوشته بودن که سفارشات تو کمتر از ۳ دقیقه به صورت خودکار ارسال میشن.
سفارشم رو ثبت کردم و منتظر موندم. فکر میکردم همهچی داره عالی پیش میره، یه پیام از سایت اومد : «سفارش شما با تأخیر، طی 24 ساعت آینده ارسال میشود.
چی شد پس؟
چی میشه که تو چند دقیقه همه حرفاتونو عوض میکنین؟ نوشته بودین سه دقیقهای ارسال میشه، حالا میگین تأخیر؟ سرم کلاه رفت .از جایی که اولین باری نیست که اینجوری سرم کلاه میره! سریع رفتم سراغ اینستاگرام و توییترشون که ببینم بقیه هم این مشکلو داشتن یا نه؟
هر چی بیشتر گشتم، بیشتر پشیمون شدم. پر بود از کامنتای منفی.
جالبتر از همه اون جایی بود که گفتن تو اینستا پیگیری سفارش ندارن و فقط باید تیکت بزنم. یعنی عملا به جز تیکت و تماس، راه ارتباطی دیگهای برای پشتیبانی نداشتن.
صف تماس شلوغ بود و از جایی که خیلی عصبی بودم، راه اخرم تیکت بود.
رفتم یه تیکت زدم و همه ناراحتیا و گلههامو توش نوشتم. حتی تهدید کردم که شکایت میکنم. منتظر بودم زود جواب بدن.رو صفحه تیکتینگ موندم تا جوابمو بگیرم. ولی هیچ خبری نبود!
روزم که کلا خراب شده بود، پولمم عملاً تو هوا معلق مونده بود.
تو صفحه سایتشون زده بودن که نزدیک به 50 تا پرسنل دارن! ولی من هیچ جوابی دریافت نمیکردم.
بعد از تقریباً یه روز،برام پیام اومد که یک تیکت ثبت شده.
جواب تیکتم اومده بود. نوشته بودن که چون موجودی اکانتای آماده تموم شده، باید بهصورت دستی سفارش منو تکمیل کنن و این کار ممکنه یه کم زمان ببره. با این حال، اون پیام اولی که ارسال کردن به خاطر این بوده که من درجریان تاخیر باشم!.
چون یه جواب شنیدم یکم ته دلم گرم شد که حداقل یه نفر هم که شده پشت این سایت هست و بالاخره یه خبری از لایسنس مارکت به دستم رسید.
خب شما که میدونستین موجودی ندارین، چرا میگین سه دقیقهای ارسال میشه؟
تقریباً بعد از دو روز، بالاخره پیام اومد که سفارشم تکمیل شده.
تو ایمیلهام چیزی نیومده بود. دوباره وارد سایت شدم و دیدم پروفایل نتفلیکسم رو تو قسمت سفارشات برام ارسال کردند.
ولی یه چیزی هنوز تو ذهنم بود. گفتم شاید چون زیاد پیگیر بودم و تهدید به شکایت کردم، سفارشم رو زودتر از بقیه تکمیل کردن. تصمیم گرفتم باهاشون تماس بگیرم، ببینم واقعاً داستان چیه و ازشون بخوام توضیح بدن.
بالاخره یه خانم جواب داد. خیلی محترمانه و آروم صحبت کرد و توضیح داد که این شرکت خودش لایسنسها رو از منابع خارجی تهیه میکنه و به خاطر تحریم و دردسرای پرداخت، گاهی وقتا حتی خودشون هم گیر میافتن. مدت زمان پاسخ دهی تیکت ها هم بین 24 تا نهایتا 48 ساعت هست و اگه خیلی فورس به پشتیبانی نیاز دارید باید تماس بگیرید. راجع به صف تماس هم بهم توضیح دادن که خب من شخصا با خیلی دیگه از مراکز مثل بانکهای اینترنتی تماس گرفتم و برای ارتباط باید پشت خط منتظر بمونم و این به نظرم منطقی بود.گفتن که اگه تأخیری پیش میاد، به این خاطره که تهیه این اکانتها فرایند آسونی نیست. این مشکلات از دست خودشون خارجه و تو اینجور مواقع تیم فنی و برنامه نویسیای دارن که این تحریمها و مشکلات رو دور بزنن. هدفشون هم همیشه این بوده که با کمترین هزینه، سرویسها رو به مشتریا برسونن.حقیقتا حرفاش تا حدودی منطقی بود .چیزی که تجربه بهم ثابت کرد این بود که لایسنس مارکت تو این شرایط سخت داره کار میکنه که ما ایرانی ها هم بتونیم خدمات این چنینی رو دریافت کنیم.حالا خدماتشون به خاطر شرایط ممکنه دیر و زود داشته باشه، ولی سوخت و سوز نداره چون تا جایی که به من گفتن تو این مدت زمان، اگه اشتراکم به مشکل بخوره پشتیبانی دارن.
حالا امیدوارم برای اکانتم مشکلی پیش نیاد ولی اگه موردی بود و دوباره با پشتیبانی ارتباط داشتم، وبلاگم رو آپدیت میکنم و از اون هم براتون تعریف میکنم.خودم قطعا برای تمدید اشتراک دوباره سراغشون میرم. چون قیمتشون خیلی کمتره و طبق گفته خودشون تا پایان اشتراک، پشتیبانی دارن. البته این بار با این دید که تحریم و مشکلات پرداخت بین المللی برای اونا هم هست و دارن صدشون رو میذارن تا شرایط برای ما یکم راحت تر بشه. امیدوارم یه روزی برسه که واسه دسترسی به سرویسهای جهانی دردسر نداشته باشیم.
شما هم تجربه خرید داشتین؟