این کودکان اغلب ترجیح میدن تنها باشند و از تماس چشمی اجتناب کنند.
در مقابل تغییر مقاوم هستند.
اختلال در تکلم دارند.
در بیان نیازها مشكل دارند و از اشارات و حركات به جای كلمات استفاده میكنند.
ضمایر را به صورت نابهجا استفاده میکنند؛ شناختی از «من» ندارند و خود را با نام صدا میزنند.
كلمات و یا جملات دیگران را تكرار میكنند.
خنده و گریه بی دلیل دارند و یا بدون علت مشخص نگران و مضطرب میشوند.
نمیتوانند خود را جای دیگران بگذارند و احساسات دیگران را درک کنند.
توانایی انجام بازی نمادین و تخیلی را ندارند.
قادر نیستند با دیگران رابطه برقرار كنند.
دوست ندارند در آغوش گرفته شوند و یا دیگران را در بغل گیرند.
به روش آموزش معمول پاسخ نمیدهند.
با اسباب بازی، درست بازی نمیكنند.
چرخیدن و تاب خوردن را خیلی دوست دارند.
احساس درد كمتر یا بیشتر از حد دارند.
از خطرات نمیترسند.
پر تحرک یا كم تحرک هستند.
با وجود حس شنوایی سالم به صحبتها و یا صداها پاسخ نمیدهند.
اغلب توانایی هوشی پایینی دارند و گاهی در موضوع خاصی دارای نبوغ هستند.