2709
معنی واقعی ایموجی ها و اشتباه‌های ما

معنی واقعی ایموجی ها و اشتباه‌های ما

1397/04/26 بازدید58485
ایموجی همین شکلک‌هایی که هر روز بارها و بارها برای بیان احساساتتان در گوشی‌های موبایل و چت های خودمانی و غیرخودمانی از آن‌ها استفاده می‌کنید و به طرف مقابلتان می‌فهمانید که در حال حاضر چه احساسی دارید، برای خودش داستانی دارد.
در واقع زبان Emoji، یکی از زبان‌های رایج است که بدون آن چت کردن در فضای مجازی چندان لطفی ندارد. حتی گاهی پیش می‌آید استفاده نکردن به جا از این ایموجی‌ها باعث سوتفاهم هم شده باشد. در این مقاله به بررسی معنای ایموجی‌ها می‌پردازیم.
 

ایموجی یعنی چه؟

اولین سری از ایموجی‌ها اشکال ساده‌ای بودند. در دهه 90 ایموجی‌های مورد استفاده در چت‌های اینترنتی با استفاده از دو نقطه و پرانتز :-) منظور را می‌رساندند. اولین بار ایموجی ها برای بیان ساده‌تر مفاهیم توسط یک فرد ژاپنی به نام «کوریتا» ساخته شدند. هدف از ساخت ایموجی این بود که برای مثال به جای بیان اینکه هوا ابری است از شکلک ابر استفاده شود تا راحت‌تر و جذابتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. نتیجه کار کوریتا حدود 176 شکلک بود که ایموجی نام گرفت.
کلمه ایموجی ازدو کلمه ژاپنی متشکل از e به معنای تصویر و moji به معنای نوشته (خط) گرفته شده است. به مرور زمان ایموجی ها گسترش پیدا کردند و شرکت‌های بزرگی چون اپل در گسترش آن‌ها و یکسان سازیشان برای زبان‌های متفاوت دنیا نقش زیادی ایفا کردند.
شاید در ابتدا انتقال این شکلک ها برای همه یکسان نبود و بعضی‌ها نمی‌توانستند آن را دریافت کنند. اما در حال حاضر ایموجی‌ها در همه گوشی‌های موبایل شکلک‌هایی با پیام‌هایی یکسان هستند. جالب اینجاست که با گذشت زمان و نیاز مردم کشورهای مختلف، ایموجی‌ها تکمیل شدند و به طور مثال غذای فرهنگ‌های مختلف یا پرچم بیشتر کشورها به فهرستشان‌ اضافه شد. ضمن اینکه جنسیت هم به شکلک ها اضافه شد و انواع رنگ پوست‌ها برای جلوگیری از تبعیض نژادی به ایموجی‌ها اضافه شدند.

ایموجی های قدیمی


اشتباهات رایج درباره ایموجی‌ها

یکی از مشکلاتی که ممکن است در دنیای ایموجی‌ها ایجاد شود، تفاوت برداشت‌هاست. هنوز هم ایموجی‌هایی هستند که برای هر کس معنی متفاوتی دارند. برای اینکه ریسک سو برداشت را تا حد ممکن پایین بیاورید، می‌توانید دو کار انجام دهید. یکی اینکه به جای استفاده از یک ایموجی، چند ایموجی را که معنای هم‌جهت دارند، کنار هم بگذارید.
راه حل دوم به کار بردن ایموجی در بستری از کلمات است که نزدیکترین وضعیت را نسبت به معنایی که در ذهن دارید، منتقل می‌کند. بعضی از شکلک های ایموجی که در ادامه آمده در معنای ذهنی ما یک معنی دارند ولی در واقعیت معنای آنها چیز دیگری است. در واقع ما بعضی از این شکلک ها را اشتباه به کار می‌بریم:

معنای درست ایموجی


ایموجی Kissing Face یکی از ایموجی‌هایی است که گاهی به جای بوسه، به عنوان سوت زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

معنای درست ایموجی

ایموجی Slightly Smiling Face بیشتر از اینکه نشان دهنده خنده کم‍رنگ باشد، به عنوان ایموجی با حالت ناراحت و ناراضی به کار می‌رود. 

معنی درست ایموجی ها نی نی سایت


صورت خنثی یا Neutral Face برای نشان دادن همین حالت طراحی شده؛ اما گاهی در زمینه طنز به عنوان «من دیگر حرفی ندارم» مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نی نی سایت معنای درست ایموجی


یکی از ایموجی‌های چند معنایی Sad but relieved face است، یعنی احساس ناراحتی که بعدش به آرامش رسیده؛ اما از این ایموجی بیشتر به معنی استرس استفاده می‌شود.

معنی اشتباه ایموجی


 ایموجی Hushed Face برای نشان دادن حالت دعوت به سکوت طراحی شده اما خیلی وقت‌ها به معنی ابراز احساس تعجب و نگرانی به کار می‌رود.


ایموجی ناراحت

خیلی وقت‌ها برای نشان دادن حالت اندوه و حسرت از ایموجی Sleepy Face استفاده می‌کنیم؛ در حالی که این ایموجی به معنی احساس خواب‌آلودگی است. 



Confused Face یکی از ایموجی‌های طراحی شده برای احساس سردرگمی و گیجی است؛ اما بیشتر به عنوان ناراحتی و دلخوری به کار می‌رود.
 

ایموجی، تولد یک زبان جدید

تقریبا 92 درصد از مردمی که از فضاهای مجازی استفاده می‌کنند از شکلک‌های ایموجی نیز استفاده می‌کنند. در اینستاگرام تقریبا نیمی از پست‌ها ایموجی دارند. ایموجی‌ها به قدری محبوب هستند که جز جدا نشدنی چت‌های اینترنتی شده‌اند. جالب است بدانید بیشترین کاراکتری که استفاده می‌شود کاراکتر خنده است.

ایموجی‌ها به اندازه کلمات واقعی حرف دارند

زیادتر شدن تعداد شکلک‌ها از حیوانات گرفته تا گیاهان و لوازم خانه نشان دهنده این است که با هر یک از این کاراکتر‌ها، ارتباطات دیجیتالی منحصر به فردتر، زیباتر و مهم‌تر می‌شود. تنوعی که در لغت‌نامه ایموجی‌ها وجود دارد تنها این نیست که بین این تعداد ایموجی شکلی را که شبیه خودتان است، پیدا کنید. حضور و یا عدم وجود شکلک ها کمک می‌کند فاصله فرهنگی را نیز از کمتر کنید.

یک بازی جالب با ایموجی‌ها

در روز جهانی ایموجی با شکلک‌ها بازی کنید. یک روش خوب برای جشن گرفتن روز جهانی ایموجی این است که می‌توانید در گروه‌های دوستانه‌ای که عضو هستید با ایموجی‌ها ضرب‌المثل یا اصطلاح بسازید و مسابقه برگزار کنید. سایر اعضای گروه باید حدس بزنند شما با این شکلک‌ها سعی دارید چه جمله‌ای را برسانید. برای برنده هم می‌توانید هدیه‌ای مثل کلاه با طرح ایموجی یا جاسوئیچی تهیه کنید. تعداد زیاد ایموجی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا این بازی را به خوبی انجام دهید. امتحان کنید و سرگرم باشید!

ایموجی زبان آینده است؟

خوب است در مورد ایموجی‌ها بدانید که این شکلک‌ها در عصر حاضر به یک زبان بین المللی برای بیان احساسات تبدیل شده‌اند. این زبان شکلکی در ابتدا در دهه 90 میلادی در گوشی‌های موبایل ژاپنی‌‌ها دیده شد و به دلیل جذابیتش در همه جای دنیا پخش شد.
ایموجی ها به دلیل محبوبیتی که پیدا کردند، متناسب با فرهنگ‌های مختلف، زمان و نیاز مخاطبانشان در سراسر دنیا زیاد شدند؛ به طوری که در حال حاضر چیزی در حدود هزار ایموجی وجود دارد که تنوع آن از شکلک‌های مختلف صورت تا تسبیح و پول و ساعت اپل متفاوت است. در واقع اکثر تصویرهایی که به آن‌ها نیاز دارید، بین ایموجی ها پیدا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در آینده هرچه دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش برود، نقش ایموجی ها به عنوان یک زبان بین‌المللی برای رساندن مفاهیمی که در تمامی زبان‌ها قابل فهم باشند، بیشتر خواهد شد.

روز جهانی ایموجی

تفاوت خانم ها و آقایان در استفاده از ایموجی ها

 
ایموجی و تنوع معنایی آن
معنی ایموجی برای خانم ها
ایموجی مورد علاقه خانم ها
ایموجی مورد علاقه آقایان
ایموجی های مورد علاقه زنان و مردان

ارسال نظر شما

login captcha

با اینکه کامل نبود ولی جالب بود

ممنون از خانم احمدی

خیلی جالب بود من همیشه دنبال این میگردم که اسم هر ایموجی چیه 

ولی هرچی تو نت سرچ میکردم چیز جالبی پیدا نمیکردم 

واقعا مقاله جالبی بود با این که اسم همه ایموجی ها توش نبود ولی بازم خوب بود😘

جالب بود 

خیلییییی خوب بود

خیلی جالب بود

جالب بود 

با سپاس از خانم احمدی 

جالب بود😇😇😇

واقعا چقدر درست بود   

درود بر شما

مقاله خیلی خوب و جالبی بود

جالب بود

پربازدیدترین ها