2109
رختخواب گرم کابوس زاست

رختخواب گرم کابوس زاست

1397/01/26 بازدید1928
نی نی سایت: خوابیدن در رختخواب خیلی گرم نه تنها لذت‌بخش نیست که باعث می‌شود کابوس های ترسناکی درباره ارواح، هیولاها و زامبی‌ها ببینید!
به گفته انجمن خواب بریتانیا، خوابیدن در اتاق خیلی گرم هم می‌تواند باعث بروز اختلالات خواب شود و احتمال کابوس دیدن را افزایش می‌دهد.
این محققان توصیه می‌کنند برای داشتن خواب خوب شبانه، دمای رختخواب‌تان، زمانی که خوابتان برده، باید بین 16 تا 18 درجه سانتی‌گراد باشد.
دکتر استنلی، سرپرست این تحقیقات می‌گوید: «اگر در اتاق خیلی گرمی خوابیده باشید، دمای مرکز بدن‌تان نمی‌تواند آن حرارت را از دست بدهد و به همین سادگی، خواب تان بهم می‌خورد»!
به گفته این پژوهشگر، اگر شب نخوابیده باشید، تمایل به خواب بیشتر خواهد شد و به همین خاطر فعالیت مغز موقع چرت زدن بیشتر می‌شود. به این ترتیب بیشتر خواب می‌بینید، رویاهایتان- و متاسفانه کابوس هایتان- واضح‌تر و زنده‌تر می‌شوند و شما می‌توانید آنها را به خاطر بسپارید.
بر اساس این مطالعه، زیادی سرد یا گرم بودن محیط خواب، هر دو می‌تواند خواب راحت شبانه را از شما بگیرد اما احتمال تجربه یک خواب خوب در یک اتاق خنک بسیار بیشتر از یک اتاق گرم است و حتی چشم‌هایتان راحت‌تر بسته خواهند شد!
ضمن اینکه خوابیدن در دمای مناسب می‌تواند مانع از خروپف و حتی اختلالاتی نظیر آپنه خواب شود.
اختلال خواب یعنی افراد بزرگسال فازی به نام «حرکات سریع چشم یا REM» را تجربه می‌کنند؛ فرد حرکات واضح فیزیکی مثل تکان خوردن شدید دست و پا را تجربه کرده و رویاهای ناخوشایند همراه با شنیدن صداهای ناگهانی می‌بیند. در این مرحله از خواب، امواج مغزی مشابه زمان بیداری است و احتمال وقوع کابوس ها در این زمان بیشتر است.
دکتر استنلی که 36 سال است در زمینه خواب تحقیق می‌کند، معتقد است خوابیدن در رختخوابی از جنس الیاف کتان و ابریشم می‌تواند فرد را خنک نگه دارد و توصیه می‌کند حتی اگر می‌توانید، پنجره را باز بگذارید، دیروقت چیزی میل نکنید که دمای بدن‌تان بالا می‌رود و از دست دادن دما برای بدن‌تان سخت‌تر خواهد شد: «اتاق خواب‌تان را تمیز و خنک نگه دارید و برای گرم کردن رختخواب‌تان بهتر است از یک کیسه آب گرم استفاده کنید چون با به خواب رفتن‌تان، بهرحال رختخواب‌تان گرم خواهد شد».

منبع: میل آنلاین/ MailOnline

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9173 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6596 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15154 بازدید