2783
کار در منزل؛ خوب یا بد؟

کار در منزل؛ خوب یا بد؟

1394/09/14 بازدید5895

نی‌نی سایت: اگر این روزها نگاهی به نیازمندی‌های روزنامه‌ها بیندازید با مشاغلی تحت عنوان کار در منزل روبه‌رو می‌شوید؛ از خیاطی و عروسک‌سازی و هنرهای دستی گرفته تا مونتاژ کیت‌های الکترونیکی و تایپ کتاب و مقالات و ... البته کم نیستند خانم‌هایی که به دلایل مختلف مثلا داشتن فرزند یا مخالفت همسر نمی‌توانند بیرون کار کنند. بنابراین با دیدن چنین تیترهای کاریابی حسابی ذوق‌زده می‌شوند و به فکر کسب درآمد می‌افتند. بد نیست بدانید کارهای خانگی در سراسر جهان طرفداران خاص خودشان را دارند؛ از خانم‌های خانه‌دار که دوست دارند اوقات بیشتری را در کنار همسر و فرزندان‌شان بگذرانند تا افرادی که دوست ندارند برای دیگران کار کنند همه به دنبال کارهای خانگی و پر درآمدند. آیا با آسیب‌های این مشاغل آشنا هستید؟ شاید در نگاه اول کارهای خانگی جزو مشاغل آزاد محسوب شوند و ساعت کاری مشخصی برای آنها تعریف نشود، اما همین موضوع باعث شده تا از چیزی به عنوان است خدام رسمی برای افرادی که مشاغل خانگی دارند، مطرح نباشد و افراد شاغل به دلیل در آمد بیشتر ساعت‌های طولانی‌تری را به کار اختصاص دهند. در چنین شرایطی نه تنها بحث اضافه کار برای‌شان مطرح نیست، بلکه چون کارفرمای مشخصی ندارند زیر پوشش بیمه هم قرار نمی‌گیرند. در عین حال این افراد باید مدام با استرس ناشی از نداشتن کار ثابت کنار بیایند و متاسفانه همیشه هم این احتمال وجود دارد که در ادامه کارشان دچار مشکل یا حتی برشکستگی مالی شوند و تا مدت‌ها بیکار بمانند. این موضوع وقتی حادتر می‌شود که فرد شاغل خانمی باشد که سرپرست خانوار هم هست.

اگر آشپزی می‌کنید

یکی از مشاغل خانگی آشپزی است. بسیاری از خانم‌های کدبانوی خانه داری که دست پخت خوبی دارند، دست به ابتکار می‌زنند و برای شرکت‌های کوچک یا خانواده‌های شاغل غذا درست می‌کنند. شاید درآمد این کار خوب باشد اما حرارت و خطر سوختگی هنگام آشپزی و بریدگی دست با چاقوهای تیز آشپزی مهم‌ترین خطراتی است که سلامت‌شان را تهدید می‌کند. حالا اگر این خطرات را نادیده بگیریم آشپزی  و شیرینی‌پزی برای خانم‌هایی که در تهیه انواع غذا و دسر مهارت دارند می‌تواند یک شغل پردرآمد محسوب شود طوری که گردانندگان سایتی اینترنتی مدتی است دست به ابتکار جالبی زده‌اند و غذاهای خانگی که واقعا توسط خانم‌های خانه‌دار در خانه خودشان تهیه می‌شوند را برای مشتریان می‌فرستند؛ آن هم با یک بسته‌بندی متفاوت و سنتی و هیجان‌انگیز!

درآمدهای اینترنتی

اینترنت این روزها منبع درآمد خیلی‌هاست و کم نیستند افرادی که در خانه و پشت میز کامپیوترشان در حال کسب درآمدند. البته گاهی اوقات همین نشستن‌های طولانی مدت کار دست‌شان می‌دهد و علاوه بر مشکلات اسکلتی عضلانی باعث بروز چاقی و بیماری‌های ناشی از آن مثل دیابت، مشکلات قلبی عروقی و... می‌شود. برای پیشگیری از بروز این مشکلات با توجه به شرایط فیزیکی مثل قد،و زن و... به میز و صندلی ویژه  یا به اصطلاحا رگونومیک نیاز دارید تا با تنظیم ارتفاع و پشتی صندلی و داشتن زیرپایی مناسب مجبور به خم‌ کردن بدن نباشید.

امان از این ایستادن‌های طولانی

گروهی از افراد که مشاغل خانگی دارند به واسطه نوع کارشان(مثلا مجسمه‌سازی در ابعاد بزرگ)مجبورند ساعت‌های طولانی بدون استراحت بایستند و در یک وضعیت ثابت بدنی کار کنند و به همین دلیل هم در معرض آسیب‌های ستون فقرات، گردن درد، کمر درد،پا دردهای مزمن به‌ویژه هنگام خواب و استراحت و آرتروز قرار می‌گیرند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، توصیه می‌شود به محض این‌که سرتان خلوت شد برای چند دقیقه هم که شده بنشینید و استراحت کنید. به جای ایستادن در یک نقطه خاص هم هرچند وقت یکبار قدم بزنید. یادتان باشد ایستادن و نشستن‌های طولانی مدت، خم شدن گردن به سمت پایین و بلند کردن وسایل سنگین در خانه از جمله عواملی هستند که باعث بروز کمردرد،آرتروز و حتی واریس می‌شوند. بنابراین هنگام کار از قرار گرفتن در شرایط بدنی ثابت خودداری کنید و نرمش‌های ساده در فواصل کاری را دست‌کم نگیرید.

حواس‌تان به خانواده باشد

گاهی اوقات کار در منزل به حدی خوب پیش می‌رود و درآمدزا می‌شود که خانم‌های به اصطلاح قبلا خانه‌دار دیگر وقتی برای انجام کارهای خانه و حتی بچه‌ها ندارند و همین موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات خانوادگی شود. پس اگر شما هم جزو خانم‌هایی هستید که در خانه کار می‌کنید باید برنامه‌ریزی داشته باشید و هر چند ملزم به رعایت قانون ساعت کار نیستید، اما می‌توانید یک قانون برای کارتان وضع کنید؛ مثلا 4 تا 5 ساعت و بقیه روز را به خانواده‌تان اختصاص دهید و یادتان باشد مشکلات کاری مربوط به تایم یا همان زمان کاری است و نباید زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار بدهد؛ درست مثل خانم‌های شاغل موفق که مشکلات شغلی‌شان را بیرون از خانه در محل کارشان می‌گذارند و روز بعد برای حل آنها اقدام می‌کنند. 

ارسال نظر شما

login captcha

به نظرم اگر خانم ها تلاش کنند می تونن مثل آقایون رشد داشته باشن. 


خانم هایی که دنبال کار هستند، به نظرم قبل از هر چیز باید یک رزومه خوب داشته باشند.

یکی از راه های کارکردن حانم ها کار در منزل به صورت دورکاری یا فریلنس هست. به خصوص خانم های مهندس که سالهای سال زحمت درس خوندن رو کشیدن میتونن از این روش هم منبع درآمدی داشته باشند و هم بتونند از زحمات خودشون نتیجه بگیرند.


2788

پربازدیدترین ها

پیش‌بینی زمان مرگ با یک روش ساده

نوشته

1 هفته پیش
|
5329 بازدید

علل و درمان سوراخ شدن رحم

نوشته

1 هفته پیش
|
2959 بازدید

رابطه جنسی در بارداری مجازه؟

نوشته

14 ساعت پیش
|
1461 بازدید

بهترین هدیه برای کودکان

نوشته

2 هفته پیش
|
3129 بازدید