2737
2734
سلام دوستان
این دستور بافت رو که می ذارم دارم می بافم ولی یه قسمتش رو متوجه نمی شم
میشه راهنماییم کنید ؟؟؟
ممنون
CafeMom Tickers

دستور بافت شلوار کاموائى

- لوازم مورد‌نیاز:
مقدار کاموا: تقریباً ۸۰ گرم
میل: گرد

- تکنیک از زیر و از رو:
شروع از لبهٔ بالا و ۱۶۰ دانه. دو انتهاء دانه‌ها را به‌طور متصل یعنى حلقوى مى‌بافیم. ۲۰ ردیف دو تا از زیر دو تا از رو بافته مى‌شود. سپس مرتباً از زیر مى‌زنیم تا شلوار از کمر کودک تا انتهاء به بلندى لازم برسد (تقریباً ۲۰ سانتى‌متر). اکنون نوبت قسمت پاها مى‌رسد: دانه‌اى که نخ در آن قرار دارد انتخاب مى‌کنیم، همچنین دانهٔ دیگر پس از شمردن ۸۰ دانه یعنى دانه هشتادمین را در نظر مى‌گیریم. در طرف چپ و راست این دو دانه اکنون یکى زیاد مى‌کنیم (پس در یک دورهٔ کامل ۴ دانه). سپس یک ردیف روى آن مى‌بافیم. مجدداً در طرف راست و چپ این سه دانه یک دانه اضافه مى‌نمائیم، یعنى مجدداً در یک دورهٔ کامل ۴ دانه اضافه مى‌شود الى آخر. پس همیشه در طرفین دانه‌هاى اضافه شده یک دانه اضافه مى‌شود و هر بار یک ردیف روى آن بافته مى‌شود. به همین ترتیب ادامه مى‌دهیم، تا پس از آخرین زیاد نمودن در پشت و جلو، این تکهٔ وسط به ۱۰ دانه برسد (شکل الف). اکنون جمیع دانه‌ها را به دو قمست متساوى تقسیم مى‌کنیم (تکهٔ ما بین پاها در وسط قرار مى‌گیرد) اضافه نمودن را همچنان ادامه مى‌دهیم، ولى در طرفین شلوار، در هر برگرداندن میل ۷ دانه کم مى‌کنیم. وقتى عرض تکهٔ ما بین پاها به ۲۰ دانه رسید همه را یک‌باره کم مى‌کنیم و از میل بیرون مى‌آوریم. نیمهٔ دیگر نیز به همین ترتیب بافته مى‌شود. لبه‌هاى آن را (تکه‌هاى ما بین خشتک پاها را) به هم مى‌دوزیم. کنارهٔ ساق شلوار را در چهار میل وارد مى‌کنیم و ۸ ردیف ۲ از زیر، ۲ تا از رو مى‌زنیم.





رکاب: شروع ۱۲ دانه. یکى از زیر یکى از رو و ۱۵۰ ردیف سفت بافته مى‌شود. سپس جاى دکمه باز مى‌کنیم، پس از بافتن ۶ دانه، میل را برمى‌گردانیم. این عمل را ۶ بار تکرار مى‌نمائیم. در اینجا نخ را پاره نموده و ۶ دانهٔ باقى گذاشته را به همین ترتیب مى‌بافیم. حالا مجدداً همهٔ ۱۲ دانه را با هم سه ردیف مى‌بافیم. از اینجا از هر طرف میل یک دانه کم مى‌نمائیم تا همه تمام شوند. و در آخر اطراف جاى دکمه را با سوزن و کاموا کمى کلفت‌تر مى‌دوزیم.
CafeMom Tickers
این قسمت رو متوجه نمی شم


اکنون جمیع دانه‌ها را به دو قمست متساوى تقسیم مى‌کنیم (تکهٔ ما بین پاها در وسط قرار مى‌گیرد) اضافه نمودن را همچنان ادامه مى‌دهیم، ولى در طرفین شلوار، در هر برگرداندن میل ۷ دانه کم مى‌کنیم. وقتى عرض تکهٔ ما بین پاها به ۲۰ دانه رسید همه را یک‌باره کم مى‌کنیم و از میل بیرون مى‌آوریم
CafeMom Tickers
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2728
2740
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز