2733
2739
عنوان

زن ذلیلی ..... ؟؟؟؟؟؟

949 بازدید | 13 پست
داستان یک پدر به نام ابراهیم علیه السلام :

همسر حضرت ابراهیم زنی بسیار با شخصیت و فهمیده و فرهیخته بود، چنانچه گفته اند زنی با اصل و نسب و به قول امروزی ها یه بانو ی آرسته و وارسته بوده.
دست امتحان و قضای الهی چنین بود که در ابتدا دارای فرزند نشه، لذا با همان کرامت و عزت خودش، کنیزی به نام هاجر برای حضرت ابراهیم در نظر گرفت. هاجر فرزند بسیار پاکی به نام اسماعیل به دنیا آورد که جد رسول اکرم شد. اما حضور هاجر برای ساره سنگین اومد و از ابراهیم خواست تا اون‌ها را از جلوی چشم ساره دور کند.

حضرت ابراهیم به احترام ساره اونها را به سرزمین فعلی مکه آورد (که از بین النهرین تقریبا یه دو سه هزار کیلومتری فاصله داشت !!!) . ابراهیم اونها رو در پناه خدا قرار داد و در نهایت هاجر و اسماعیل به یکی از قبایل آن اطراف ملحق شدند.
حتی در بعضی ها داستان ها گفته اند وقتی هر چند سال یکبار ابراهیم به دیدن هاجر میرفت، ساره شرط میکرد که برو ولی حتی از اسب هم پیاده نشو و حضرت هم چنین میکردند.
بعدها خداوند اسحاق علیه السلام به ساره عنایت فرمودند.
داستان یک فرزند به نام اسماعیل علیه السلام :

حضرت ابراهیم که یکبار برای دیدن هاجر و اسماعیل روانه شده بودند، به چادر اسماعیل رسیدند، از همسر اسماعیل جویای حال او شدند اما همسرش گفت اسماعیل به شکار رفته. همسر حضرت اسماعیل با بی اعتنایی به این پیامبر خدا که انسان پیری هم شده بودند و خسته از سفر بسیار طولانی بودند، نه از ایشان پذیرایی کرد و نه با ادب برخورد کرد.
به هنگام خداحافظی ابراهیم فرمود پیغامی را به اسماعیل برسان : به او بگو "پاشنه درب خانه ات را عوض کن".
اسماعیل به چادر برگشت و گفت رایحه ی نبوت به مشام میرسه و از همسرش قضایا را پرسید و در نهایت سوال کرد آیا پدرم پیغامی نگذاشت ؟ با شنیدن پیام پدرش از کار زنش ناراحت شد و او را طلاق داد.

چندین سال گذشت، ابراهیم بار دیگر به دیدن اسماعیل رفت و دوباره موفق به دیدن اسماعیل نشد، همسر جدید اسماعیل به حضرت گفت که به شکار رفته و وقتی فهمید این پیر مرد خوش گفتار و خوش رو و درمانده از سفر پدر همسر اوست با نهایت مهر و لطف او را اکرام و پذیرایی کرد و حتی پاهای او را بر اسب شست.

هنگام خداحافظی ابراهیم فرمود پیغامی را به اسماعیل برسان : به او بگو "پاشنه درب خانه ات را حفظ کن".
وقتی اسماعیل آمد و این پیغام پدر را شنید بسیار شاد و خوشحال شد.
با سلام
ناگفته نماند که این دو داستان در مقایسه با هم دارای نکات بسیار ارزنده ایست

اما از تیتر و عنوان ساده و با دست مایه های طنز استفاده کردم (چنانچه اصلا در مورد آن دو پیامبر خدا تعبیر درستی نیست) تا بگم شما هم با لحن شیرین و مهربان بخوانید و نقد و نظر دهید.
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=113079&postID=6351252#6351252


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2742
زنی که خودش با شخصیت باشه، به همسرش هم شخصیت میده
در نتیجه مرد با نهایت کرامت در مقابل همسرش خضوع میکنه

حتی اگر هزار نفر وی رو "زن ذلیل" خطاب کنن، مرد اهمیتی نمیده
و در تمامی جمع دوستان و آشنایان هم از همسرش با نیکی و احترام یاد میکنه
2738
در اینجا یعنی "نی نی سایت"
به مردانتان شخصیت بدهید
و از آن ها به نیکی یاد کنید

و دیگران رو هم تشویق به این کار بکنید
مردانتان را چون شیرزنان تاریخ بزرگ کنید
(کلمه ی بزرگ ایهام داره !!)
خیلی جالب بود ................واقعا" از این زاویه نشنیده بودم.

خیلی خیلی ممنون
دور از این هیـــــاهو
دلــــــم کـــویـــر می خواهد
و تنهــایی و سکوت
و آغوش ِ سرد ِ شبی که آتشم را فرو نشاند...
از همه بزرگواران سپاسگذارم

اما نسبت تاثیرگذاری مرد و زن بر یکدیگر
رابطه ی آن با حقوق متقابل
جاهایی که نسبت به هم تاثیر گذاری دارند
درجه و مقدار تاثیرگذاری
و...
به انصاف مستحق ساعت ها بحث و گفتگوست
و عنوان ها و تاپیکهای مختلفی را می طلبد

خصوصیات و عوامل موثر در ایجاد زن ذلیلی چیست؟ مردان زن ذلیل چه ویژگی‌هایی دارند که با این اصطلاح خطاب می‌شوند؟ امروزه در بعضی خانواده‌ها جایگاه، نقش و وظایف زنان و مردان تغییر کرده است. در واقع مرز بین وظایف زنان و مردان کمرنگ شده است به طوری که برخی از زنان نقش مدیر کل را در خانواده ایفا می‌کنند. این زنان تمام وظایف مهم را بر عهده می‌گیرند و به دنبال آن مرد نقش فعال خود را در ایفای مسئولیت‌ها از دست می‌دهد. مردانی که چنین زنانی دارند از سوی جامعه با عنوان زن ذلیل مورد خطاب قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله به بررسی همه جانبه موضوع زن ذلیلی خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زن ذلیل و تبعات آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.



ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز