2737
2734
اندر احوالات دوستان ملی گرا و مخالف دین اعراب
روی سخن من با کسانی است که معتقدند ما ایرانیان با فرهنگ هستیم و اعراب بی فرهنگ ! و چقدر چندش آوراست که ما با آن فرهنگ کهن آریایی پیرو دین عده ای بادیه نشین کثیف و ملخ خور باشیم. حال سوال من از این دوستان دانشمندم این هستش که با چه سندیتی با این اطمینان خاطر دم از بی فرهنگی اعراب می زنند.اصلاً این دوستان معنای لغوی فرهنگ را می دانند که اگر می دانستند چنین نمی پنداشتن که قوم یا ملتی روی کره ی خاکی وجود دارد که بی فرهنگ باشد. و از سویی دیگر من نمی دانم اگر بجای اعراب یونانیها به ما حمله کرده بودند و به زور سر نیزه(به قول همین دوستان در توجیه مسلمان شدن ایرانیها) مسیحیت را به خورد ملت داده بودند مشکلی نبود؟ فی الواقع روی سخن من با این دوستان ملی گراست که مدام از اعراب می نالند و گویا فراموش کرده اند که چه بسیار اقوام دیگر که در طول سالیان دراز به ایران دست درازی کردند و تکه ای از خاک ما را ربودند و انگار که ما آنها را به ورطه ی فراموشی سپرده و تمام انتقام تیره بختی و عقب افتادگیمان را به گردن اعراب می اندازیم. و در حمایت از افکارمان دین آنها را نیز محکوم کرده و کلاً عقب ماندگی خود را بخاطر اسلام و حضورملاهای مبلغ دین می دانیم. مشکل وقتی بزرگتر می شود که پای دستورات دین اعراب به میان کشیده می شود ؛ حمایت از خونریزی ، بجا آوردن آداب سخت دینی مثل انواع نمازها و روزه و خمس و زکات ، مسایل مربوط به نکاح و طلاق و ... . و باز هم تنها کاری که از دست این دوستان بر می آید بد و بیراه گفتن به اعراب و دین و دستورات دینشان است .کلاً کار دیگری از ما بر نمی آید. روشنگری ما هم درحد این است که به هموطنان ایرانی خود تذکر دهیم که پیروی از دین اعراب و دستوراتش را رها کنند . حال هم که ماه رمضان رسیده وآنهایی که در این گرمای تابستان روزه می گیرند شده اند عده ای متهم نادان که می خواهند با حمایت از دستورات دین اعراب به بدن خودشان آسیب برسانند و دین آنها را ترویج کنند. کلاً روزه داران شده اند عده ای عقب مانده ی فکری که در 1400 سال پیش گیر کرده اند و واقعاً نیازمند روشنگری عده ای روشنفکر دین زده !
دوست دارم بدانم اینکه خدا را با زبان پارسی یا عربی یا انگلیسی یا ... ستایش کنید چقدر در اصل قضیه تفاوت ایجاد می کند؟ لابد می خواهید بگویی ایرانی باید با زبان خودش خدا را ستایش کند نه با زبان عربی ... حال سوالم را تکرار می کنم اگر با زبان عربی خدا را ستایش کنید زبان مادریتان را فراموش می کنید یا فراموش می کنید ایرانی هستید؟ اصلاً اگر واقعاً معتقدید که باید با زبان پارسی خدا را ستایش کنید ، بسم الله : به زبان پارسی ستایش کنید ...اینقدر همهمه برای چیست؟ اینهمه توهین و تحقیر به دیگران اعمال نمودن چیست؟ همانطور که به به زبان فارسی ستایش خدا کردن شما به کسانی که به عربی یا انگلیسی خدا را ستایش می کنند مربوط نیست ، به شما هم زبان ستایش دیگران مربوط نیست ...
دوست دارم بدانم اینهمه مسخره کردن روزه داران از کجا نشات گرفته ؟ خجالت آور نیست ایرانیان اصیل و با فرهنگ کهن آریایی اعتقادات دیگران را به سخره بگیرند؟ واقعاً از آنها بعید است !
می گویند چرا برای درک حال فقرا باید گرسنگی کشید؟ چه کسی گفته است که روزه گرفتن صرفاً بخاطر درک حال فقراست؟ یعنی فقرا آب ندارند که در گرمای تابستان بنوشند که یک روزه دار بخواهد حالش را درک کند؟یعنی فقیر همیشه گرسنه است؟ این گرسنگی ناشی از روزه داری کجا و گرسنگی فقیر کجا؟ من که تابحال نشنیده ام مرگ فقرا صرفاً بخاطر کمبود غذا باشد ... فقرا به دلایل مختلفی زجر می کشند که تنها یک عقل سلیم می تواند درک کند. چرا فکر می کنید با سیر کردن شکم یک فقیر به او کمک می شود ولی با روزه گرفتن نمی شود؟ ...نه ، پرکردن شکم گرسنه همان حکایت ماهی دادن بجای آموختن ماهیگیری است ... کسی که با اخلاص و با عقیده ی قلبی روزه را بخاطر نگه داشتن اعضای بدنش از انجام اعمال مختلف می گیرد همان کسی است که با دیدن یک طفل معصوم به کودک خودش نگاه می کند و فکر می کند.... وهمین که به فکر فرو می رود خوب است.و البته که روزه گرفتن این انسان جای تقدیر دارد چرا که او روزه می گیرد که اراده ی خود را بسنجد و با پرهیز از برخی چیزها ، به نبود آنها فکر کند و بداند فقدان نعمتهای خدا چه عواقبی می تواند داشته باشد و بیندیشد که فقدان نعمتهای خدا فقط برای او نیست و چه بسیار انسانهایی که با این فقدان دست و پنجه نرم می کنند و دم برنمی آورند و حال که نوبت او رسیده ، آنهم به طور موقتی ، عکس العمل او چیست؟غرزدن و بد و بیراه گفتن به اعراب و اسلام یا اندیشیدن به نداشتن توانایی جسمی ناشی از کمبود سوخت سلولهای بدن و ... ؟
من نه مروج اسلامم و نه دل خوشی از برخی دستوراتش که صرفاً برای فرهنگ عربی و نه فرهنگ ایرانی است دارم . و مثل همیشه تاکید می کنم که سنت بر دین غالب است و بدانید و آگاه باشید که هرگز نه اسلام و نه مسیحیت و نه بوداییسم و غیره نمی توانند سنت ایرانیان را عوض کنند و بخاطر همین است که ایرانیها با زیرکی و فراست همیشگی یک ایرانی آریایی حتی دستورات اسلام دینی که دین نیاکانشان نبوده را به نفع فرهنگ ایرانی برگردانده اند و خواهش من از همه ی هموطنانم این است که این عینک بدبینی و تنگ نظری نسبت به اقوام دیگر از جمله اعراب را از چشم بردارند و بدانند که تعصب چه برای دفاع از اسلام و چه برای مخالفت با اسلام تاکنون دردی را از دل مردم عزیزمان برنداشته و تنها باعث شده چندگانگی و اختلاف نظر بر سر موضوع ساده ای مثل دین ایجاد شود و تنها تفرقه و دوری را بین مردم ترویج کرده است. بیایید به نظرات و اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم تا بلکه بزرگترین مشکل کشور عزیزمان که فقدان اتحاد مردمی است را حل کنیم .
آغاز هر کار مهمترین قسمت آن است . افلاطون
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



دین وطنی وجود نداره،

دین اعراب چیه؟! اونوقت باید بگیم مسیحیت هم باید مربوط به اورشلیم باشه !!!!!!!!!!!!!!

وقتی دین زرتشت وجود داشت،تنها مربوط به ایران نمیشد،بخشی وسیع سرزمین های اطراف ایران رو هم شامل میشد،

یا حتی تمدن های دور.


یه امریکایی حرف خیلی خوبی زد،گفت وقتی حرف از اسلام میشه،میگن عربی ؟!!

اون میگه،اگر امار بگیریم تعداد غیر اعراب مسلمون 3 برابر اعرابه

ترکیه،عثمانی سابق با اون درخشش کم نظیرش، حالا بیاد بگه واو،اسلام دینه اعرابه،

این افکار نژاد پرستانه،منو یاد امریکایه زمان قبله لینکلن میندازه.

فرهنگی والا و متعالیه که ضد نژاد پرستی باشه.



2728
2740
حالم از اعراب بهم می خوره
یه سر تشریف ببرین کشورشون
اونوقت میفهمین چه حلوا حلوا تون می کنن
ما بین اونا تروریست هستیم که برای پاگذاشتن به کشور شون از هر کاری برای کوچیک کردن وتوهین کردن به ایرانی ها استفاده می کنن
از دی که گذشت هرچه گویی خوش نیست ،
خوش باش و زدی مگو که امروز خوش است
این چیزا یه چیز شخصیه و نباید راجع بهش حرف زد!!!!!!!!! خانوما اینقدر اینجا نیاین نگین ما روزه ایم و هی بنازید ه خودتون مربوطه خدا قبول کنه. به دیگران چه ربطی داره گرفتن یا نگرفتن خوندن یا نخوندن!
دیازپام 10 خورانده اند خلق را !!!!!!!!
سلام خوبید ؟
من زیاد موافق متن بالایی نیستم

چون اصلا اسلام به اعراب ربطی نداره،یه دین اسمونی از سیاه افریقایی تا چین و اروپا،همه و همه رو شامل میشه

خواهشا اسلام و اعراب رو با هم قاطی نکنید،

ما نژاد پرست نیستیم،ولی بیشتر اعراب سلفی و وهابین که ریختن خون شیعه رو حلال میدونن،حالا این یعنی به حریم ما وارد شدن و نمیشه خوب بود باهاشون.
من ندیدم کسی روزه گرفتنو مسخره کنه ولی یعضیها فکر می کنن چون مسلمونن باید عرب هم بشن و زیادی سنگ اعرابو به سینه می زنن ،جدای گذشته ها الان هم اعراب رابطه خوبی با ایرانیا ندارن ولی نمی دونم یه عده چه اصراری دارن بچسبن به اونا
کار ما شاید اینست که میان گل نیلوفر و قرن پی آواز حقیقت بدویم ...
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687