2737
2739
عنوان

ایات و روایات از زلزله

888 بازدید | 8 پست
رسول خدا (صلی الله علیه و آله ): هرگاه دعا اندک شود، بلا نازل گردد.
(مستدرک الوسائل:ج 5 ص 179 ح 5616)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله ):« در امت من زلزله ای رخ می دهد که در آن ده هزار، بیست هزار، سی هزار نفر نابود می شوند. (خداوند) آن را برای پرهیز کاران پند، برای مومنان رحمت، و برای کافران عذاب قرار می دهد».
(کنز العمال: ج 41 ص 567 ح 39615)
امام صادق (سلام الله علیه):« ای مفضل! بیندیش ... اگر کسی گفت: چرا این زمین می لرزد؟ (در پاسخ) به او گفته شود: زلزله و مانند آن، پند و هشدارهایی است که مردم را تهدید می کند تا رعایت کنند و از گناهان دست بردارند».
(میزان الحکمة: ج 1 ص 59)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): از [وقوع] غرق [یا دفن] شدن و مسخ و زلزله چاره ای نیست! عرض کردند: ای رسول خدا! آیا در این امت؟ فرمود: آری، هنگامی که زنان خوانندگی کنند، و زنا را حلال شمارند، و ربا خورند، و شکار در حرم را حلال گردانند، و لباس ابریشم پوشند، و مردان به مردان و زنان به زنان بسنده کنند (هم جنس بازی کنند).
(مستدرک الوسائل: ج 6 ص 188 ح 6737)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): هر گاه امت من ربا خورند، زلزله و ماه گرفتی رُخ دهد.
(کنز العمال: ج 14 ص 280 ح 38731)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): هر گاه امت من ربا خورند، زلزله و ماه گرفتی رُخ دهد.
(کنز العمال: ج 14 ص 280 ح 38731)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): هرگاه پنج چیز در میان شما فاش شود، پنج چیز به شما راه یابد: هر گاه زنا در میان شما فاش شود، زلزله رخ دهد.
(وسائل الشیعة (آل البیت) : ج 9 ص 26 ح 11431)
امام باقر(سلام الله علیه): در نامه‌ی رسول خدا [چنین] یافتم: هرگاه پس از من زنا فاش شود، مرگ ناگهانی بسیار گردد
(من لایحضره الفقیه: ج 1 ص 524 ح 1488)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): هر گاه بنده پنهانی گناه کند، جز گنه کار را اسیب نرساند. و هرگاه آشکارا آن را انجام دهد و مورد نکوهش قرار نگیرد، همه را آسیب رساند.
(وسائل الشیعة (آل البیت : ج 9 ص 31 ح 11448)
امام علی(سلام الله علیه): ای مردم! همانا خداوند عزوجل عوام را به سبب گناه خواص کیفر نکند [البته] اگر خواص بدون این که عوامل بداند در پنهانی کارمنکر انجام دهد. [اما] اگر خواص آشکارا مرتکب منکر شود و عوام آن را تغییر ندهد، هر دو گروه از ناحیه‌ی خداوند عزوجل سزاوار کیفر می‌گردند.
(میزان الحکمة: ج 1 ص 763)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): هرگاه مردم منکر را ببینند ولی آن را تغییر ندهند، نزدیک است که خداوند کیفرش را فراگیرشان کند.
(کنز العمال: ج 3 ص 70 ح 5535)
چه باید کرد
امام صادق (سلام الله علیه): هر بنده ای پیش از آن که خداوند عزوجل بخواهد [به خدا] رو آورد ، خداوند [به او] رو کند پیش از آن که او بخواهد و هر که به خدا پناه آورد، خدا او را حفظ کند، و خدا به هر که پیش از او رو کند و نگهش دارد برایش باکی نیست وقتی که آسمان بر زمین بیفتد یا چیزی بر زمینیان فرود اید و بلایی آنان را فراگیرد، او در حزب خدا از هر بلایی مصون بماند. مگر نه این است که خداوند عزوجل می فرماید: {همانا پرهیزکاران در جایگاه امنی هستند}
(ثواب الأعمال: ص 129)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله ): از قرائت [سوره] زلزال ملول نشوید؛ زیرا کسی که در مستحباتش آن را قرائت نماید، خداوند عزوجل هرگز زلزله ای بدو نرساند و با آن و [نیز] با صاعقه و آفتی از آفات دنیا نمیرد تا این که [به طور عادی] بمیرد
(بحار الانوار: ج56 ص 356)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله ): هر که سه مرتبه بگوید: « به نام خداوند بخشنده مهربان، هیچ نیرو و قدرتی جز با خدای والا و بلند مرتبه نیست» ، خداوند متعال او را از نود و نه بلا کفایت کند که آسان ترین آن خفگی است.
(الکافی: ج 2 ص 276 ح 31)
امام علی (سلام الله علیه): طوفان های بلا را با دعا دف کنید؛ [زیرا] کسی که به بلای سخت گرفتار شده از [فرد] تندرستی که از بلا در امان نمی باشد به دعا نیازمند تر نیست.
(الدعوات:ص 21 ح 21)
امام صادق(سلام الله علیه): هر کس از بلایی که به او می رسد بترسد و درباره [دفع] آن به دعا برخیزد خداوند هرگز آن بلا را بدو نشان ندهد.
(الدعوات:ص 21 ح 22)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله ): هر آینه بلا به بنده نزدیک می گردد، آن گاه بنده از خدا عافیت می خواهد و خدا را یاد می کند و عافیت را حفظ می کند. و دعا و بلا تا روز رستاخیز با هم توافق دارند.
(کنز العمال: ج 2 ص 76 ح 3208)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): بلا همانند قندیل ها بین آسمان و زمین آویزان است، هرگاه بنده عافیت را از پروردگارش بخواهد، خدای متعال بلا را از او برگرداند، [حتی] در حالی که برای او قطعی شده باشد.
(کنز العمال: ج 7 ص 825 ح 21560)
امام زین العابدین (سلام الله علیه): دعا بلای نازل شده و نازل نشده را دفع می کند.
(الکافی: ج 2 ص 472 ح 2)
امام کاظم (سلام الله علیه): بر شما باد دعا کردن؛ چرا که دعا برای خدا و درخواست از خدا بلا را برگرداند [حتی] در حالی که تقدیر و قضا شده باشد و جز امضای آن باقی نمانده بشد. پس هرگاه از خداوند عزوجل دعا و درخواست شد، بی درنگ بلا را برگرداند.
(الکافی: ج 2 ص 472 ح 3)
امام صادق (سلام الله علیه): هر که از بلایی که به او می رسد بترسد و درباره آن به دعا پیشی بگیرد، خداوند عزوجل هرگز آن بلا را بدو نشان ندهد.
(ثواب الأعمال: ص 153)
امام صادق (سلام الله علیه) : به هر که زلزله برخورد کرد این [دعا] را بخواند: « ای [خدایی] که آسمان ها و زمین را نگاه می دارد تا نیفتد. و اگر بیفتد بعد از او هیچ کس آن ها را نگاه نمی دارد، اوست بردبار آرزنده! بر محمد و خاندانش درود فرست و بدی را از ما بازدار؛ چرا که تو بر هر چیز توانایی» .
فرمود: هر که هنگام خواب آن را بخواند، خانه بر سراو فرو نریزد انشاءالله.
هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش میدهند
ممنون از روایاتت
ولی چه قدر زنا زیاد شده خدا رحم کنه بس که همه چیز عادی داره میشه دیگه همه به راحتی از همه چی میگذرن
من چند وقت پیش خودم تو نی نی سایت دیدم یکی داشت از عاصی شدن در مورد صدا های شهوت الود زن همسایه اشون که بیوه هست و هر چند وقت یک بار مردهایی رو میاره خونه میگفت که بعضی ها میگفتن بابا چه قدر سخت میگیرین مگه اون زن دل نداره
من واقعا از دیدن این پست ها از تعجب دهانم باز مونده بود
دستت درد نکنه اموزنده بود
گاهی دلم میخواهد خودم را بغل کنم ! ببرم بخوابانمش! لحاف را بکشم رویش! دست ببرم لای موهایش و نوازشش کنم! حتی برایش لالایی بخوانم،وسط گریه هایش بگویم : غصه نخور خودم جان ! درست میشود! درست میشود! اگر هم نشد به جهنم...تمام میشود...بالاخره تمام میشود!!!!
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



پذیرفتن این روایا ت به اعتقادات هرکس بستگی داره من اینا رو برا اونایی گذاشتم که یکمی دلشون لرزیده نه اونایی که اعتقادی به آخرتو و مرگ .و گناه و اینا ندارند لطفا اظهار نظرم نکنند چون وقت ندارم توجیهشون کنم ممنون
هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش میدهند
2728
دستت درد نکنه، بچه ها بیاین همه دعا کنیم و استغفار کنیم تا خدا به ما و بچه هامون رحم کنه٠ استغفار خیلی مهمه٠ همه مردم مقصرن چه اونایی که گناه براشون عادی شده چه کسایی که نسبت به گناه علنی دیگران بی تفاوتند و نهی از منکر نمیکنند، اینا همش هشداره، خدایا خودت به ما رحم کن و ما رو ببخش٠
2740
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687