2733
2739
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2742
هورمونها هنگام بارداری تغییر میکنن دکتر باید جواب بده ایشاله چیزی نیست
خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد: او می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد. او میگوید نه و چیز بهتری به تو می دهد. او می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد
آید.

جهت بررسی کارکرد هورمون تیروئید معمولا" انجام سه آزمایش T4 ، T3 و TSH کافی است. درصورتی که هر سه آزمایش فوق در طیف نرمال باشند ، بیمار یوتیروئید محسوب می شود. ( گاهی در شروع بیماری T4 یا T3 کمی بالا بوده ، بیمار علائم پرکاری تیروئید را نشان می دهد و TSH نیز کمی پائین آمده ولی هنوز در طیف نرمال قرار دارد و یا در شروع هیپوتیروئیدی که معکوس این حالت می باشد و تفسیر این حالات با علائم کلینیکی و توسط پزشک مجرب امکان پذیر است.)

درصورت غیرطبیعی بودن سه آزمایش فوق ، حالات زیر امکان پذیر است :

1 - افزایش T4 یا T3 یا هر دو توام با کاهش TSH که بیمار هیپرتیروئید محسوب می شود. ( پرکاری تیروئید )

2 - کاهش T4 ، T3 یا هر دو توام با افزایش TSH که بیمار هیپوتیروئید است. ( کم کاری تیروئید )

3 - نرمال بودن T4 و T3 همراه با افزایش TSH که معمولا" بدلیل گواتر ناشی از کمبود ید می باشد.

4 - نرمال بودن T4 و T3 همراه با کاهش قابل توجه TSH که معمولا" بدلیل ساپرشن دارویی ( لوتیروکسین ) در درمان گواتر یوتیروئید می باشد.

5 - T3 ، T4 ، TSH هر سه بالا یا هر سه پائین باشند که بدلیل هیپر یا هیپوتیروئیدی از منشاء هیپوفیز یا هیپوتالاموس می باشد.

6 - درمان دارویی ضد تیروئید ( متی مازول و هم خانواده های آن ) گاهی می تواند باعث نرمال بودن T3 و T4 و افزایش واکنشی TSH و یا تغییرات دیگر شود که با فرمول های بالا متفاوت باشد و با توجه به سابقه مصرف دارو قابل توجیه است.
وبلاگهای من : بارداری و زایمان و پاسخ به سوالات / غذا و شیرینی و عکس و دستور
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز