2733
2739
عنوان

سوال دخترم

1642 بازدید | 12 پست
سلام
دختر من 20 ماهشه و اعضای بدنشو میشناسه ولی الان 1-2 هفته ای میشه وقتی میریم دستشویی یا حمام به عضو تناسلی بدنش اشاره میکنه و اسمشو میپرسه من اواایل فکر میکردم ادرارو میگه و منم میگفتم جیشه ولی الان بهش دست میزنه و اسمشو میخواد بدونه منم نمیدونم چی بهش بگم که از طرفی اگه جایی از دهنش پرید زشت نباشه از طرفی هم یه اسمی باشه اگه بزرگ شد نگه این چی بوده به من یاد دادی.
ممنون میشم راهنماییم کنید
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



کنجکاوی کودکان بصورت سؤالات متعدد در این دوره بیان می شود و نحوه پاسخ به این سؤالات و امتناع کودکان قابل تأمل است . این کنجکاوی ها علاوه بر پرسش سؤالات ممکن است به صورت برهنگی و در آوردن لباس ها ، بازی با دوستان ، بازی با ناحیه تناسلی خود و خود ارضائی بروز کنند . جهت اداره مناسب این روند رشدی توجه به موارد زیر کمک کننده خواهد بود .



رفتار های روانی جنسی کودکان خود را با مسائل جنسی بزرگ سالان مورد مقایسه قرار ندهید . هرگز در مورد این رفتارها شتاب زده قضاوت نکنید و در مورد علت انجام این رفتارها تأمل کنید .
در مورد الگوهای رفتاری خود و پیام های در یافتی از تلویزیون در رابطه با موارد مرتبط با مسائل جنسی از جمله طرز لباس پوشیدن ، شوخی ها و ارتباطات تجدید نظر کرده و سعی در تعدیل این الگوها نسبت به سن کودک تان داشته باشید . بچه های کوچک زیاد تقلید می کنند و هر آنچه که از سوی بزرگترها می بینند ، انجام می دهند ، حتی اگر پی به اهمیت آنچه که تقلید می کنند ، نبرده باشند .
به فرزندان خود بویژه با بزرگ تر شدن آن ها بیاموزید که شما پدر و مادری هستید که بتوانند از شما سؤال کنند . یعنی پدر و مادری که حتی به ناراحت کننده ترین سؤالات به گونه ای پاسخ می دهید که راه برقراری ارتباط نزدیک تر و با احترام را باز نگه می دارد . زیرا در غیر این صورت کودکان منابع دیگری برای ارضاء نیازهای اطلاعاتی و کنجکاوی های خود جستجو خواهند کرد . طوری با کودکتان رفتار کنید که همیشه شما را در کنار خود احساس کنند .
در مورد سؤالات و رفتارهای جنسیتی هیچ گاه به تنبیه متوسل نشوید و از تحقیر و سرزنش کودکتان خودداری کنید . زیرا این کار نتیجه ای معکوس خواهد داشت و منجر به پنهان کاری و احساس گناه و خجالت افراطی می گردد . اگر موضوعات جنسی تابو شمرده شده و پرسش های کودک با خشونت رد شود ، شرم و ناراحتی زیاده از حد در کودک ایجاد شده و موجب تداخل در شکل گیری عزت نفس جنسی آتی وی می شود .
پاسخ سؤالات را به آینده واگذار نکنید و به کودکان خود پیام های گیج کننده و مبهم ندهید . خجالت خود را در این زمینه کنترل کنید و دچار اضطراب و تشویش نشوید . هر وقت بزرگ شدی خودت می فهمی ، این مسائل مربوط به بزرگترهاست ، این حرف ها زشت هستند ، اگر از این حرف ها بزنی دهانت زخم می شود ، پاسخ هائی هستند که به هیچ وجه کمکی به کودک نمی کنند .
برخورد شدید و توأم با عصبانیت به سؤالات رفتارهای جنسی کودکان خود نداشته باشید . به جای برخورد خصمانه و پرخاشگرانه در این موارد ، ضمن حفظ آرامش خود ، به بچه ها بیاموزید چه کاری مناسب است و چه کاری نامناسب و این که چگونه با بخش های خصوصی بدن خود و دیگران برخورد مناسبی داشته باشد ، این قبیل واکنش ها در رفع کنجکاوی کودکان نه تنها مؤثر نبوده بلکه منجر به عواقب نامناسب از جمله پنهان کاری ، شرم افراطی ، اعتماد به نفس پائین ، اشکال در روابط جنسی آتی خواهد شد

در برخورد با رفتارهای جنسی نامناسب کودکان از جمله بازی ها ، ضمن بررسی علت انجام این گونه رفتارها ، نادرست بودن آنها را به صورت ساده و روشن توضیح دهید . از توجه افراطی و گوشزد کردن مکرر خودداری نمائید . محدوده ها و مرزها را با کلماتی ساده توضیح دهید . حریم خصوصی افراد و بخش های خصوصی بدن را برای کودکان شرح دهید .

در صورتی که کودک شما به ناحیه تناسلی خود دست می زند ، بعد از بررسی سایر علل از جمله ناراحتی های جسمی مثل خارش و .... ، بر نادرست بودن این عمل تأ کید کنید . توجه او را به فعالیت های دیگری جلب کنید و از یادآوری مکرر موضوع خودداری کنید . تکنیک بی اعتنائی نیز ممکن است در پایان بخشیدن به این موضوع در کودکان کم سن تر مفید باشد . اگر این مورد در هنگام خواب پیش آید با خواندن کتاب و پرت کردن حواس و تغییر برنامه خواب می توانید این عادت را کاهش دهید .

در صورت درآوردن لباسها ، با تأکید بر نادرست بودن بازی بدون لباس ، به آن ها کمک کنید تا لباس خود را بپوشند و در صورت تکرار ، در زمان بازی مراقبشان باشید .

در موارد طرح سؤالات از طرف کودکان ، به هر یک از سؤالات فرزندتان به طور خلاصه پاسخ دهید اطلاعات بیش از اندازه و توضیحات اضافی به فرزندتان ندهید .

- اجازه دهید سؤالات و علایق فرزندتان سمت و سوی بحث را تعیین کند .

- از برداشت و مفاهیم ذهنی فرزند خود در مورد سؤالاتی که طرح می کنند مطلع شوید .

- پاسخ هایی مستقیم با عباراتی دقیق ، اما ساده با توجه به سن کودک خود بدهید .

- از طرح پاسخ های مبهم و نادرست خودداری کنید .

- در هنگام صحبت با کودک خود کلمات قلمبه ، سلمبه استفاده نکنید .

از بر چسب زدن به فعالیت های جنسی طبیعی کودک خودداری کنید . ذکر عباراتی چون کثیف است ، دست تو پاک نخواهد شد ، سخت گرفتن در آداب توالت ، موجب شکل گرفتن رفتار های وسواسی و اضطرابی در نزد بچه ها می گردد . استفاده از اسامی متعدد و شوخی های مختلف در مورد رفتارهای جنسی طبیعی کودکان و ناحیه تناسلی موجب عدم آشنائی کودک با رعایت حدود و قوانین گردیده و تکرار شوخی ها و گفته ها ی بزرگسالان موجب برخورد متناقض با وی می شود که برای کودک قابل فهم نیست .
2731
سولماز جون و لینای عزیز ممنونم به خاطر پیشنهادتون یاسمین جون به خاطر مطالب خوبت ممنونم
میدونید باید یه کلمه ای بهش بگم که کاربردی نداشته باشه کلمه ناز تو محاورات خیلی استفاده میشه . میدونید دخترم تو اسباب بازیهاش 2 تا گوزن داره دیروز ازم پرسید این چیه منم گفتم گوزن بعد اون یکی رو اورد گفت پس این چیه گفتم اینم گوزنه با اینکه براش توضیح دادم که این تو کوه و این یکی تو جنگل زندگی میکنه و فرقشونو گفتم ولی بازم خیلی قانع نشد که دو تا چیز متفاوت یه اسم دارن .
مشکل من اینه میترسم یه اسمی بهش بگم بعد جای دیگه اون اسم معنی دیگه ای داشته باشه و دخترم فوری دست به بدنش بزنه
من به پسرم یاد دادم بگه خصوصی ومفهوم خصوصی رو هم بهش گفتم که یعنی کسی نباید ببینه
http://www.taranomemehr.blogfa.com **وبلاگ ترنم مهر** ادرس کلوپ بنیاد نیکوکاری http://old.ninisite.com/clubs/detail.asp?clubID=19528 اللهم صل علی محمد وال محمدو عجل فرجهم
2740
من بچه بودم با یه دختر همسن خودم بازی میکردم یه عروسک گربه ی خیلی خوشگل داشت من گفتم وای
چه گربه ی ملوسی یهو دختره گفت ملوس که اونجاست که جیش میکنی!!

گویا مادرش بهش گفته بود اسم اونجا ملوسه... خب گذاشتن این جور اسما که جاهای دیگه استفاده میشن
جالب نیست....
من به پسرم اسمشو یاد دادم و گفتم هر وقت مشکلی پیش اومد بیاد در گوش من بگه تا من کمکش کنم... امان از دست این بچه ها بعضی وقتها میومد بی مقدمه در گوشم میگفت و میخندید و میرفت منم اصلا" حساسیت نشون ندادم خیلی راحت برخورد کردم الانم دیگه اینکارو نمیکنه. بچه هاتونو حساس نکنین از یه طرف هم ارتباط صمیمی داشته باشین تا بزرگتر شد با مشکلی برخورد کرد شما رو بعنوان دوست انتخاب کنه
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز