2737
2739
عنوان

کمک به ترویج فرهنگ زیر میزی نگرفتن دکترها !!!!!

| مشاهده متن کامل بحث + 138888 بازدید | 486 پست
بچه ها من تصمیم آخرم این بود که با دکتر ماموریان تو نجمیه زایمان کنم
خب میگید ماموریان دستمزد نمیگیره . قبول .
ولی من زنگ زدم نجمیه میگه هزینه زایمان طبیعی بدون بیمه 1700
با بیمه تکمیلی 1 تومن
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکم عجیب نیست؟
خب بیمه من 1500 میده . در اینصورت من باید 200 بدم
پس چرا 1 تومن میگیرن؟
عایا این دستمزد پزشکه ؟ که خودش نمیگیره بیمارستان میگیره؟
یا من در اشتباهم؟
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



این که اصلا دکتر دستمزد نگیره عجیبه دوست عزیز
الان برای یه عمل کوچیک و ناقابل دکترها کلی پول می گیرند اون وقت توقع دارید دکتر برای زایمان هیچی پول نگیره
یه آزمایش خون ساده می خوایم انجام بدیم می شه ۶۰-۷۰ هزار تومان که بیمه فقط ۱۵ هزار تومانش رو می ده و مابقی رو باید خودمون بدیم
حالا برای یه عمل سزارین توقع دارید دکتر هیچ مبلغی نگیره!؟
ظاهرا می گن سزارین عمل ساده ای است اما بریدن ۷ لایه شکم حتی اگه کار ساده ای باشه ارتباط مستقیم با سلامت حال و آینده مادر داره.
برای طبیعی هم که بالاخره دکتر داره وقت می ذاره و تجربه اش هست که ارزش داره وگرنه که میشه با یک ماما کار رو تموم کرد.

به نظر من مشکل زیرمیزی گرفتن دکترها بیش تر از این که به دکتر برگرده به نظام بیمه بی خاصیت ما برمی گرده که مزد کار دکتر رو درست پرداخت نمی کنه و دکتر هم ناچاره برای تامین مخارج زندگی اش مبلغ جداگانه بگیره.

درسته بعضی دکترها خیلی بی انصاف هستند و شاید مبالغ گزافی بگیرند. اما خودتون رو بذارید جای اون دکتر که شب ها بیدار خوابی داره و روزها از صبح تا شب باید مریض ببینه. واقع انرژی از آدم می گیره
دکتر خود من دو روز تو مطب است حتی یک لحظه هم مطبش خلوتی نداره و اون بنده خدا وقت استراحت نداره. از ساعت ۱۱ صبح تا ۹-۱۰ شب یک بند داره کار می کنه.
اگه زایمان طبیعی باشه که ازش توقع داریم نصف شب خواب شیرینش رو رها کنه و بیاد سر مریضش. اون وقت به نظر شما ۷۰۰ هزار تومان مبلغ خیلی زیادی است؟
دختر گل من آخر اردیبهشت به دنیا اومد و من عاشقشم ♥
و جالب تر اینه که همه ماها حداقل ۷-۸ میلیون خرج می کنیم تا سیسمونی برای فرزندانمون تهیه کنیم و تازه این شروع ماجراست. هر چی بچه بزرگتر میشه خرج هاش هم بیش تر میشه. چند میلیون مهدکودک - فلان قدر هزینه شیرخشک و بوشک - بعد هزینه های تحصیل و ....
اما به دستمزد دکتر که می رسه برامون زیاده!!!

زندگی خرج داره و بچه بیش تر. اگه قراره اعتراضی باشه این اعتراض باید به نظام مملکت باشه که در کوچه و خیابان تبلیغ فرزند بیش تر می کنند اما عرضه اضافه کردن ۳ ماه به مرخصی زایمان ندارند. بیمه که اصلا حرفش رو نزن.
دختر گل من آخر اردیبهشت به دنیا اومد و من عاشقشم ♥
2742
مریم خاتون عزیز
فکر نکنم کسی به دستمزد گرفتن دکتر ها اعتراض داشته باشه. مساله اینه که این دستمزد باید قانونی باشه. منم قبول دارم که شاید بیمه ها اون دستمزدی که حق واقعی یه دکتر باشه رو بهش ندن ولی این مساله نباید باعث بشه که بیمار از جیبش پرداخت کنه. الان برا ساده ترین عمل سرپایی با یه جراح عمومی ازت انتظار داره بین 500 تا 1 میلیون بهش زیر میزی بدی!
اگه حق قانونیشه باید از طریق بیمارستان و فاکتور پرداخت بشه. من کارمند باید ماهی 10 درصد حقوقم رو به عنوان مالیات ازم بگیرن ولی یه دکتری که گاها ماهی چند ده ملیون میگیره نباید مالیات بده؟!؟ این جه ربطی به خرید سیسمونی و ... داره؟ شاید یکی بخواد بیست میلیون سیسمونی بخره ولی مطمین باش فروشنده واسه تک تکش فاکتور میده و نمیگه من براتون 15 ملیون فاکتور میکنم ولی شما باید 20 میلیون بهم پرداخت کنی!!! خیلی ها دارن و واسشون مهم نیست. دوست من به یه دکتر تو بیمارستان مهراد قراره 4 میلیون زیر میزی بده. لابد داره که واسش مهم نیست ولی اگه کسی نداشت این اجحاف بهش نیست که به خاطر روابط مالی غیر قانونی مجبور بشه از دکتر یا بیمارستان با کیفیت کمتری استفاده کنه؟
الهی بمیرم واقعا برای این دکترای بدبخت و فقیر
حالا اگه بیمه یا بیمارستان پول دکترو کم میده دلیل نمیشه ما بدیم خیلی زرنگه بره حقشو از اونا بگیره به ما چه بخوایم حق کسیرو که کسی دیگه خورده بدیم
والا
ما هم داریم اینجا دنبال دکتری میگردیم که نگیره حالا اونا که میگیرن ما سراغشون نمیریم
یه سوال دیگه هم داشتم : نمیدونم شغلت چیه ولی به نظرت حقوقی که بهت بابتش میدن عادلانه هست؟
من از حقوقی که میگیرم راضی نیستیم و عقیده دارم دارن حقم رو میخورن ولی حالا چون حق منو میخورن آیا به نظرت درسته من برم از ارباب رجوع رشوه بگیرم؟ خوب اون زیر میزی هم یه نوع رشوه هست دیگه! تازه من قسم سقراط و ... نخوردم که چنین کنم و چنان کنم ولی گویا پزشکها باید این سوگند رو بخورن.

زیر میزی یعنی دکتر محترم از میزان حق الزحمه ای که بیمارستان یا بیمه بابت عمل بهش پرداخت میکنه راضی نیست و چون میدونه سلامتی برای هرکس خیلی مهمه از این وضعیت شما سواستفاده میکنه و شما رو تحت فشار قرار میده تا مبلغی که ایشون صلاح میدونن بهشون رشوه بدین تا سلامتتون رو بدست بیارین. دقیقا سر گردنه هست!! خیلی جالبه که بسیاری از همین دکتر ها اگه به هر نحوی خریدی از شما بکنند و یا خدماتی از شما بگیرن کلی چک و چونه باهاتون میزنن تا تخفیف بگیرن ازتون!!!
در مورد زایمان اضطراری و خارج از برنامه تعیین شده مسلما این حق دکتره هرچند به نظر من اون رو هم بیمه باید به نحوی پوشش بده ولی اینم که وضعیت بیمه های ما افتضاح هست و خدمات دهیشون خیلی ضعیفه رو هم بول دارم. خود من تازه بیمه تکمیلیم خیلی از هزینه ها رو نامحدود (ظاهرا) پوشش میده از تیر ماه تا الان بیش از 1.5 میلیون طلب معوقه از بیمه تکمیلیم دارم که هی امروز و فردا میکنن و از طریق محل کارم هم که پیگیر میشم وعده سرخرمن میدن ولی حق بیمه تکمیلی رو هر ماه ازم کم میکنن.
2740
مامان ندا جان
اولا ما که با هم دعوا نداریم! من یه واقعیت تلخ تو جامعه رو گفتم که بخوای نخوای همه ما درگیرش هستیم. حالا دستمون به اون بالا بالاها نمی رسه ناراحتی مون رو یا سر همدیگه خالی می کنیم یا سر دکتر که دستمون بهش می رسه.
مشکلات اجتماعی کشور ما یکی دو تا نیست و این جا هم جایی برای بحث و حل و فصل این مشکلات نیست. من فقط یه مختصر جواب بعضی صحبت های شما رو می دم و دیگه این موضوع رو دنبال نمی کنم.
فقط به طور کلی بگم نمی گم حق با دکترهاست و شما اشتباه می گی. بلکه شما کاملا حرف درستی می زنی. اما این سیستم زیرمیزی گرفتن دکترها حاصل اقتصاد بیمار جامعه، برنامه ریزی های اشتباه دولتی و اجتماعی و خیلی مسائل دیگه است که دکتر در این چرخه مقصر آخر است و اشکال کار جای دیگه است.

1- گفتی بیمار نباید از جیبش پرداخت کنه درست من هم با شما موافق هستم اما وقتی بیمه کلی جامعه نظیر بیمه تامین اجتماعی تنها یک سوم مبلغ پرداختی رو پرداخت می کنه و بیمه تکمیلی هم با کلی منت و سردواندن و سر و ته مبلغ رو زدن آخرش طوری پرداخت می کنند که باز هم مجبوری از جیبت پرداخت کنی، به نظرت کجای این چرخه درست به من و شما پرداخت کردند؟ چرا ما به بیمه همگانی و بیمه تکمیلی اعتراض نمی کنیم؟

2- در مورد فاکتور در این مملکت بی قانون اگه یک فروشنده بابت یک تخت خواب 100 میلیون تومان هم برای شما فاکتور کنه هیچ نهاد و ارگانی نیست که بیاد بازخواستش کنه و در مغازه اش رو تخته کنه. اعتراض هم کنی بهت می گن اون دوست داشته انقدر بفروشه شما هم قبول کردی انقدر بخری پس دعوا سر چیه!!!؟
نمی گم این کار درسته اما به قول خودت یکی دوست داره 100 میلیون بابت یه تخت بده کسی هم اعتراضی نمی کنه. اما در مورد دکتر چنین چیزی نیست. اگه بخواد مبلغ بالا بگیره (که از نظر من حقشه اما نظر شما نیست و در پایین توضیح می دهم که چرا حق بعضی دکترها هست که مبلغ بالا بگیرند) سریع از طرف همون بیمه ای که حق همین دکتر رو درست پرداخت نمی کنه میان سراغش و در مطبش رو تخته می کنند.
خدا رو شکر چیزی که در این مملکت زیاده دکتر است. اگه واقعا کسی دوست نداره مبلغ زیادی بابت دکتر بده می تونه دکترش رو عوض کنه. چطوره که ما در مورد خرید جنس به این باور رسیدیم که اگه جنسی بهتره مبلغش هم بالاتره اما در مورد خرید خدمات به این باور نرسیدیم که اگه دکتری کارش بهتره احتمالا هزینه بالاتری بابت خدماتش دریافت می کنه؟

2- دوست عزیز گفتی "اگه کسی نداشت این اجحاف بهش نیست که به خاطر روابط مالی غیر قانونی مجبور بشه از دکتر یا بیمارستان با کیفیت کمتری استفاده کنه؟"
حالا من سوال شما رو به یک شکل دیگری مطرح می کنم: "اگه دکتری کار با کیفیت بهتری ارائه می ده، برای کارش وقت می ذاره، از خواب شب و نیمه شبش می گذره، به خاطر تلاش و مطالعه بیش تر تجربه بهتری داره و ... آیا این اجحاف بهش نیست که همپای یه دکتر دیگه که همین طور الابختکی کار می کنه دستمزد بگیره؟
چاره چیه؟
اولا این به عهده بیمه عمومی یک جامعه است که امکانات درمانی رو طوری ارائه بده که همه اقشار جامعه از پول دار و کم بضاعت بتونند از حداقل امکانات برای درمان استفاده کنند. دقت کنید "حداقل امکانات" نه فول امکانات. حالا اگه کسی خدمات بهتری می خواد طبیعتا باید از جیب خرج کنه تا خدمات بهتری دریافت کنه.
شما بری بیمارستان بهت میگن اتاق معمولی انقدر، اتاق VIP انقدر بیش تر. حالا شما باید ناراحت بشی که اون بی بضاعت چه گناهی کرده که نمی تونه از VIP استفاده کنه؟
همین الان توی تهران بیمارستان هایی هستند با کادر مجرب و دکترهای خوب که یک زایمان طبیعی رو شاید با 100 هزار تومان انجام می دهند. کسی که بی بضاعت است می ره اون رو انتخاب می کنه و خیلی خوب هم زایمان می کنه. هیچ اجحافی هم بهش نشده.
اما شخص دیگه ای دوست داره خدمات ویژه دریافت کنه می ره بیمارستان خصوصی و دکتر خصوصی و گاه مامای خصوصی برای خودش می گیره. برای این که دوست داره دکترش رو خودش انتخاب کنه و خدمات خوب دریافت کنه.
اون دکتر خصوصی هم میگه دستمزد من انقدر است. کسی کسی رو زور نکرده که حتما بره انقدر پول بده. ناراحت هست می ره دنبال یه دکتر دیگه.
همون طور که کسی شما رو زور نکرده کالسکه 5 میلیونی برای فرزندت بگیری اما قطعا کیفیت یه کالسکه 5 میلیونی با یک کالسکه 500 تومانی فرق می کنه. هر کس به جیب خودش نگاه می کنه و امکانات زندگی برای خودش و فرزندش فراهم می کنه. کسی نمی تونه مغازه دار رو مجبور کنه همه کالسکه هاش رو به یه قیمت بفروشه که اون فرد بی بضاعت بهش اجحاف نشه!!! متقابلا هم کسی خریدار رو مجبور نکرده که کالسکه 5 میلیونی بخره، می ره می گرده و متناسب با کیفیت کالسکه و امکانات مالی خودش چیزی رو می خره که از عهده اش بربیاد.

در مورد رشوه با حرف شما موافق نیستم. رشوه تعریف دیگه ای داره که اصلا به این جا مربوط نمیشه.
دستمزد دکتر اسمش روشه. به شما می گه دستمزد من اینه. شما مختار هستی که قبول کنی یا نکنی. هیچ اضطراری هم در کار نیست. اگه دستمزد این دکتر رو قبول نداری می ری سراغ یه دکتر دیگه. اگه کلا هم نمی خوای دستمزد یا پول اضافه تر از بیمه بدی که یک راست می ری بیمارستان دولتی نظیر بیمارستان میلاد و از همون ابتدایی که وارد بیمارستان بشی تا اون انتها که ایشالا به سلامت و خوشی از بیمارستان خارج می شی یک ریال پول هم ازت دریافت نمی کنند.
اضطرار مال موقعی است که یه نفر رو با شرایط اورژانسی می برند بیمارستان و اون جا طرف می گه یا انقدر پول به من بده عمل کنم یا من هیچ کاری نمی کنم.
شما دقیقا نه ماه حق انتخاب داری که دکتر و بیمارستانت رو تعیین کنی من منظور شما رو از تحت فشار قرار دادن متوجه نمی شم. یعنی دکتر 9 ماه شما رو مجبور می کنه که بری پیشش و آخر سر هم با زور و فشار و تهدید ازت می خواد که یا پول رو بهش بدی یا جلوی زایمانت رو می گیره؟

آخرین نوشته شما هم که تا حدود زیادی تایید حرف های من است که مشکل زیرمیزی گرفتن دکترها ناشی از بیمه افتضاحی است که ما داریم.

در آخر دوست عزیز، همه ما همدرد هستیم. برای همه ما سخت است که هزینه زیادی رو بابت زایمان و سیسمونی و ... بدهیم. اما این رسم زندگی است. وقتی مثال سیسمونی رو زدم برای این بود که شما رو آگاه کنم که برای خرید سیسمونی چون هیچ چاره ای نداریم میلیون ها تومان خرج می کنیم و آخ هم نمی گیم. هیچ کس هم اعتراض نمی کنه که چرا باید واسه یه فسقل کفش 100 هزار تومان پول بدم. چون برامون جا انداختند که قیمتش همینه.
اما وقتی به دستمزد دکتر می رسه چون در ذهن ما این حک شده که بیمه باید پرداخت کنه نمی تونیم قبول کنیم که یه دکتری ممکنه 100 تومان دستمزدش باشه و دکتر دیگه ای 3 میلیون تومان.
بیمه که یه قیمت مصوب داره و به همه مثلا 500 تومان می ده. حالا اون دکتری که کیفیت کارش بالاتر است باید چه کار کنه؟ خیلی بهش فشار بیاد این مملکت رو ول می کنه و می ره. اون وقت جامعه یک دست میشه و همه آدم ها می مونند و یک سری دکتر بی کیفیت!

و نکته دیگه این که هر جای دنیا هم برید حتی خدماتی پزشکی که مرتبط با سلامت جامعه هستند به دو شکل ارائه می شن. یک شکل دولتی که بدون هیچ هزینه ای یا با هزینه اندکی انجام میشه. یک شکل خصوصی که کسانی که مایل اند خدمات بهتری دریافت کنند پول بیش تری می دهند و خدمات رو به صورت خصوصی دریافت می کنند.
هیچ کس هم هیچ اعتراضی نداره چون می دونند قانونش اینه

اما از اون جایی که در مملکت ما هیچ چیز سر جای خودش نیست ما هم خدا رو می خوایم هم خرما. هم می خوایم بهترین خدمات و بهترین دکترها در اختیار ما باشند، هم توقع داریم بیمه همه هزینه ها رو پرداخت کنه و هم موقع پرداخت مالیات و حق بیمه و ... تا می تونیم از زیر پرداخت آن ها فرار می کنیم. مثلا طرف داره 3 میلیون حقوق می گیره اما فقط بابت کف حقوق یعنی 400 هزار تومان بیمه می ده. اون وقت توقع داریم اون شرکت بیمه پول پرداخت یک هزینه درمانی 4 میلیونی رو از کجا بیاره؟
دختر گل من آخر اردیبهشت به دنیا اومد و من عاشقشم ♥
من دکترم زیرمیزی نگرفت و کارشم عالی انجام داده عالییییییی بطوری که الان 66 روزه سز شدم جای عملم یه خط باریک و کمرنگه و بسیار تمیز بخیه شده بخیه رپ هم حتی خودش میزنه کی گفته هرکی دستمزد نکیره الابختکی کار میکنه واقعا برای این تفکراتو جامعه تاسف میخورم
دکترت کی بود ماما یاس ؟ مگه پیش عزیز محمدی نرفتی ؟ میگفتی که 1500 تا 2000000 دستمزد میگیره گلم؟
زیباترین افکارم را که جمع میکنم ....
دسته گلی میشود شبیه تو....پسر عزیزم عاشقانه تورا دوست دارم
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

حس ششم

دکی1402 | 46 ثانیه پیش

سلام

kuiin2024 | 1 دقیقه پیش
2687