2733
2739
سلام عزیزانممممممممممم
خوبید گلهای نازمممممممممم؟من آمدم ولی با یه دنیا حرف و شبه شک؟قرار بود عمل کنم لاپاراسکوپی کردم روز 5شنبه 12 خرداد از صبح رفتم بیمارستان کارهای عملم رو انجام دادم و بستری شدم وساعت 4:05 آمدن دنبالم بردنم تو اتاق عمل تا دم اتاق مامانم باهام اومد ولی لحظه ای که میخواستن ببرنم تو اتاق خیلی دلم گرفت و ترسیدم نمیخواستم از مامانم جدا بشم احساس میکردم دیگه برنمیگردم ولی نمیدونم از استرس خیلی حالم بد شده بود حالت تهوع گرفته بودم پرستاری داشت من و میبرد مرد بود خیلی خجالت کشیدم و بهم گفت خوبی گفتم نه حالت تهوع دارم خلاصه خیلی حس بدی بود خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییی وقتی بردم اونجا من و گذاشت تو ریکاوری......................و ساعت4:45 دقیقه آمد و من و برد تو اتاق عمل وقتی اونجا من و گذاشت دکتر هی میامد و من و دلداری میداد هی دست به پاهام و دستام و صورتم میکشید و میگفت دختر گلم نترسی ها هیچی نیست و وقتی دکتر بیهوشی اومد بالای سرم گفت که نمیترسی که نه دخترم منم سرم رو تکون دادم و خود دکتر گفت یکم میترسی نههههههههههههههه؟ههههههههههههههههه..................خلاصه آخرین لحظه ای که چشمام باز بود و دکتر بیهوشی داشت آمپول میزد تو آنژوکدم ساعت رو که نگاه کردم ساعت 5:30 بود دیگه هیچی نفهمیدم....................تا ساعت 7:15 که به هوش اومدم و درد داشتم و دستگاه قلب بهم وصل بود که یک لحظه دیگه هیچی نفهمیدم و فقط شنیدم که پرستارها حول کرده بودن و میگفتن فلانی حالش خوب نیست بدویید خانوم فلانی دکتر رو صدا بزنید دیگه چیزی نفهمیدم تا ساعت 7:35 دیگه باز بهوش اومدم و خیلی درد داشتم خیلیییییییییییییییییییی همش اشاره میکردم که درد دارم و میامدن مسکن بهم میزدن و ساعت 8 از ریکاوری آوردنم بیرون که منتقلم کنن تو بخش که مامانم پشت در اتاق عمل منتظرم بود ولی من وقتی مامانم رو دیدم اشکم دراومد و داشت دلم میترکید خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
و خلاصه بالاخره عملم پیش رفت و من تقریبا تا فرداش کمی بیهوش بودم و حسی نداشتم همش خواب بودم خلاصه فرداش که دکتر اومد معاینه ام کنه بهم گفت که ما چسبندگی رو تقریبا برطرف کردیم و وقتی شکم رو باز کردیم بیماری به نام آندومتریوز داشتی که تا جایی که دیده میشده من سوزوندمش و کوترش کردم و اگه آی وی اف کنی خیلی بهتره دکتری هم که مال آی وی اف هست بالای سرت بوده موقع عمل از همون موقع خیلی نگرانم موندم که آیا طبیعی باردار میشم یا نههههههههههههههههههههههه؟میدونید گفت تا سه ماه دیگه اگه باردار نشدی باید آی وی اف کنی خیلی نگرانم نمیدونم این آندومتریوز که گفت چیه؟آیا بدون آی وی اف باردار میشم یا نه؟آیا با کوتر کردن برطرف شده یا اینکه هنوز هست؟آیا میتونم طبیعی باردار بشم یا نه؟آیا تا سه ماه دیگه باردار میشم یا نه؟و هزار تا آیا و اما و اگر موندم چکار کنم حس خیلی بدی دارم کمکم کنید لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا..................................التماس دعاااااااااااااااااااااااا
امیرعلی نور چشم مامان
ملیکا عشق مامان

Lilypie First Birthday tickers
آندومتریوز عبارت‌ است‌ از اختلالی‌ که‌ در آن‌ بافت‌ مشابه‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ (آندومتر) در نقاطی‌ غیرمعمول‌ در قسمت‌ پایینی‌ شکم‌ ظاهر شود. این‌ بافت‌ ممکن‌ است‌ روی‌ سطح‌ تخمدان‌؛ پشت‌ رحم‌ و در حفره‌ لگنی‌؛ روی‌ دیواره‌ روده‌؛ و ندرتاً در نقاطی‌ دورتر به‌ وجود آید. آندومتریوز به‌ چهار مرحله‌ محدود، خفیف‌، متوسط‌، و شدید تقسیم‌ می‌شود که‌ بیانگر محل‌ قرارگیری‌ و شدت‌ اختلال‌ هستند. این‌ اختلال‌ می‌تواند در هر سنی‌ از بلوغ‌ تا یائسگی‌ رخ‌ دهد اما در سنین‌ 30-20 سالگی‌ بیشتر دیده‌ می‌شود.
غذاهایی که در اندومتریوز باید کم مصرف شوند
بعضی غذاها در رژیم غذایی شما باید حذف یا کم مصرف شوند، از جمله مصرف غذاهایی که موجب افزایش "پروستا‌گلاندین‌ها" می ‌شوند، باید محدود شود، زیرا پروستاگلاندین‌ها موجب تحریک ترشح استروژن می‌ شوند. البته به خاطر داشته باشید که همه پروستاگلندین‌ها بد نیستند، مثلا پروستاگلندین E1 علائم اندومتریوز را تسکین می ‌دهد.

* مصرف غذاهایی مانند چربی ‌ها، نمک، شکر، فرآورده‌های لبنی و کافئین باید محدود شود، زیرا این غذاها باعث کاهش یا توقف عملکرد صحیح کبد می شوند. کبد، عضو اصلی تنظیم هورمون‌ها و ویتامین‌های گروه B در بدن است که به کاهش سطح استروژن کمک می کند.

* کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی نیز یک راه موثر برای کنترل این اندومتریوز است.

خیلی تاکید می شود که به جای گوشت قرمز از فرآورده‌های سویا مانند توفو و میزو و غذاهایی که از نظر فیبر غنی هستند، استفاده شود.

با توجه به اینکه فرآورده‌های سویا غنی از فیبر هستند و عناصری دارند که میزان استروژن را در بدن کنترل می‌ کنند، می ‌توانند موجب کاهش دردهای ناشی از خروج مدفوع ( اگر اندومتریوز در این نواحی تاثیر گذاشته باشد) شوند.

غذاهای مفید در اندومتریوز
* غذاهای که دارای ویتامین‌های گروه B هستند، مانند ماهی، برنج، ماکارونی، نان‌ ها و غلات سبوس ‌دار و سبزیجات برگ سبز را در برنامه غذایی روزانه ‌تان مصرف نمایید.

ویتامین‌های گروه B مقدار استروژن را در بدن کنترل می ‌کنند و به کاهش علائم اندومتریوز کمک می ‌کنند، لذا به کنترل‌ کننده سطح استروژن معروفند. علاوه بر این ویتامین‌های گروه B مخصوصا B6، B2، B1 از عود مجدد اندومتریوز‌ جلوگیری می کنند.

* آنتی اکسیدان ‌هایی مانند بتا کاروتن، سلنیوم، ویتامین C و ویتامین E به همان میزانی که در کاهش گرفتگی عضلات و خون ریزی‌ در قاعدگی مفید و کارآمد هستند، در ارتقای سیستم ایمنی بدن نیز موثرند.

هنگامی که این آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند، می‌ توانند به کنترل اندومتریوز و دردهای ناشی از آن کمک کنند.

منابع خوب آنتی اکسیدان‌ ها شامل اسفناج، کلم‌ بروکلی، کرفس، خیار، بادام و روغن‌ گل آفتاب ‌گردان و روغن گلرنگ هستند.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
ساغر جون خوشحالم که بالاخره عمل کردی و عملت با موفقیت انجام شده ....عزیزم میتونم بدونم مشکل شما چی بود که لاپرا کردی ؟ و آیا پریهات منظمه یا نه ؟
چند وقته برای بارداری اقدام کردی و چه درمانهایی را تا حالا انجام دادی؟
چون منم موقعیتم تقریبا مشابه شماست اینطوری که میگی ..
اندومتریوز یعنی بافت نابه جایه داخل رحمی تو قسمتایه دیگه بدن کاشته بشه. حتی تو ریه. مثلا کسی که تو ریش اندو متریوز باشه امکان داره موقع پریوداش خلط خونی داشته باشه. علت یه سری ناباروریها هم هندو متریوزه. وقتی برش دارن مشکل حل میشه. فقط استرس نداشته باش چون خود استرس خیلی به ضررته
2738
سلام یاسمین جونمممممم
ممنونممممممممممممم عزیزممممممممممم حتما به چیزایی که گفتی عمل میکنم
عزیزمممممممممممممم بازم اگه چیزی پیدا کردی بهم بگو حتما عزیزمممممممممممممم
خیلییییییییییییییییییییییی خیلییییییییییییییییییییییی ممنونممممممممممممممممممممممم
گلممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

سلام ستاره دور عزیزمممممممممممممم
ممنونممممممممممممممممم گل نازمممممممممممممممممممممممم
التماس دعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دارمممممممممممممممممممم

سلام مامان محبوب عزیزم ممنونم عزیزممممممم همین قدر که اومدی و بهم سر زدی
امیرعلی نور چشم مامان
ملیکا عشق مامان

Lilypie First Birthday tickers
سلام سارا جونممممممممم
ممنونممممممممممممم عزیزممممممممممممممم
آره گلم من عمل کردم ولی هنوز درد دارم عزیزمممممممممممم
عزیزم من پریهام منظمه منتها این سه ماه آخر از قبل عید با لکه بینی پری میشدم
و همین باعث سوال شده بود برام ولی منظم بود با دو روز تاخیر یا دو روز زودتر پری میشدم
عزیزم من سه سال و نیمه که منتظرم و اقدارم کردم شهریور که بیاد دو سال از یه سقطی که داشتم میگذره
ومن شوهرمم هم مشکل واریکوسل داشت عزیزم و پارسال 31 تیر عمل کرد منتها من قبل بارداری اولم که دو ماهه
سقط شد سه ماه قبلش عکس رنگی دادم که دقیقا ماه سوم بعد عکسم باردار شدم و اون موقع چون شوهرم مشکل
داشت و نطفه ضعیف بود سقط شد و تو آذر ماه 89 دوباره عکس گرفتم و این بار به اصرار خودم عکس انداختم چون
دکتر بهم لاپاراسکوپی داده بود و من دلم نمیخواست برم گفتم برام عکس بنویسه برای همین تا بعد عید نرفتم لاپارا
و وقتی دیدم نتیجه نگرفتم بعد عکس رنگی رفتم معرفی گرفتم برای لاپاراسکوپی و 12 خرداد هم عمل کردم
تو عکس آخریم تقریبا چسبندگی دور لوله ها تشخیص داده بودن برای همین رفتم لاپاراسکوپی حالا هم انتظارم
اینه که بعد لاپارا نتیجه بگیرم و باردار بشم خیلیییییییییییییییییییییییییی برام دعا کن عزیزممممممممممممممم
امیرعلی نور چشم مامان
ملیکا عشق مامان

Lilypie First Birthday tickers
سلام زهره جونممممممممم...............عزیزم من پیش دکتر عطیه منصوری تو مشهد بیمارستان رضوی
عمل کردم گلممممممممممممممممممممم.........................التماس دعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

سلام درآرزوی دوقلووووووووو جونمممممممممممممممم
خوبی عزیزممممممممممم؟......................ممنونممممممم گلممممممممممم
آره بالاخره عمل شدممممممممممممم ولی خیلی با اذیت عمل شدممممممممممممم
همه چی اذیت شدمممممممممممم.............خدا نکنه عزیزم این چه حرفیه گلم
آره درد داشتم زمان پریودام عزیزممممممممممممممممممممممم
امیرعلی نور چشم مامان
ملیکا عشق مامان

Lilypie First Birthday tickers
ساغر جان انشالله که با این عمل هر چه زودتر باردار میشی ..

راستی چرا دستگاه قلب بهت وصل کردند ؟ واسه همه این کارو میکنند ؟

همه ی کسایی که لاپرا کردند گفتند که حداکثر 30 دقیقه داخل اتاق عمل بودند ولی شما انگار بیشتر از اینها طول کشیده ..درسته ؟
سارا جونممممممممممممممممم
عزیزمممممممممممممممم ................آره من بیشتر از نیم ساعت بودم
سه ساعت من تو اتاق عمل بودم از اول تا موقعی که به هوش اومدم شایدم بیشتر
آره دستگاه قلب رو برای همه وصل میکنن عزیزمممممممممممممممممممم
التماس دعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دارممممممممممممممممم
امیرعلی نور چشم مامان
ملیکا عشق مامان

Lilypie First Birthday tickers
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز