2737
2739
عنوان

خوردنی های نوستالژیک

2949 بازدید | 19 پست
طرز تهیه بستنی سنتی در غربت!

بستنی وانیلی رو با کمی گلاب و زعفرون (دم کشیده و خنک شده) مخلوط میکنیم و بعد هم خامه رو توی سینی میریزیم و توی فریزر میذاریم تا یخ بزنه و بعد اون رو خورد کرده و به همراه مغز پسته با مخلوط بستنی وانیلی و گلاب و زعفرون قاطی میکنیم و دوباره میذاریم توی فریزر.

اگه از خامه تو بستنی خوشتون نمیاد میتونید از Chocolate chip های سفید رنگ استفاده کنید.

نوش جان
yesterday you said tomorrow....just do it
فالوده شیرازی در غربت!

آب: دو پیمانه
شکر: دو پیمانه
گلاب: یک چهارم پیمانه،
رشته برنجی چینی یا همون نودل برنجی خیلی خیلی ظریف دقت کنین این رشته ها دراندازه های مختلف در تمام سوپرمارکت ها پیدا میشه ولی شما ظریف ترینش رو تهیه کنین. ضما این رشته بعضی هاشون از نوعی لوبیا هم تهیه میشه ولی شما برنجی رو بخرین

آب و شکر را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت میگذاریم تا شکر کاملا حل بشه و محلول تقریبا حالت اشباع پیدا کرده و کمی کشدار بشه. بعد از خنک شدن گلاب رو بهش اضافه میکنیم.... اگر می خواهید ظرف را در فریزر بگذارید بهتره از یک ظرف فلزی برای این کار استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

رشته های چینی را توی آب جوش می ریزیم و به مدت 10-15دقیقه روی حرارت ملایم می پزیم. وقتی رشته ها کاملا نرم شد و کمی هم لعاب دار آنها را داخل آبکش ریخته و آب سرد زیاد روش می ریزیم و میگذاریم تا آب اضافی اش برود....بزارین حسابی خنک بشه ، نباید آبدار باشه

هر نیم ساعت یه بار در بیارینش و بهم بزنین تا کریستالی نشه ....بعد از حدود 4-5 ساعت ظرف را از داخل فریزر در میاریم و با قاشق بهم می زنیم و رشته های چینی را داخلش ریخته و خیلی آروم طوری که رشته ها از هم نپاشه شروع به هم زدن می کنیم.

میتوان مجدد تو فریزر گذاشت یا بلافاصله با کمی آبلیمو آنرا نوش جان کرد.

نکته 1: اگر رشته ها را زود از روی آتش بردارید ممکن است در آخر کار که رشته ها را توی یخ می ریزید اون حالت سفتی که برای فالوده لازمه را نداشته باشه. پس حتما بگذارید خوب بپزه

نکته 2: نودل ها رو به اندازه کوچکتر از یک بند انگشت خرد کنید والا مثل ماکارونی میشه. (قبل از پخت اونا رو خرد کنید اگه دیدید سخته میشه بعد از پخت با کمک قیچی اونا رو خرد کرد)



yesterday you said tomorrow....just do it
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2731
تهیه کشک در غربت!!

مواد لازم:
● نیم لیتر ماست ترش
● ٣ قاشق چای خوری نمک
ظروف و وسایل لازم:
یک قابلمه تقریبا ٢ تا ٣ لیتری، یک پارچه (کیسه) برای فیلتر و یک آب کش

طرز تهیه:
ماست ترش رو با سه قاشق چای خوری نمک خوب مخلوط می‌کنیم، به کمک یک چنگال ماست را خوب بزنید تا یکدست شود و همچنین نمک خوب مخلوط شود.( اگر ماست ترش ندارید ماست معمولی را دو روز بیرون از یخچال بگذارید تا ترش شود)
حالا ماست را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، همین که به مرحله جوش رسید، ماست از هم جدا می‌شود در زبان عامیانه می گوین ماست بریده. در این وضع ظرف را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا کمی سرد شود همچنین پروسه جدا شدن تکمیل شود.
بعد از اینکه ماست (کشک) کمی سرد شد، آنرا در فیلتر بریزید. فیلتر من چیزی نیست بجز آبکش و یک کیسه پارچه‌ای (فیلتر را از زیرشلواری پارسالم تهیه کرده‌ام!!).
کیسه را در آبکش بگذارید تا آب کشک خوب تخلیه شود بعد که آب آن خوب تخلیه شد چیزی خواهد شد مثل تصویر دوم. این کشک است می توانید آنرا یا مصرف کنید یا اینکه به اندازه‌های دلخواه در فریزر نگهداری کنید.

منبع . وبلاگ چنچنه
yesterday you said tomorrow....just do it
اون فالوده اش حقیقتا خوشمزه میشه...فقط ایرادش اینه که باید همون روز مصرف بشه و اگه برای فرداش بمونه یخ میزنه و نمیشه کاریش کرد....نمیدونم چه ماده ای بهش اضافه میکنند که میتونند تا چند روز تو فریزر نگه دارند
yesterday you said tomorrow....just do it
2740
طرز تهیه نان بربری در غربت!

مواد لازم :
خمیر مایه : 2 قاشق غذا خوری
yeast
ارد : 4 پیمانه + به مقدار لازم
اب : 1 پیمانه
شکر: 1 قاشق چای خوری
نمک : 1 قاشق چای خوری
روغن مایع : 1/4 پیمانه
wheat branسبوس گندم : 1/3 پیمانه
تقویت کننده ارد : 1قاشق غذا خوری Bread Improver
برای روی نان
کنجد
2 قاشق ارد با 1/4 پیمانه اب


خمیر مایه رو با1/3 اب ولرم و شکر بزارید تا پف کند
بعد اب رو با خمیر مایه و نمک مخلوط کنید و روغن مایع رو اضافه کنید و ارد رو همراه با تقویت کننده ارد کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست زیاد نچسبد و خوب ورز بدید تا یکدست بشه
خمیر رو جای نسبتا گرمی بزارید و روش رو بپوشونید تا 1 ساعت ور بیاد و حجمش 2 برابر بشه
روی میز کار کمی سبوس گندم بریزید " من نداشتم"
بعد خمیر رو بشکل بربری داخل سینی فر پهن کنید اگر خمیرتون کمی شل باشه بهتر میشه طعم وشکل نونتون



با انگشت وسطش شکل بندازید و مخلوط اب و ارد و سبوس گندم رو بزنید
به این ترتیب که اب رو با ارد مخلوط کنید و بزارید روی حرارت تا به شکل بلوری در بیاد وکمی غلیظ بشه بزارید سرد بشه و کمی توش سبوس گندم بریزید و روی خمیر بمالید
بعد بزارید توی فر به مدت روی 350 درجه فارنهایت 35 دقیقه تا روش طلایی بشه یا روی 500 برای 10 دقیقه





و نوش جــــــــــــــــــــــان کنید


لینک این مطلب از وبلاگ آشپزخانه کوچک من (برای دیدن مراحل تصویری به این آدرس مراجعه کنید)
http://yemalilar.blogspot.de/2010/12/blog-post_3500.html
yesterday you said tomorrow....just do it
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز