2733
2734
عنوان

هر زنی قهرمان اصلی زندگی خویش است

46629 بازدید | 1302 پست

زنی که به نیروهای موثر در خود شناخت پیدا میکند، به سلاح قدرتمندِ آگاهی نیز دست یافته است. خدابانوان نیروهای مقتدر و نامرئی هستند که رفتار و عواطف زنان را شکل میدهند. شناخت این نیروهای درونی گستره جدیدی را در جهت ارتقاء آگاهی زنان پیش رو نهاده است. با دانستن اینکه کدام خدابانو نیروی غالب درونی است، میتوان به غرایز ویژه ، اولویت ها و توانایی های خود و نیزبه امکان حصول معنا در زندگی از طرقی که لزوما موافق طبع دیگران نیست، بصیرت یافت.

شناخت الگوهای رفتاری خدابانوان در نحوه ارتباط زنان با مردان نیز موثر است. با کمک آنها میتوان به این درک رسید که چرا بعضی از زنان با گروهی از مردان در تضادند و با برخی دیگر روابطی صمیمانه دارند. آیا زنان مردانی را برمیگزینند که پرقدرت و موفق، پرتوان و خلاق ویا کودک وارند؟ و سرانجام اینکه کدام خدابانو انگیزه نهانی کشش زن به نمونه خاصی از مردان است؟

شناخت این الگوها بر انتخاب و تداوم روابط تاثیر میگذارد.
نمونه های نوعی روابط نیز تحت تاثیر خدابانوان ویژه است. هریک از الگوهای ارتباطی پدر- دختر ، برادر – خواهر ، خواهر – خواهر ، مادر – پسر ، معشوق – معشوق و یا مادر – دختر میتواند ویژگی خدابانویی خاص باشد.

هر زنی از موهبت هایی "خدابانو داده" برخوردار است که باید آنها را بشناسد و سپاسگزارانه پذیرایشان باشد. اما کمبود هایی هم دارد که برای دگرگونی و تحول باید آنها را شناخت و بر آنها فائق آمد. هیچ زنی نمیتواند در برابر الگوی رفتاری خدابانوی کهن نمونه ای درون مقاومت ورزد، مگر آنکه به موجودیت آن و نیروی تحققش آگاه گردد.


زنان همانطور که در گذشته از تاثرات پرقدرت قالب های فرهنگی بر خود ناآگاه بودند، اکنون نیز از حضور نیروهای مسلط بر رفتار و احساسات خویش بی خبرند.
نیروهای مقتدر درون ، یا کهن نمونه ها، علت اصلی تفاوت های شخصیتی میان زنانند. برای مثال، بعضی از زنان ازدواج و نیز داشتن فرزند را عامل رضایت از زندگی تلقی میکنند و اگر به این خواسته خود نرسند ، خشم و اندوه بر آنها قالب میگردد. برای این گروه از زنان نقش های سنتی شخصا پرمعناست. آنها با دسته ای از زنان که در جهت استقلال و دستیابی به اهداف خود تلاش میورزند و نیز با کسانی که در پی تجربیات تازه همواره روابط و نوع فعالیتشان را تغییر میدهند ، تفاوت دارند.
با این همه ، زنانی نیز هستند که در خلوت خود و با عرفان رضایت خاطر می یابند. آنچه که رضایت و خشنودی برخی از زنان را فراهم می سازد، ممکن است برای گروهی دیگر بی معنا باشد که البته این به نوع "خدابانوی فعال درون " بستگی دارد.


علاوه بر آن ، در هر زنی مجموعه ای از این خدابانوان همزمان با هم عمل میکنند و اگر زن شخصیتی پیچیده تر داشته باشد، احتمالا تعداد خدابانوان فعال درونش بیشتر است. بنابراین طبیعی است اگر بخشی از درون ، آنچه را که برای بخش دیگر ارضا کننده است، بی اهمیت تلقی کند.
شناخت "خدابانوان" موجب درک زنان از خود و نیز روابطشان با مردان و زنان دیگر ، والدین و فرزندان میشود. این الگوهای رفتاری " خدابانوان" همچنین وسیله فهم انگیزه ها (حتی اجبارهای درونی)، اضطراب ها و رضایتمندی های زن را فراهم میسازد.


این شناخت برای مردان نیز سودمند است. مردانی که میخواهند درک بهتری از زنان داشته باشند، میتوانند با استفاده از الگوهای خدابانوان به وجود نمونه های مختف زنان و نیز نحوه انتظارات خویش از آنها پی ببرند. این الگوها همچنین به مردان در درک رفتار متناقض زنان چند شخصیتی یاری میرساند.



بخشهایی از کتاب

نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان ـ شینودا بولن


yesterday you said tomorrow....just do it

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

گیلاس آبی عزیز.... خدابانو در واقع استعاره است از استعدادی خدادادی که در وجود هر زنی وجود داره و این استعداد در زنان متفاوت هست... تو خود متن کامل توضیح داده...
yesterday you said tomorrow....just do it
2728
سالومه جان... اتفاقا شینودا بولن یه کتاب هم داره دقیقا در مورد نمادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان و در اون الگوهای مردان رو مورد بررسی قرار میده...

این استعدادهای خدادادی در هر انسانی هست و زن و مرد نداره....باهات کاملا موافقم.
yesterday you said tomorrow....just do it
2738
در هر زنی مجموعه ای از این خدابانوان همزمان با هم عمل میکنند و اگر زن شخصیتی پیچیده تر داشته باشد، احتمالا تعداد خدابانوان فعال درونش بیشتر است. بنابراین طبیعی است اگر بخشی از درون ، آنچه را که برای بخش دیگر ارضا کننده است، بی اهمیت تلقی کند.




این تیکه ش برای من خیلی جالب بود
منو یاد شخصیت هایی مثل نسرین ستوده انداخت
ممنون ملودی
درسته مهر افرین اما گاهی أوقات همین پررنگ بودن تابع عوامل محیطی میشه یعنی ما خودمون بعضی از صفات رو رنگ مردونه میزنیم و بعضی رو زنونه. تفکیک جنسیتی رو توی استعدادها هم نهادینه کردیم
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز