2733
2734
عنوان

ذخیره کردن خون بند ناف

4530 بازدید | 22 پست
سلام من ماه نهم بارداری هستم از اول قصد داشتم که خون بند ناف نوزاد رو ذخیره کنم. اما الان یک مطلبی خوندم که دو دل شدم . اگر احیانا فرزندتان به یکی از بیماری های نادر ذکر شده مبتلا شد خون بندنافی که شما با این همه هزینه برایش نگهداری کرده اید به درد او نمی خورد. در این موارد بیمار سلول های بنیادی فردی را نیاز دارد که به این بیماری مبتلا نیست. خونی که در بانک خون بندناف ذخیره می کنید، برای خود فرزندتان سودمند نیست اما خواهر یا برادر او می توانند از آن برای درمان بیماری های لوسمی، کم خونی سلول های داسی شکل، لنفوم هوچکین یا تالاسمی بهره ببرند. میشه لطفا نظرات، شنیده ها یا تجربه تون رو در زمینه ذخیره خون بندناف بگید ممنونم.
خدا نکنه البته ولی خوب، خوبه، برای کسی استفاده بشه هم خوبه
نبودنِ تو فقط نبودن تو نیست، نبودنِ خیلی چیزهاست...کلاه روی سرمان نمی ایستد! شعر نمیچسبد...پول در جیب مان دوام نمی آورد! نمک از نان رفته!!! خنکی از آب.......ما بی تو فقیر شده ایم مادر💔
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



سلام شیوا جون درسته. اما حساب کنید آزمایشهای زیادی باید تو ماه نهم بدید که ببینن واجد شرایط برای اهدا هستید یا نه. بعد دوباره 6 ماه بعد هم باید یک سری آزمایش بدید که دیگه مطمئن بشن شما واجد شرایط هستید و مشکلی برای اهدا نیست. من نمی دونم این هزینه ها رو کی باید پرداخت کنه. چون من تحت هیچ بیمه ای نیستم.
2728
بانک خصوصی خون بندناف نوعی تجارت است که موسسات ذی ربط خون بندناف فرزندتان را تا سال ها نگهداری می کنند و بابت نگهداری از آن هزینه بسیار بالایی دریافت می کنند. متاسفانه مردم تصور می کنند اگر در آینده فرزندشان هر بیماری گرفت می توان با این سلول ها تمام مشکلات او را برطرف کرد. اما قضیه اصلا این طور نیست. این روز ها همه بانک های خصوصی خون بندناف، والدین را قانع می کنند که با نگهداری از خون بندناف فرزندشان، سلامت او را تضمین می کنند. اما باید دانست بیماری هایی که با سلول های بنیادی درمان می شوند، نادرند، از جمله کم خونی سلول های داسی شکل، کم خونی آپلاستی، لوسمی، لنفوم، نقص ایمنی شدید و دیگر بیماری های غیر معمول. حتی اگر خدای نکرده فرزندتان به یکی از این بیماری ها هم مبتلا شود خون بندناف تنها درمان او نیست. بد نیست بدانید بنا به گزارش انجمن متخصصان اطفال آمریکا هر کودکی که خونش در بانک های خصوصی بندناف نگهداری می شود، در طول زندگی خود به احتمال بین یک در هزار تا یک در ۲۰۰ هزار از این خون استفاده می کند. بانک های عمومی خون بندناف از افراد جامعه می خواهند که بندناف خود را به این مراکز اهدا کنند تا اگر بیماری به سلول بنیادی احتیاج داشت این مراکز بتوانند آن کودک را نجات دهند.
منم فکر می کردم خدا نکرده اگه مشکلی پیش بیاد خیلی استفاده ها بشه کرد و خیلی از بیماری ها رو درمان کنه. اما مثل اینکه متاسفانه هنوز اونقدر تو این زمینه پیشرفت نکردن
2740
فقط یه سری از بیماری های خونی رو میشه باهاش درمان کرد. ولی به نظر من اگه از نظر مالی برات مشکلی نیست انجامش بده ولی ازت میپرسن که میخوای اینو واسه خودت ذخیره کنی یا اگه کسی لازم داشت اون استفاده کنه.
سلام میشه کامل توضیح بدین هزینش چقدره؟
خدایا درانتظار رحمتت نشسته ام بدهی کریمی .ندهی حکیمی .بخوانی شاکرم .برانی صابرم الهی احوالم چنان است که میدانی واعمالم چنان است که میبینی .نه پای گریز دارم ونه زبان ستیز.یاارحم الراحمین بهترینها رابرای دوستان که از بهترین ها هستندمقدرفرما.
نه مشکلی ندارم. من می خواستم هزینه 10 سال ذخیره اولیه رو اول بپردازم که حساب کردم نزدیک 3 میلیون میشه. که خوب به هر حال برای کاری که نمی دونی از لحاظ علمی تو کشور ما جواب میده یا نه پول قابل توجهیه. و ذخیره سازی خون تا 30 سال جواب میده بعد از اون به درد نمی خوره. یعنی محدودیت زمانی هم داره
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687