2737
2739
عنوان

دوستان ساکن همیلتون کانادا-۴

2643 بازدید | 10 پست

سلام خیلی خوش اومدین 


ما حدود ۳-۴ سالی هست که ساکن تورنتو هستیم ولی الان به خاطر کار همسرم بهتره بریم همیلتون

میترسم اونجا اندازه تورنتو جذابیت نداشته باشه و عذیت بشیم

میخواستم اگه تجریه دارین لطفا بفرمایید

آیا صلاح هست همین تورنتو بمونیم و همسرم خر روز صبح بره اونجا یا کلا بریم همیلتون؟

پیشاپیش بابت نظراتون متشکرم

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...

زندگی در همیلتون، انتاریو


شهر همیلتون مرکز یک منطقه پرجمعیت در انتهایی ترین قسمت غربی دریاچه انتاریو می باشد.این شهر در کانادا به عنوان نعل طلایی اسب معروف است.همیلتون شهری نه چندان بزرگ در جنوب غربی انتاریو می باشد که نزدیک به 75 کیلومتر از شهر تورنتو فاصله دارد.این شهر کانادا دارا 500000 نفر جمعیت می باشد.25 درصد جمعیت تشکیل دهنده شهر همیلتون را افرادی تشکیل می دهند که خارج از کشور کانادا متولد شده اند.اگر شما به دنبالی محلی برای زندگی با هزینه زندگی پایین هستید, مطمئنا همیلتون به عنوان یک شهر امن و آرام محل خوبی برای رشد و ساختن آینده کودکتان خواهد بود.این شهر کانادا همچنین دارای مناطق دیدنی بسیاری مانند : پارک های زیبا ، جنگلها و آبشارها میباشد.در کنار این زیبایی ها این شهر دارای چندین مرکز آموزشی در سطح جهانی با جدیدترین امکانات می باشد.شهر همیلتون به خوبی به عنوان تولید کننده فولاد و دیگر تولیدات سنگین شناخته شده است.به همین دلیل است که شهر همیلتون را با نام مستعار " Steeltown " میشناسند.اگر چه صنعت و بازار کار در همیلتون در حال تکامل می باشد و روز به روز در حال پیشرفت است.صنایع عمده شهر همیلتون عبارتند از : تولیدات سنگین, علوم زیستی و پزشکی, کشاورزی.


شهر همیلتون در یک خوشه از بزرگراه ها واقع شده است و همچنین خطوط قطار و فرودگاه که در جنوب انتاریو قرار دارد باعث می شود بتوان با هر وسیله نقلیه ای به این شهر رفت و آمد و دسترسی داشت.این موارد باعث جذابیت بیشتر این شهر برای زندگی شده است. در شهر متوسط همیلتون, شش بیمارستان و در حدود 1500 تخت وجود دارد.هر کدام از این بیمارستان ها یک مرکز تخصصی در یک زمینه درمانی است.پژوهش های بهداشتی شهر همیلتون باعث تحسین بین المللی شده است.این پژوهش ها که غالبا در دانشگاه مک مستر انجام می شود تضمین کننده بالاترین سطح درمانی و مراقبت از بیمار میباشد.


منبع: https://mentosafar.com/services/مهاجرت-به-کانادا/450-زندگی-در-کانادا-و-آشنایی-با-شهرهای-آن-برای-مهاجرت-به-کانادا

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...

شاید اگر در کانادا از آبشار یاد شود ابتدا نام آبشار نیاگارا به ذهن همه خطور کند، اما پایتخت حقیقی آبشار دنیا در 50 مایلی غرب این منطقه یعنی در شهر کانادایی همیلتون قرار گرفته است. این شهر در قلب صنعتی ترین منطقه ی کانادا قرار گرفته و در عین حال مکانی بسیار زیبا می باشد. طبیعی ترین ویژگی این منطقه آبشارهای آن هستند.


در این شهر بیش از یکصد آبشار وجود دارد که یکی از آنها مرتفع ترین آبشار واقع شده در محیط شهری است. تعدد آبشارها در این قسمت به دلیل موقعیت قرارگیری آنها در راستای عارضه های زمین در ناحیه ی نیاگارا است، لبه ای قوسی شکل که حین گذر از نیویورک، انتاریو، میشیگان، ویسکانسین و ایلینوی از میان همیلتون نیز عبور می کند. هر رودخانه ای که به سمت دریاچه های بزرگ بر فراز نیاگارا حرکت کند، منجر به ایجاد یک یا چند آبشار می شود.


همیلتون شهر آبشارهای جهان 1


همیلتون یک شهر صنعتی بزرگ است که مرکز تولید فولاد می باشد و به همین دلیل آبشارهای آن تا سال 2008 نادیده گرفته شده بودند تا اینکه در این سال یکی از بومیان همیلتون به نام کریس اکلاند، شهر آبشار را بنیان نهاد. پیش  از این موضوع، ساکنان این شهر از آبشارهای آن بازدید کرده و آخر هفته ها از این مکان ها به عنوان محل پیک نیک و شنا استفاده می کردند اما هیچ کس ارزش واقعی آب های همیلتون را نمی دانست.


امروز نیز هیچ کس آمار دقیقی از تعداد آبشارهای همیلتون ندارد. وبسایت رسمی کریس اکلاند تعداد این آبشارها را 130 اعلام کرده است، اما برخی منابع تعداد دقیق را بالغ بر 150 می دانند. عدم قطعیت در تعداد این آبشارها می تواند به این دلیل باشد که تنها 50-60 عدد از این آبشارها در طول سال جریان می یابند، بنابراین تعداد این آبشارها بسته به فصل سال می تواند متغیر باشد. مسئله ی دیگر این است که برخی از این آبشارها در املاک خصوصی واقع شده اند که ممکن است در تعداد نهایی شمارش نشوند. بعلاوه، آبشارهای زیادی در مرکز همیلتون هستند که با افزایش جمعیت و ساخت و سازها به مرور ناپدید می شوند.


همیلتون شهر آبشارهای جهان 2


همیلتون هیچ رودخانه ی بزرگی ندارد، به همین دلیل ابعاد آبشارها هیچ کجا حتی به گرد پای نیاگارا هم نمی رسد. در عوض آبشارهای همیلتون کوچک و آرام بوده و تنوع زیادی دارند که از آن جمله می توان به آبشارهایی که از لبه ی صخره های مرتفع سرازیر می شوند، مدل های روبانی (عرض کم و ارتفاع بلند)، مدل کلاسیک (با عرض و ارتفاع برابر) و مدل پرده ای (عرض زیاد و ارتفاع کم) اشاره نمود.


یکی از زیباترین آبشارهای همیلتون، آبشار وبستر است. مرتفع ترین آبشار، Tew به ارتفاع 41 متر و کوچکترین آبشار، Little Davis به ارتفاع 3 متر است.


تهیه و تنظیم: پرهام پورا


صفحه ویژه جاذبه های گردشگری کانادا در رسانه هدهد

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2728
ما تو بعد عید میریم آتلانتا  همون جا می مونم زندگی میکنیم شرایط برای رشد و پیشرفت پسرم خوبه


میشه بپرسم آتلانتا کجاست؟ و تا حالا کجا زندگی میکردین؟

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...

شهر صنعتی همیلتون یکی از پر رفت و آمدترین بندرهای دریاچه انتاریو است. وجود صنایع فلزی، غذایی، شیمیایی، داروسازی و پوشاک این شهر را به صورت یکی از مراکز عمده صنعتی درآورده است. اینها همه وجود مراکز تربیتی و علمی و تحقیقاتی را هم طلب می کند. دانشگاه مک مستر از جمله قدیمی ترین موسسات علمی است که سابقه تاسیس آن به 1887 برمی گردد. این دانشگاه در ابتدا در مک مستر هال تورنتو قرار داشت. نام دانشگاه گرفته شده از نام سر ویلیام مک مستر (1887ـ1811) است که پایه گذار اصلی یک مدرسه مسیحی باپتیست می باشد. در ابتدا دروس هنر و دین شناسی ارائه می شد ولی از سال 1890 دروس دیگر و مدارج تحصیلی مانند دیگر دانشگاهها به آن اضافه شد. در سال 1930 مک مستر از تورنتو به همیلتون منتقل شد. تا سال 1957 کلیسای باپتیست انتاریو و کبک اداره دانشگاه را به عهده داشت. این دانشگاه هم اکنون در رشته های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی از سراسر کشور و جهان دانشجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اینترنتی: سری بزنید.


منطقه همیلتون و حومه آن جمعیتی بالغ بر 490 هزار نفر را در خود جای می دهند. مناطق دانداس (Dundas)، فلامبرو (Flamborough)، استونی کریک (Stony Creek)، انکاستر (Ancaster) و گلان بروک (Glan Brook) نواحی همیلتون را تشکیل می دهند.


همیلتون نهمین شهر کانادا و چهارمین شهر انتاریو از لحاظ تعداد جمعیت است. در استان انتاریو تنها شهرهای اتاوا، می سی ساگا و تورنتو از همیلتون پیشی می گیرند. اگر شهرهای گریمزبی (Grimsby) و برلینگتون (Burlington) را هم در نظر بگیریم جمعیت متروپولیتن همیلتون به 660 هزار نفر می رسد. بسیاری از افراد ساکن در همیلتون و متروپولیتن آن برای کار به تورنتو می آیند و غروب راهی سکونتگاههای خود در مناطق اوکویل، برلینگتون و همیلتون می شوند. بخش قابل توجهی از ساکنان همیلتون را

سالخوردگان تشکیل می دهند.



آگهی

وجود مجتمع های مسکونی ویژه سینیورها و تسهیلاتی که این شهر برای جابجایی آنها ارائه می دهد دلالت بر این دارد که همیلتون شهر مطلوبی برای سینیورها است و کسانی که از هیاهوی تورنتو خسته شده اند به چشم انداز زیبای همیلتون پناه می برند. مضافا به اینکه قیمت مسکن پایین تر از تورنتو است.


همیلتون منطقه ای است که در چهار فصل سال دیدنی است. وجود پرتگاههای پوشیده از درخت، دریاچه و رودخانه های متعدد و مزارع همگی همیلتون را به صورت منطقه ای دلپذیر در فاصله ای نزدیک از تورنتو درآورده اند. در طی فصل پاییز تغییر رنگ برگ درختان و تنوع آنها هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. علاوه بر این در این فصل بازارچه های محلی در نواحی اطراف و جشن پامکین (Pumkin) نیز جاذبه فراوانی دارند. در این مزارع بازدیدکنندگان می توانند خود از درخت سیب بچینند، به میان مزرعه توت فرنگی بروند و یا کدو تنبل و دیگر سبزیجات را انتخاب کنند.


از جمله مناطق دیدنی باغ وحش لاین سافاری اسـت کـه African Lion Safari نامیـده می شود. در این باغ وحش با اتومبیل می توانید وارد شوید و با انواع شیر و ببر و فیل و میمون روبرو شوید در حالی که آنها آزادانه در اطراف اتومبیل شما گردش می کنند. این باغ وحش بخشی مخصوص بازی بچه ها دارد و در ساعات معینی با حیوانات شیرین کاری های جالبی انجام می دهند. بازدید از این پارک دیدنی از اوایل بهار تا اواسط پاییز امکان پذیر است. برای رسیدن به این پارک وحش بزرگراه 401 غرب را به سمت لندن ادامه دهید و از مسیر تابلوهای لاین سافاری با علامت «شیر» تبعیت کنید.


از مناطق طبیعی که حتی در فصل زمستان هم دیدنی است منطقه فلامبرو است این منطقه وسیع پارک مانند نزدیک به 50 هزار هکتار وسعت دارد. فضای وسیعی برای خانواده ها و کمپینگ و آبشارها (آبشار وبستر) و جاده های کوهستانی و مزارع و باغات میوه از جمله جاذبه های توریستی منطقه محسوب می شوند. منطفه فلامبرو از طریق شهرک دانداس در شمال همیلتون قابل دسترسی است.


منبع: http://salamtoronto.ca/2017/همیلتـون-نهمین-شهر-بزرگ-کانادا-2/

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...

اگر به دوستان و خویشاوندان خود که در ایران و یا آمریکا و اروپا و یا حتی در کانادا زندگی می کنند بگویید من در همیلتون زندگی می کنم بهتر است کمی دقیق تر آدرس بدهید. 31 شهر به نام همیلتون در سراسر جهان وجود دارند. حدود 10 شهر در ایالت متحده (شامل آلاسکا)، یک شهر در استرالیا، شهری در نیوزیلند، شهری در جزیره اسرارآمیز برمودا، و یک شهر در استان پرنس ادوارد کانادا به این نام خوانده می شوند. منشا همه این نامها به شهر همیلتون در اسکاتلند برمی گردد.


منطقه همیلتون انتاریو برای اولین بار به وسیله فرانسویها کشف شد. لسل (Lasalle) اولین اروپایی بود که پاروزنان در سال 1669 به خلیج همیلتون رسید. پارک معروف لسل در اطراف همیلتون به نام او نامگذاری شده است. همیلتون از لحاظ جغرافیایی در غربی ترین بخش دریاچه انتاریو در یک فرورفتگی کوچک دریاچه در خشکی قرار دارد. همیلتون به وسیله پرتگاه نیاگارا دربرگرفته می شود و منظری کوهستانی و مرتفع بخصوص در قسمتهای جنوبی و غربی پیدا می کند. خلیج کوچک همیلتون موقعیت مناسبی را فراهم آورده است تا کشتی ها و قایق ها آسوده خاطر از موجها و توفان های دریاچه انتاریو به راحتی بتوانند در بندر همیلتون پهلو بگیرند. همیلتون نگین منطقه معروف نعل اسبی است. موقعیت بندرگاهی مناسب، دسترسی به بازارهای آمریکای شمالی و جنوب انتاریو، وجود آب فراوان و خاک حاصل خیز به این شهر موقعیت ممتازی بخشیده است. صنایع فولاد سازی و فلزکاری این شهر را به شهری صنعتی تبدیل کرده اند. شرکتهای استیل کو و دوفسکو از جمله معروف ترین صنایع فولادسازی کانادا می باشند.


اولین ساختمان شهرداری در سال 1839 در حالی در خیابان جیمز پایه گذاری شد که همیلتون تنها 3200 نفر جمعیت داشت. همیلتون هم اکنون بیش از 330 هزار نفر جمعیت دارد و همچنان پذیرای اضافه جمعیت شهر تورنتو و مناطق اطراف می باشد.


ادامه در پست بعد

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...

همیلتون برای دوستداران طبیعت مناظر زیبایی را تدارک می بیند. پرتگاه نیاگارا از محور همیلتون ـ ون ورث (Wentworth) عبور می کند و تعداد زیادی آبشار را به وجود می آورد. بعضی از آبشارها بیش از 30 متر ارتقاع دارند از آن جمله می توان به آبشار باریک و بلند تیوزفالز (Tew`s Falls) در منطقه فلامبرو (Flamborough) به ارتفاع 40 متر و پهنای حدود 10 متر اشاره کرد. آبشار وبستر (Webster) در منطقه فلامبرو نیز با پارک زیبای خود از جمله مناطقی است که در تابستان و زمستان علاقمندان زیادی را به خود جلب می کند.


برای دوستداران طبیعت باغ گیاه شناسی در خیابان پلینز (Plains) در شمال همیلتون مجموعه زیبایی از انواع گیاهان و درختان را در وسعتی 1092 هکتاری عرضه می کند.

پارک کنفدراسیون در مسیر جاده نیاگارا فالز و تورنتو قرار دارد. این پارک با 4 کیلومتر خط ساحلی و وسایل بازی و تفریح برای خانواده ها استراحتگاه مناسبی است.

نبرد تاریخی 1812 کانادا با آمریکا این محله را به میدان جنگ تبدیل کرد. بازدید از موزه نظامی در خیایان یورک شما را با انواع اسلحه ها و وسایل نظامی از گذشته تا به حال آشنا می کند. قدمت همیلتون موجب شده است که بناهای تاریخی این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا بیشتر باشد. از آن جمله قصر دان درن (Dundurn) متعلق به آلن مک نب (Allen MacNab) نخست وزیر استان های متحده کانادا است که در دهه 1850 ساخته شد. این قصر شامل40 اتاق می باشد که به سبک ایتالیایی و معماری دوران ویکتوریا ساخته شده است.

موزه کودکان در خیابان مین (Main) به کودکان فرصت می دهد تا حقایق علمی را از نزدیک مشاهده کنند. موزه هوانوردی در فرودگاه همیلتون مجموعه ای از انواع هواپیماهای جنگ جهانی دوم را عرضه می کند.


شهرت و قدمت همیلتون موجب شد ک بسیاری از فعالیتها ابتدا در این شهر به منصه ظهور برسند و سپس در دیگر شهرهای کانادا پخش شوند. اولین کبریت کانادایی در کلبه ای متعلق به خانواده گرین در 1830 ساخته شد. پایه گذاری این شهر براساس صنعت، بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرد. اولین ساعت دست ساز در کانادا در این شهر توسط پال تی ویر (Pall T Ware) در سال 1849 ساخته شد. شرکت معروف وستینگهاوس در سال 1923 اولین رادیوی خود را در این شهر ساخت. صنایع فولاسازی و فولاد ضد زنگ اولین تولیدات خود را در کانادا در این شهر به بازار عرضه کردند. در سال 1915 شرکت دافسکو اولین فولاد ضد زنگ را به بازار عرضه می کند. ورود اتومبیل به کانادا از همیلتون شروع شد. کالسکه بدون اسب (اتومبیل) آنچنان که در آن زمان نامیده می شد، برای اولین بار در کانادا توسط جان هودی که مالک اولین دوچرخه شهر نیز بود رانده شد.


اولین اجاق خوراک پزی (Stove) در کانادا به وسیله صنعتگر همیلتونی جاناتان هات وی در 1832 در همیلتون طراحی و ساخته شد.


اولین های همیلتون تنها شامل صنایع سنگین نمی شود. اولین آب نبات که وسط آن سوراخی است در سال 1933 در همیلتون ساخته شد و به نظر می رسد این آخری از همه سخت تر ولی پردرآمدتر باشد. 3 صنعتگر همیلتونی در سال 1832 برای اولین بار در کانادا قیف بستنی را در این شهر ساختند!


همیلتون در فعالیت های ورزشی و اجتماعی نیز اول است. اولین بازیهای کشورهای مشترک المنافع در سال 1930 در همیلتون برگزار شد. برای اولین بار در کانادا دو مارتن به فاصله 26 مایل در سال 1890 در منطقه همیلتون برگزار شد. در سال 1968 لینگلن الکساندر اولین نماینده سیاه پوستی بود که به مجلس کانادا راه یافت. خانم الن فیرکلا (Ellen Fair Clough) اولین زن کانادایی است که از همیلتون به وزارت کشور کانادا در سال 1957 می رسد.


منبع: http://salamtoronto.ca/2016/شهر-اولین-ها-همیلتـون-ـ-2/

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد, آفتاب در حال غروب است...
2740
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687