2737
2734
عنوان

همه چیز درباره بیمارستان آتیه

77483 بازدید | 109 پست
روز اولی که رفتم بیمارستام آتیه تا سر و گوشی آب بدم خیلی تو ذوقم خورد. از آتیه تعریف هایی شنیدم که با چیزایی که دیدم مغایرت داشت. بعدها فهمیدم که اون ساعتی که رفته بودم ساعت ملاقات بوده و همه سرشون شلوغ بوده و به خاطر همین بوده که تو محوطه ورودی اش اینقدر شلوغ بوده و کسی جواب درست و حسابی نمی داده. اما دو شب بعد ساعت 10-11 به همراه همسر رفتیم واسه پرس و جو همه خوب تحویل گرفتن و جواب دادن. حتی راهنمایی کردن بخش زایمان واسه بازدید.
اما تجربیاتی که راجع به این بیمارستان به دست آوردم:
1- هزینه سزارین 3 میلیون تومان بدون بیمه تکمیلی می شه. اما من که بیمه طلایی ایران داشتم 15 درصد فرانشیز معادل 450 هزار تومان بایست پرداخت می کردم. هزینه طبیعی هم 2 میلیون تومان می شه که اگز بیمه طلایی ایران داشته باشید هزینه لازم نیست پرداخت کنید.
2- اتاق ها شامل عمومی، 8تخته که تقریبا به صورت کابین کابین چیده شده ان- نیمه خصوصی دو تخته - خصوصی یک تخته می باشند.
3- هزینه اتاق های عمومی و نیمه خصوصی توسط بیمه پرداخت می شه ولی اگر خصوصی بخواهید هزینه اش 250 هزار تومنه.
4- تو اتاق عمل ازتون می پرسن که پمپ درد هم می خواهید یا نه ( پیشنهاد می کنم حتما جوابتون مثبت باشه چون اگه یه ذره هم کم طاقت باشید به دردتون می خوره و درد رو خیلی کاهش می ده). هزینه این هم حدود 180 هزار تومنه که به هزینه های بیمارستان اضافه می شه.
5- هزینه های اضافی شامل فیلمبرداری 100 تومن، آلبوم نوزاد 15 تومن، مژدگانی که پرستارا ازتون می خوان و بستگی به کرم خودتون داره می باشد.
6- هر بیمار می تونه 1 نفر همراه داشته باشه که برای اتاق خصوصی می تونه این تعداد افزایش پیدا کنه اما برای نفرات اضافه 70 هزار تومن اضافه می شه به هزینه هاتون.
7- دو تا ساک بهتون می دن که یکی مال نوزاده و شامل کرم کالاندولا واسه سوختگی پاهاش، قطره ویتامینه و دفترچه های راهنماست. یه دست لباس سرهمی با کلاه و دستکش هم تن بچه می کنن خودشون. یه پتو دورپیچ هم همراهش هست.
ساکی هم که به خودتون می دن شامل حوله دست صورت، مسواک خمیردندون، برس کوچک، زیرانداز یه بار مصرف، پوشک بزرگ هست. پس رسما چیزی نیاز ندارید تا با خودتون ببرید.مگر برای برگشت که من حال و حوصله عوض کردن لباس رو نداشتم و با همون لباس بیمارستان برگشتم خونه.
8- لباس بیمارستان یه پیراهن بلنده که بغلاش واسه شیردهی بازه.
9- برای پذیرش باید نامه دکتر تون و نامه بیمه به همراه اصل و کپی کارت ملی خودتون و کسی که شمارو بیمه کرده (همسرتون) همراتون باشه.
10- به محض مراجعه به پذیرش شما رو می فرستن طبقه چهارم یعنی بلوک زایمان و همسرتون باید بره برا تشکیل پرونده و سایر مسایل. تو بلوک زایمان معمولا آخرین سونوگرافی تونم می خوان پس بهتره همراتون باشه. بعد از اینکه اطلاعاتتونو ازتون گرفتن برگه اطلاعات و رضایت رو باید امضا کنید.
11- یه نایلون بهتون می دن که لباساتون و کفش و کیف و چیزایی که همراتونه می ذارید توش و یه گان یه بار مصرف به همراه کلاه که به جا لباساتون می پوشید.
این قسمت رو می خوام ننویسم اما واقعیته و باید بدونید و خودتون رو واسش آماده کنید اما بدونید که خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکرشو می کنید.
12- اول نمونه خون ازتون می گیرن. دو سه تا لوله آزمایش رو پر می کنن. بعد آنژیوکت وصل می کنن و یه سرم می کنن توش. بعد هم میرید دستشویی فرنگی همون بغل تا نمونه ادرار هم بدید.
13- محل مورد عمل رو براتو شیو می کنن . پس از هفته ها قبل عزا نگیرید که چی جوری شیوش کنید( با این شکم های قلمبه).
14- تو این قسمت ماجرا، براتون سوند هم می ذارن که از همه اون چیزایی که راجع بهش شنیدید راحت تره. فقط نکته مهم اینه که خودتون در حین گذاشتنش شل شل کنید و منقبض نباشید.
15- تا دکترتون بیاد و اتاق عمل خالی شه میرید رو یه تختی دراز می کشید. این قسمت یه آمپول هم به پشتتون تزریق می کنن. اصلا درد نداره.
16- دکتر که اومد سوار ویلچر می شید و در حالیکه همه دارن بهتون تبریک می گن و لبخند به لب دارن می رید سمت اتاق عمل. یه سالن که دور تادور اتاق های عمله.
17- رو تخت عمل دراز می کشید. رو شکمتون رو بتادین مالی می کنن ( حس خنکی و سرما داره) یه پرده بین شکم و صورتتون می کشن. همین جور که هاج و واج این ور اون ور رو نگاه می کنید دکتر بیهوشی هم میاد بعد از سه ثانیه به خواب عمیقی فرو می رید.
18- بعد از حدودا نیم ساعت تا دو ساعت (بسته به بدنتون و غذای سبکی که شب قبل خوردید) تو ریکاوری به هوش میاید و دو تا پرستار مهربون می برن تو اتاقتونو گان رو در میارن و لباس بیمارستان تنتون می کنن. زیرتون زیرانداز یه بار مصرف می ندازن.
19- 10 دقیقه بعد همراهاتون می تونن بیان تو اتاق و 5 دقیقه بعد هم بچه رو میارن. البته قبل از شما پدر بچه (فقط پدر) بچه رو دیده.
20- همراه بچه یه پرستار هم میاد نحوه شیردهی رو بهتون یاد می ده و کمک می کنه اولین شیر رو به بچه بدید. بچه دیگه مال شماست و فقط برا تعویض میان می برنش و برا واکسناش.
21- هر 1 ساعت یه بار هم انواع و اقسام پرستارا میان بهتون سر می زنن و تزریقات لازم رو تو آنزیوکت انجام می دن و یا کمک می کنن تو شیر دادن و یا بچه رو می برن برای تعویض. البته هر وقت خودتون هم بخواهید می تونین ببریدش بخش نوزادان برا تعویض یا سوالاتی که دارید بپرسید.
22- فردا صبح هم حدود 12 باید کارای ترخیص ( همه به عهده شوهر) رو انجام داده باشین و راهی منزل شید.
مبارک باشه...
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



2731
عزیزم تا اینجا که شما بیان کردید تقریبا درسته . اما کاشکی کمی ازپزشکان نوزادش میگفتی چون به هیچ وجه وجدان ندارن و فقط فقط به فکراین هستن که مریض را بیشترنگه دارن بخصوص اگه اطاق خصوصی گرفته باشی
چیزه زیادی نمیخواهم....

فقط کمی گوش کنی....

اندکی درک کنی.... و از ته دل این جمله رو بگویی :

آرام باش! من کنارتم.....!
2738
من سه بارزایمان سزارین کردم و اخری تو اتیه که به هیچ وجه راضی نبودم .
باورکن پسرمو بدون لباس فرستادن خونه .
چیزه زیادی نمیخواهم....

فقط کمی گوش کنی....

اندکی درک کنی.... و از ته دل این جمله رو بگویی :

آرام باش! من کنارتم.....!
تازمان قبل اززایمان خیلی خوب بود ولی بعدش خیلی منو اذیت کردن .
من صبح زود بستری شدم و توی اتاق خصوصی اما تاساعت 4 بعدازظهر برای همراهم ناهار نیاوردند.
پزشک نوزادان هم به بهانه زردی یک روزبیشترپسرم رونگه داشت وزمانی که خواستم اتاقم روتحویل بدم وخودم برای شیردهی بمانم قبول نکردن و بالاجبار دوباره اتاق خصوصی گرفتم
چیزه زیادی نمیخواهم....

فقط کمی گوش کنی....

اندکی درک کنی.... و از ته دل این جمله رو بگویی :

آرام باش! من کنارتم.....!
وزمانی که فرداش خواست پسرم رودوباره نگه داره به رضایت خودمان مرخص کردیم هیچگونه لباسی به ما تحویل ندادن ومن زمان بستری لباس برده بودم که گفتن لازم نیست و من فقط ازشون یه پتو گرفتم که بچه را لاش بزارم
چیزه زیادی نمیخواهم....

فقط کمی گوش کنی....

اندکی درک کنی.... و از ته دل این جمله رو بگویی :

آرام باش! من کنارتم.....!
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687