2737
2739
آخرین بررسی سازمان ثبت احوال باز هم افزایش آمار طلاق را نشان می‌دهد. میزان طلاق در 6 ماهه اول سال 89 نسبت به سال گذشته 2/6 درصد افزایش داشته است....

البته این بررسی افزایش 2/3 درصدی ازدواج را نیز نشان داده اما قضیه وقتی دردناک‌تر می‌شود که بیشترین میزان طلاق زنان را در گروه سنی 20 تا 24 سال و بیشترین میزان طلاق مردان را در سنین 24 تا 29 سالگی می‌بینیم. معمولا به‌دنبال طلاق، دلایل و توجیهاتی مانند فقر، اختلافات فرهنگی و تحصیلی، اعتیاد و تغییر باورهای جوانان به گوش‌مان می‌خورد اما نکته‌ای که شاید کمتر به آن می‌پردازند، نقش مشاوره‌های قبل از ازدواج و حتی آزمایش‌های قبل از ازدواج در سلامت ازدواج است.

چندی پیش مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر از افزایش ساعات مشاوره قبل از ازدواج داده بود.

دکتر محمداسماعیل مطلق، آموزش‌های قبل از ازدواج را بسیار حیاتی ذکر می‌کند و می‌گوید: «کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج شاخص‌های سلامت خانواده را ارتقا بخشیده است.» دکتر مطلق با اشاره به مدت این مشاوره‌ها تاکید می‌کند: «این آموزش‌ها قبلا 2 ساعت بوده ولی در برنامه جدید آموزش قبل از ازدواج این برنامه به 16 ساعت خواهد رسید.» وی توضیح می‌دهد: «در این کلاس‌ها درباره مسایل عاطفی زوجین، مسایل آمیزشی، مبانی دینی ازدواج و راه‌های جلوگیری از بارداری صحبت می‌شود.» مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه این مشاوره‌ها باید به‌صورت اجباری درآید، می‌گوید: «هدف ما تربیت کارشناسان مشاوره قبل از ازدواجی است که همیشه در مراکز بهداشت و درمان مستقر باشند و آموزش‌های لازم را به افراد در آستانه ازدواج ارایه کنند.» به گفته دکتر مطلق، این کلاس‌ها در 3 روز متوالی برای زوجین گذاشته می‌شود و آنها باید در این کلاس‌ها شرکت کنند.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2687