2737
2739
عنوان

از تاثیرات نماز بگین🤍✨️

211 بازدید | 42 پست

سلام خانوما 

کسایی که قلبا به نماز اعتقاد دارن میخام تاثیرات نماز رو توی زندگیشون بگن 

من دوره هایی از زندگیم میخوندم 

ولی الان‌ مدت طولانیه که ول کردم

الان بشدت آشفته و دلشکسته ام دلم میخاد بخونم اما هم از خدا ناراحتم هم خجالت میکشم 

شما از تاثیرات یا معجزات نماز بگین


باعث مستجاب الدعوه شدنه سر وقتش اون که نماز کاهله دعاهاش مستجاب نمی شه.

البته نماز تا نماز..نماز با تجوید صحیح حروف و و عمل بعدش.یعنی نمازخوان واقعی نه مثل شمر و معاویه ها و دیندارای دروغین کثیر فعلی


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731

معجزه نماز باخلوص و بدون اکراه اینه که هرگز نا امید صد در صدی نمیشی با وجود سخت ترین مسائل 

دیگه اینکه این مدل  نماز خوندن خصوصا اول وقتش هم به زمان هم به رزق و روزی برکت میده

نماز باعث میشه انسان خودش رو در محضر خدا ببینه 

و چنین کسی در خوشحالی و ناراحتی تحت حفاظت خداست 

 فضای مجازی رو باور کردی ؟ پس تا ابد واقعی ها رو تجربه نمیکنی :)  
2740

هر چی بگم کم گفتم.

خدا خیلی هوامو داره.

دلهارو باهام مهربون کرده و حتی گاهی خدا کاری میکنه دشمنام بهم خیر میرسونن😂

خیلی بهم رحم میکنه.روزیمو میرسونه

هدایتم میکنه

سلام حضرت زندگی ، امام زمانم  وقتی در پناه توام ، نمی ترسم . وقتی به یاد توام ، دلتنگ نمی شوم . وقتی نام تو را می برم ، بی شکیب نمی گردم ...تو تمام آرامش منی ، آفتاب منی ، بهار و گل و نسیم و بوستان منی ، تو ملجا و جان پناه منی .. اصلا ... معنای زنده بودنِ من با تو بودن است ..شکر خدا که تو را دارم ...
هر چی بگم کم گفتم. خدا خیلی هوامو داره. دلهارو باهام مهربون کرده و حتی گاهی خدا کاری میکنه دشمنام ...

خوشا به سعادتت...من جز همون خواب که کامنت بالا گفتم فعلا تاثیر خاصی ندیدم:///البته همون خوابم از لطف خدا بود من تقصیراتم زیاااده

از نمونه‌های ادب در نماز، که طی حدیث شریفی از رسول خدا(ص) بیان شده این است: «مَنِ اتَّقَى عَلَى ثَوْبِهِ فِی صَلَاتِهِ فَلَیْسَ لِلَّهِ اکْتَسَى» کسی که دو لباس تمیز و مندرس دارد و در نماز از لباس‌های مندرس و کهنه خود استفاده می‌کند او برای خدا لباس نپوشیده، برای خلق خدا لباس می‌پوشد، یا اگر لباس تمیز پوشیده ولی برا‌ی اینکه لباسش غبار نگیرد و آلوده نشود نماز را به تأخیر می‌اندازد یا (معاذالله) نمی‌خواند، معلوم می‌شود او برای خدا لباس نپوشیده است. خداوند می‌فرماید: یَا بَنِی آدَمَ خُذُواْ زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ؛‌ای فرزندان آدم! زیورهای خویش را به هنگام عبادت برگیرید.

برزخ همان عالم قبر است

 از معصوم(ع) سؤال می‌کنند که برزخ از کجا شروع می‌شود؟ می‌فرماید: «منذ القبر» لحظه‌ای که انسان وارد قبر می‌شود وارد برزخ شده است. آنچه به عالم مثال برمی‌گردد انسان در برزخ آن را می‌بیند اما باطن عقلی عبادات را در مافوق برزخ می‌بیند.

ابوبصیر که از شاگردان معروف امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است نقل می‌کند:

«اذا ماتَ عَبدُ المُؤمِنِ دَخَلَ مَعَهُ فِی قَبرِهِ سِتَّةَ صُوَرٍ...» وقتی بنده مؤمن از دنیا رفت، ۶ صورت نورانی به همراه او وارد برزخ و قبر می‌شوند، این ۶ صورت، او را از آسیب‌ها از ۶  جهت محافظت می‌کنند، آن کس که طرف راست این بنده مؤمن قرار گرفته در معرفی خود می‌گوید: من نمازم.

باطن نماز یعنی همین صورت نورانی که در قبر، طرف راست نمازگزار قرار می‌گیرد و می‌توان او را در برزخ دید و با او سخن گفت و از او شفاعت طلبید، نماز نمونه است، همه عبادات بر همین منوال است.

سپس آن صورتی که طرف چپ او قرار گرفته می‌گوید: من زکات هستم. زکات تنها مربوط به مال نیست بلکه انسان موظف است زکات هر نعمت خدادادی را بپردازد، هیچ نعمتی بی‌مسئولیت نیست، در روایات آمده است: «زَکَاةُ الْعِلْمِ تَعْلِیمُهُ مَنْ لَا یَعْلَمُه»: زکات دانش، آموختن آن به کسانی است که نمی‌دانند. «زکاةُ الجمالِ العِفافُ» زکات نعمت زیبارویی عفت و پاکدامنی است. «زکاة الشّجاعة الجهاد فی سبیل الله»‌زکات نعمت شجاعت، جهاد در راه خداست و ... .

همه این ها از مصادیق زکات است و اگر زکات نعمت پرداخته زکات به صورت نورانی در قبر به پرداخت‌کننده خود کمک می‌کند و او رااز آسیب و حادثه محافظت می‌کند.

صورتی که در قبر روبروی بنده مؤمن ایستاده می‌گوید من روزه هستم، سرّ مثالی روزه‌ای که برای رضای خدا گرفته می‌شود به صورت شخصی نورانی در قبر جلوه می‌کند و آن صورت نورانی که پشت سر او است و از پشت، وی را حمایت می‌کند می‌گوید من حج و عمره هستم.

در مراسم حج، امام سجاد(ع) در صحرای عرفات به شخصی فرمودند: تعداد حاجیان را چقدر تخمین می‌زنی؟ راوی رقم زیادی را گفت، سپس عرض کرد: حاجیانی که برای خدا از ثروت خود گذشتند و با ضجه و ناله خدا را می‌خوانند. امام سجاد فرمود: چقدر ضجه و ناله فراوان است و حاجی کم!‌ گفت: همه حاجی هستند آیا این تعداد کم است؟ آنگاه حضرت،‌ باطن افراد را به وی نشان داد دید سرزمین وسیع عرفات پر است از خوک و بوزینه!‌ و در بین اینها تنها چند نفر انسان هستند.

تشنه اهل بیت(ع) باشیم

..ادامه

از نمونه‌های ادب در نماز، که طی حدیث شریفی از رسول خدا(ص) بیان شده این است: «مَنِ اتَّقَى عَلَى ثَوْ ...

هر که باطنی دارد که با باطن اعمال او متحد است؛ عامل با عمل خود متحد است و هر که با نیت خود محشور می‌شود، امام صادق(ع) فرمود: «یَحْشُرُ النَّاسَ عَلَی نِیَّاتِهِمْ» امامان معصوم(ع) باطن افراد را می‌بینند و احیاناً به دیگران هم نشان می‌دهند.

اما آن نوری که پایین پای اوست می‌گوید: من نیکی‌هائی هستم که تو به برادران مؤمن روا داشتی، خیری که به دیگران رساندی. آنگاه این پنج نفر که خود را معرفی کردند از آن کس که بالای سر مؤمن ایستاده سؤال می‌کنند که تو کیستی که از همه ما نورانی‌تر هستی؟ می‌گوید: من ولایت خاندان پیغمبرم، محبت امام علی و ۱۴ معصوم هستم به این صورت جلوه می‌کند، پیروی از آن ها به این شکل مجسم می‌شود که از همه نورانی‌تر است و بالای سر مؤمن بر او اشراف دارد. وقتی انسان تشنه اهل بیت(ع) بود نه علاقه‌مند صوری، با آنها محشور می‌شود.

ألا أنَّ الصَّلاهَ مَأدَبَهُ الله فِی الارضِ قَد هَنَأهَا لِاَهلِ رَحمَتِه فِی کُلِّ یَومٍ خَمسَ مَرّات

آگاه باشید نماز سفره گسترده خدا در زمین است که خداوند آن را روزی  پنج  بار برای اهل رحمتش (افراد شایسته رحمت) گوارا نموده است.


مستدرک الوسایل ، ج ۱، ص ۱۷۰

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز