2733
2739
عنوان

تجربه من از ۲ بار آمنیوسنتز

64 بازدید | 4 پست

سال پیش بخاطر یه درد و عفونت سینوسی راهی بیمارستان شدم. ۵شب بستری و در پی اون اسکن،  تزریق چندمدل آنتی بیوتیک و آمپول های ضد التهاب و ... . وقتی از بیمارستان مرخص شدم متوجه بارداریم شدم. اولش خوشحال شدم از این که باردارم ولی زود یاد اون تزریقات و اشعه اسکن افتادم و به دکتر زنان مراجعه کردم. دکتر به من اطمینان خاطر داد که اگر اثری داشته باشه جنین خود به خود از بین میره و اصلا اینطور نیست که زنده بمونه و سالم نباشه و بدون آزمایش بتا داروی مکمل و برام تجویز کرد. هفته ۶بارداری یه شب خونریزی افتادم سریع رفتم سونو که اونجا یه جنین با ضربان قلب و هماتوم بالای ۵۰درصد ساک بارداری رویت شد. بعد از اون استراحت‌ مطلق بودم و هرشب شیاف پروژسترون استفاده کردم تا هفته ۱۲ بارداری که نوبت ان تی رسید. اون روز دکتر سونوگرافی بهم گفت هماتوم کاملا رفع شده ولی استخوان بینی جنین رویت نشد و ضربان قلب معکوس هم شنیده شد. بلافاصله آزمایش nt رو دادم و ریسک سندروم دان متوسط زده شد. بعد به پیشنهاد دکترم آزمایش nipt یا همون سل فری دادم که متوجه شدم جنین مبتلا به تریزومی ۲۱. برای اطمینان بیشتر و گرفتن مجوز پزشک قانونی تست آمنیوسنتز و آزمایشگاه دیگه ای انجام دادم که جواب بازم مثبت بود. سخت بود تصمیم بگیری جنینی که تو دلت تکون میخوره و باهاش ۴ماه زندگی کردی و زنده از خودت جدا کنی. در نهایت پایان هفته ۱۶ زایمان طبیعی و کورتاژ شدم و اونجا متوجه شدم جنین ها ۲تا بودن که یکی از اونا تا هفته ۶ بیشتر رشد نکرده بود.


....................


بعد از اون اتفاق من و همسرم به کلینیک پروفسور فرهود مراجعه کردیم و با ایشون صحبت کردیم. هردو ازمایش کاریوتایپ دادیم و طبق گفته خود دکتر مطمئن شدیم این یه اتفاق بوده چون ما نسبت فامیلی یا سابقه ی اختلال ژنتیک هم نداشتیم. ولی بخاطر یکبار تجربه جنین با تریزومی ۲۱، باید تو بارداری بعدی آزمایش تکرار میشد.


..................


۱سال گذشت و من باردارم. باوجود استرس زیاد از تجربیات قبل باید غربالگری و تست انجام میشد. سونو nt خیلی خوب پیش رفت. Nb رویت شد و ضربان قلب خوب بود. تمام دکترا به من تست سل فری و پیشنهاد میدادن ولی با توجه به اینکه تست nipt جواب منفی کاذب داره، پروفسور ما رو تشویق کردن که آمنیوسنتز انجام بشه و به من اطمینان دادن در صورت مراجعه به دکتر ماهر و استراحت کافی بعد از تست هیچ مشکلی برای ما پیش نمیاد. من برای بار دوم به دکتر مسعود حقیقی مراجعه کردم و ایشون از من تست گرفتن. بعد از چند روز جواب اومد و خداروشکر فرزند من سالم هست. 


.................


اینارو نوشتم برای هرکس که تو این موقعیت قرار میگیره امیدوارم مفید باشه.

 خیلیا از تست آمنیو منو ترسوندن، تجربه ای نداشتم و تو سایتای اینترنت دنبال کورسوی امیدی بودم. انجام غربالگری به موقع بهتر از به دنیا اومدن بچه ایه که حتما دلش نمیخواد با بیماری و سختی تو این دنیا زندگی کنه.




به یاد دختر گلم که تو قلب من موندگار شد و پسر عزیزم که هدیه خدا به ماست

خداروشکر ،ان شاالله فرشته کوچولوت صحیح و سالم باشه همیشه.

فقط 25 هفته به تولد باقی مونده !

1
5
10
15
20
25
30
35
40
خدایا جوری دستمو بگیر و بلندم کن که همه انگشت به دهن بمونن...(عدو شود سبب خیر ، اگر خدا خواهد)🤌🫡،(۲۹بهمن خبر بارداریمو شنیدم،خدایا ممنونم ازت،تو دلیمو حفظ کن و کمکم کن صحیح و سالم بغلش بگیرم)،از دوستانی که درخواست دوستی میدن معذرت می‌خوام نمیتونم قبول کنم.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687