2737
2739

برای آرام کردن نوزاد چه اقداماتی می توان انجام داد؟ چگونه کودک را آرام کنیم؟ اولین نمونه از شنیدن گریه کودک می تواند لحظه ای هیجان انگیز و لذت بخش برای شما باشد.

 زیرا نشان دهنده سلامت کودک است. اما با گذشت زمان، گریه و بی قراری نوزاد ممکن است باعث نگرانی و ناراحتی والدین شود. آرام کردن کودک می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که علت گریه و بی قراری او ناشناخته باشد. یک نوزاد بی قرار می تواند والدین را خسته و حواس پرت کند. اگر برای اولین بار والدینی هستید که نوزادی ناآرام دارید، آرام کردن آنها مطمئناً می تواند یک کار دلهره آور باشد. با این وجود، جای نگرانی نیست، زیرا خوشبختانه روش های متعددی برای آرام کردن نوزادان وجود دارد. مشاوران مرکز مشاوره خانواده  را هیچ زمان از دست ندهید در پاسخ به پرسش‌های مکرر والدین، راه‌های آرام کردن و آرام کردن نوزادان بی‌قرار را به طور گسترده مورد مطالعه و تحقیق قرار داده‌اند. مقاله زیر تکنیک های فراوانی را برای آرام کردن کودک بی قرار در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، اگر از روش های آرام کردن نوزاد خود بی اطلاع هستید، مطالعه این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

برای تسکین اشک نوزاد و رسیدن به حالت آرام، تعیین علت اصلی ناراحتی نوزاد ضروری است. مشخص کردن منبع گریه نوزاد در آرام کردن کودک بسیار مهم است. هنگامی که علت اشک و بی قراری کودک خود را شناسایی کردید، برای رسیدگی به این مشکل مجهزتر خواهید بود. با این حال، رمزگشایی دلیل گریه های کودک می تواند یک چالش باشد. برخی از عوامل کلیدی که ممکن است منجر به اشک نوزاد شود عبارتند از:

  • گرسنه بودن آن
  • گاز معده و دل درد نوزاد بعد از شیردهی
  • پوشک خیس یا ازاد دهنده
  • خستگی و آشفتگی به دلیل سر و صدای ناشی از محیط و نخوابیدن
  • قولنج یا کولیک در بعضی از نوزادان
  • گوش دردهای عفونی
  • گرم یا سر بودن محیط برای نوزاد
  • مریض بودن نوزاد و یا درد دندان

گریه بیش از حد نوزاد غیر طبیعی است. در صورتی که کودک ما به گریه بیش از حد ادامه داد و با وجود روش های مختلف آرام نشد، توصیه می شود با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. اگر گریه کودک ضعیف باشد یا شبیه ناله های نرم باشد، ممکن است نشانه بیماری باشد. بیماری یا ناراحتی می تواند توانایی کودک برای گریه بلند را کاهش دهد. جستجوی راهنمایی از یک مشاور کودک یا تماس با متخصص اطفال برای توصیف علائم کودک شما مفید خواهد بود. مشاور یا متخصص اطفال راهنمایی هایی را برای تعیین اینکه آیا کودک شما خوب است یا نه، ارائه می دهد.

 رسیدگی به بی قراری کودک می تواند برای والدین چالشی ایجاد کند، زیرا آرام کردن کودک و اطمینان از آرامش و سکوت می تواند خسته کننده باشد. یادگیری روش های موثر برای آرام کردن نوزاد، ارتباط بهتر را تسهیل می کند و بی قراری کودک را کاهش می دهد. اذعان به این نکته مهم است که هر نوزادی ترجیحات منحصربه‌فردی برای آرام شدن دارد و نمی‌توان همه کودکان را از طریق حرکت یا شیر دادن آرام کرد. بنابراین، خود را با تکنیک های مختلف برای آرام کردن کودک خود آشنا کنید و مشاهده کنید که کدام یک برای کودک شما بهتر است.

 نوزادان فعالیت قابل توجهی را در رحم تجربه می کنند و به این حرکات عادت می کنند. تغییر به محیط بیرونی گاهی اوقات می تواند ناگهانی و برای آنها ناآشنا باشد. بنابراین، تکان دادن، تاب دادن و در آغوش گرفتن نوزاد به آرامی می تواند به کاهش بی قراری او کمک کند.

تاب های کودک حرکات ملایمی را ارائه می دهند که به آرامش کودک کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که تاب برای یک نوزاد خردسال مناسب است یا برای آرام کردن کودکتان یک بالش انتخاب کنید. حرکات گهواره می تواند به آرامش کودک شما کمک کند.

اگر نوزاد شما کولیک را تجربه می کند، حرکات ملایم ماشین یا کالسکه می تواند ناراحتی را کاهش دهد و خواب آرام را تقویت کند. گاهی اوقات، برخی از نوزادان به دلیل کولیک یا درد ناشی از قولنج، برای خوابیدن و تسکین درد دچار مشکل می شوند و در نتیجه گریه های مداوم می کنند.

نوزاد شما در داخل رحم قرار می گیرد و فضایی آرام و آرام را تجربه می کند. در نتیجه، آنها به قرار گرفتن در یک محیط امن و گرم عادت می کنند و خواب راحت را تسهیل می کنند. بنابراین، توصیه می شود گرمای کودک خود را حفظ کنید و برای القای احساس امنیت، محیطی شبیه به رحم مانند پتو برای او فراهم کنید.

 پوشاندن نوزاد در یک پتوی ظریف و مطبوع و قرار دادن دست‌های او روی سینه‌اش، می‌تواند تأثیر تسکین‌دهنده‌ای بر روی نوزاد ایجاد کند. نوزادانی که قنداق می‌شوند خواب راحت‌تر، طولانی‌تر و آرام‌تری را تجربه می‌کنند.

عزیزم اگه میدونی میشه جواب بدی.پسرم موقع خواب دماقش کیپ میشه نمیتونه شیر بخوره و درست نفس بکشه قطره بینی هم بدتر میکنه دیگه چیکارمیشه کرد

آقایون داداشام،گوفته باشم اینجه باس ماس یعنی کلش باس ماس این تاپیک و اون تاپیک لایکو کامنت ماس ماس یعنی سایت کلوهومش باس ماس.آبجیا فدا مدا:))

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز