2733
2734
عنوان

بچه ی 2 ماهه ام بغلی شده. چه کار کنم؟

24945 بازدید | 14 پست
سلام مامان های مهربون. دختر من 2 ماهشه و خیلی بغلیه. البته بیشتر از بغلی بودن ، به حضور من در کنارش احتیاج داره. تا من رو نمیبیند شروع به گریه می کند. به هیچ کدوم از کارهای خونه ام نمی رسم. توی مهمونی ها هم ناآرومه و از همه غریبی می کند. به نظرتون راه حلی برای این مشکل وجود داره؟

تفکر بغلی شدن نوزادان اشتباه است:

برخی والدین با تفکر اینکه بغل کردن زیاد نوزاد موجب لوس شدن او یا به اصطلاح عام موجب بغلی شدن یا همان عادت به بغل کردن کودک می شود از توجه زیاد به کودک خود امتناع می کنند که البته این تفکر اشتباه است و توجه و مراقبت هر چه بیشتر از کودک لازم و ضروری است.

دکتر منصور بهرامی متخصص کودکان در گفت‌وگو با ایسنا گفت : مهمترین موضوع در پرورش کودک توجه و مراقبت از او از لحظه تولد است که این توجه باید در بالاترین میزان خود باشد چرا که کودک از لحظه تولد دارای لامسه و چشایی و حواس کامل است و این حواس باید هر چه بیشتر تقویت شوند.

وی در ادامه افزود: بیشترین میزان رشد مغز در 5/1 سال ابتدای زندگی است به طوری که این میزان تا 90 درصد نیز می رسد بنابراین والدین در همین زمان است که باید تمام تلاش خود را برای رشد کامل و تکامل مغز کودک به کار گیرند.

برخلاف عقیده برخی والدین هر چه نوزاد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در آغوش گرفته شود بیشتر با اصوات و تصاویر افراد آشنا شده و حواس و حتی تکلم وی تقویت می شود و هیچ گاه موجب لوس شدن یا بغلی شدن کودک نمی گردد و می توان گفت این تفکر که کودک به اصطلاح بغلی می شود ، اشتباه می باشد.

گفتنی است: کودک به خصوص در سالهای اول زندگی به هیچ وجه نباید احساس نگرانی، ترس و یا ناامنی داشته باشد چرا که در طولانی مدت در روحیات و حتی شکل گیری شخصیت وی تاثیر گذار است.

شایان ذکر است: اگر در آغوش گرفتن کودک همراه با صحبت کردن با وی باشد می تواند تا حدی در قدرت تکلم و شنوایی کودک موثر واقع شود.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

عزیزم توی این سن بچه باید هر چقدر بغل می خواهد بهش بدهی. چون اعتماد به نفس و شخصیتش در این شکل می گیره. باید کاملا از محبت والدین بخصوص مادر سیراب بشه. بزرگتر بشه بدتر هم میشه. نی نی من یکسالشه با اینکه خیلی اجتماعیه ولی یه موقع هایی فقط و فقط بغل منو می خواهد. تازه شیر مادر هم نمی خوره که عادت داشته باشه. ولی این مسئله در اعتماد به نفسشون خیلی تاثیر داره. یکی دوسال زحمت داره عوضش بچه یک عمر با ساختار درونی محکم زندگی میکنه.
2742
دوستان توضیح کامل دادند. من فقط این نکته را از قول دکتر هولاکویی اضافه میکنم نوزاد وقتی بغلی میشه که اونو بغل نگرفته باشیم. تا میتونی در آغوشش بگیر و تا میتونی از رفتن به مهمانی های شلوغ و پرسر و صدا و مسافرت در 14 ماه اول پرهیز کن. موفق باشی.
سلام
من با نظرات دوستان مخالفم . اگه یه نی نی بخواد 24 ساعت بغلش کنند و وقتی اونو می ذارن زمین گریه بیفته و تا بغلش می کنن ساکت میشه و حتی توی بغل ساعتها می خوابه و تا میذارنش رو زمین بیدار میشه اسم اینو چی می ذارید و یا چطور یه مادر بعد از تولد بچه اش میتونه تا 14 ماه مسافرت نره . کسانی که مادر هستن می دونند که یه مادر که تازه بچه دار شده با چه شوکی روبرو شده و چقدر نیاز به تعویض روحیه داره و مسافرت و مهمونی چقدر براش مفیده .
راستش کودک به بغل مادر احتیاج داره ترو خدا سعی نکیند این نعمت رو ازش بگیرید ... این فکر که بچه لوس میشه یا بغلی میشه هم اشتباس هم قدیمی بلکه تا اونجای که میتونید حتی موقع بیرون رفتن سعی کنید بغلش کنید و زیاد از کالاسکه استفاده نکنید ... مطمعن باشید در آینده کودک شما وابسته به شما نمی شه .
2740
آنیتا جون ، وقتی بچه من همین حالتو داشت و از بغلی شدنش شاکی شدم مادرم گفت این یه دوره گذراست و راست هم می گفت. گفت بچه تو از آغوشت محروم نکن بزودی موقعی می رسه که تو بغلت بند نمیشه خودشو می اندازه زمین که بره شیطونی کنه.مگه بچه تا کی بغلی می مونه؟
تو سن دو ماهگی خیلی بچه ها اینجوریند
کم کم که بزرگتر بشه و بازی یاد بگیره خودشو سر گرم می کنه
ضمنا بچه نوزاد عادتهاش هم هر 15 ، 20 روز عوض میشه و همیشگی نیست
بغلش کن و از نرمی و گرمی و بوی خوش نوزادت لذت ببر
خیلی زود از نوزادی در میاد
زندگی زیباست ای زیبا پسند ....
عزیزم بچه رو بغل کن. خودت بیشتر از اون آروم میشی. مسافرت و مهمونی هم برو تا بچه زودتر با این دنیا خو بگیره. تجربه من که خیلی مثبت بود. ضمنا کم کم عادت کن بچه رو هر روز حتی نیم ساعت ببری بیرون. اولش از محیط قشنگ میترسه اما کم کم که دیگران براش ابراز احساسات میکنن خوشش میاد و دنیا رو میپذیره. خوابش هم خیلی بهتر میشه
مامان ایلیا جان این نظر من نیست و نظر دکتر هولاکویی هست. در 14 ماه اول ما باید یک سری اصول را در زندگی کودک جا بندازیم تا بعد خودمون راحت باشیم. برای خواب، غذا ، تمیز کردن و بازی کردن با کودک یک سری برنامه ثابت انجام بدیم. همیشه یک جای ثابت به او غذا بدیم و یک جای مشخص او را بخوابانیم. سفر به خصوص اگر طولانی مدت باشه میتونه کاملا نظمی را که ایجاد کردیم به هم بزنه و بچه تا دوباره بیاد بیاره زمان از دست میره.
14 ماه اول بسیار بسیار برای برخورداری کودک از سلامت روانی حیاتی است. پس بهتره کمی تحمل داشته باشیم.
در صورتی که علاقه مندید از روشهای تربیت کودک اطلاع کسب کنید و اطلاعات خودتون را در اختیار دیگران بگذارید لطفا این تاپیک را ببینید:
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=39044&PageNumber=6
سلام من با نظرات دوستان مخالفم . اگه یه نی نی بخواد 24 ساعت بغلش کنند و وقتی اونو می ذارن زمین گری ...

آره بخدااااااااااااا داغونم

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز