2752
2734

🍹مواد لازم

پودر کیک آماده :باطعم دلخواه ( طمع وانيلي و شكلاتي پيشنهاد ميشه )

تخم مرغ: سه عدد

یا شیر :۳/۴ لیوان

روغن مایع :۱/۲ لیوان


🍹🍹🍹🍹🍹🍹

🍹طرز تهیه

_ابتدا سه عدد تخم مرغ داخل یک ظرف شکسته و ۳ تا ۴ دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید تا پف نموده و سفید شود.

_سپس  شیر را به اندازه ی ۳/۴ لیوان و روغن به اندازه ی ۱/۲ لیوان اضافه کرده و با دور متوسط همزن یک دقیقه با تخم مرغ ها مخلوط کنید.


_پودرکیک رو به صورت تدریجی به مخلوط اضافه کرده و با استفاده از قاشق یا با دور کند همزن ۱ تا ۱٫۵ دقیقه مخلوط کنید تا خمیر یکنواخت شود.

_خمیر کیک ما آماده ست حالا ماهیتابه دو طرفه رو با روغن چرب کرده و مطمئن میشیم که دیواره های ماهیتابه هم چرب شده باشه.

_خمیر رو داخل ماهیتابه میریزیم و با استفاده از قاشق سطح روی خمیر رو کاملا صاف میکنیم تا بعد از پخت سطح کیکمون یکنواخت بشه.

_شعله پخش کن گاز رو روی شعله کم قرار میدیم .زمان پخت این کیک بیست دقیقه رو گاز طول میکشه و بیشتر از اون موجب سوختگی کیک میشه. یک ربع اول یه طرف کیک و پنج دقیقه بعدی طرف دیگه کیک رو میزاریم بپزه.

_در صورت دلخواه بر پخت کیک در فر ، قالب کیک را در پایین ترین طبقه فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۰ فارنهایت) به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید.

_بعد از سرد شدن داخل ظرف برمیگردونیم و به دلخواه اون رو تزیین میکنیم. میتونیم خامه رو با مقداری خاک قند مخلوط کنیم و روی سطح کیک بپوشونیم و سپس از تکه های میوه برای تزیین استفاده کنیم.

_دو ساعت داخل یخچال قرار بدید و بعد نوش جان کنید.


یه کیک ساده وخیلی خوش مزه......


🎄🍹🎄🍹🎄

#کیک_بدون_فر

باران بهانه است
آسمان را هوس بوسه زدن بر خاک است

#دسر_کیک_و_پودینگ





✏️مواد لازم :

شیر 2 لیوان

آرد سفید شیرینی پزی 1 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری

وانیل 1/3 قاشق چایخوری

خامه 2 قاشق غذا خوری

زرده تخم مرغ 1 عدد

شکر 4 قاشق غذا خوری




♨️طرزتهيه:

آرد و نشاسته و شکر رو با شیر سرد خوب مخلوط کنید تا گلوله نداشته باشه زرده رو هم با وانیل بزنید و به شیر اضافه کرده وهمه مواد رو خوب با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بزارید و مرتب هم بزنید تا مثل فرنی غلیظ شود زیرش رو خاموش کنید و اون 2 قاشق خامه رو هم کمی با چنگال زده و پودینگتون رو اضافه کنید ولی همچنان به همزدن ادامه بدید تا پودینگ رویه نبنده و کمی خنک بشه بعد از خنک شدن کیک وانیلی تون رو با کارد خرد کنید یه لایه کیک خرد شده یک لایه پودینگ تو ظرف مورد نظر بریزید و به مدت 2 تا 3 ساعت درون یخچال قرار بدید

میتونید پودینگتون رو شکلاتی درست کنید با کیک وانیلی  و هم میتونید پودینگ وانیلی درست کنید با کیک شکلاتی




باران بهانه است
آسمان را هوس بوسه زدن بر خاک است

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687