2109
خواص نودالیت؛ از پخت سریع تا تامین انواع مواد معدنی

خواص نودالیت؛ از پخت سریع تا تامین انواع مواد معدنی

1399/08/12 بازدید2653

 

این روزها که زندگی همه‌ی افراد پر مشغله‌تر از زمان گذشته شده، غذایی مانند نودالیت که می‌تواند در 3 دقیقه آماده شود، چیزی شبیه به یک نجات‌دهنده است. هر کسی که فقط یکبار از این ماده غذایی در وعده غذایی خود استفاده کرده باشد، درباره خوشمزگی و سادگی پخت آن، هیچ شکی نخواهد داشت.

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به این غذای آسان و خوشمزه باشید، بهتر است درباره ارزش غذایی آن بیشتر بدانید، چرا که بدن ما نیاز به مواد غذایی دارد که انواع مواد معدنی، پروتئین‌ها و... مورد نیاز بدن را تامین کند. برای آنکه بتوانیم به خوبی نیازهای بدن خود را تامین کنیم، لازم است از ارزش غذایی وعده‌های خود باخبر باشیم.

نودالیت چیست؟

این غذا در واقع نوعی خمیر به عمل نیامده (در اصطلاح عامیانه به آن ورنیامده می‌گویند) است. نودالیت در خانواده ماکارونی محسوب شده و به دلیل محبوبیت برش رشته‌ای آن، بیشتر در این شکل به بازار عرضه می‌شود، اما همانند ماکارونی‌ها، از برش‌های مختلفی برخوردار است.

تفاوت اصلی ماکارونی با نودالیت در استفاده از تخم‌مرغ است. در تهیه نودالیت از تخم‌مرغ استفاده نشده و تنها آرد گندم ماده تشکیل‌دهنده مایع خمیر آن است. از این رو، نودالیت را می‌توانید همانند ماکارونی‌ها، با استفاده از گوشت و دیگر افزودنی‌ها طبخ و نوش جان کنید.

در فرآیند تولید نودالیت، خمیر آن با استفاده از آرد، تهیه و بخارپز شده و پس از آن، برای طعم­دار شدن از چاشنی‌ها و سبزیجات مختلف استفاده می‌شود. همان‌طور که مشخص است، در روند تولید نودالیت، از هیچ ماده مضری استفاده نشده و روند پخت آن با دیگر غذاهای فست‌فودی متفاوت بوده و لذا مضر نیست.

در زمان بسته‌بندی نودالیت نیز هوای داخل بسته‌ به‌طور کامل خالی شده و این موضوع باعث ماندگاری بالای این محصول، همانند روز اول تولید می­شود. جالب توجه است که در تهیه نودالیت از هیچ ماده نگه دارنده­ای استفاده نمی­شود.

مزایای نودالیت و دلایل محبوبیت آن برای ورزشکاران

منبع انرژی

نودالیت محصولی مناسب برای کودکان و ورزشکاران است. این محصول، منبع مناسبی از انرژی بوده و به همین دلیل می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده پر انرژی یا وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار بگیرد.

تمامی ورزشکاران و به‌خصوص ورزشکاران حرفه‌ای، نیاز به یک وعده غذایی پر انرژی پیش از تمرین خود دارند. نودالیت می‌تواند به ‌خوبی انرژی مورد نیاز یک تمرین سنگین را برای آن‌ها تامین کند.

منبع کربوهیدرات

از دیگر دلایل مناسب بودن نودالیت برای تمامی سنین، مقدار بالای کربوهیدرات درون این ماده غذایی است. کربوهیدرات موجود در نودالیت باعث می‌شود این غذای سریع، آسان و خوشمزه به‌راحتی هضم شود. بنابراین نودالیت حتی برای افرادی که دچار مشکلات مربوط به هضم غذا هستند نیز مناسب است.

این غذا که ریشه چینی دارد، می‌تواند حرکت‌های روده را سریع‌تر کرده و به همین دلیل می­توان از آن به‌عنوان درمانی برای بیماری‌های روده همانند ابتلا به یبوست نیز استفاده ‌شود.

بهبود متابولیسم

نودالیت تاثیر به سزایی در افزایش متابولیسم بدن دارد. استفاده از این ماده غذایی ظرفیت بدن در تبدیل غذا به انرژی را بیشتر کرده و درنتیجه، متابولیسم بدن افزایش چشمگیری خواهد یافت. افزایش متابولیسم، یکی دیگر از خواسته‌های بدن ورزشکاران از مواد غذایی است که این دلیل نیز، یکی از دلایل علاقه‌مندی این افراد به نودالیت تلقی می‌شود.

استحکام استخوانی

یکی دیگر از مسائلی که بسیاری از افراد و به خصوص ورزشکاران باید به آن توجه کنند، استحکام استخوان‌ها است، این افراد به دلیل داشتن فعالیت‌های سخت بدنی، بیشتر در معرض شکستگی استخوان‌ها قرار می‌گیرند و درنتیجه، برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، لازم است استحکام استخوان‌های خود را تقویت کنند. نودالیت غذایی حاوی کلسیم و فسفر بوده که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند و به همین دلیل، نودالیت به منظورت بهبود استحکام استخوان‌ها نیز غذایی مفید برای ورزشکاران است.

تمامی خواص ذکرشده، نشان می‌دهند این غذای سریع و آسان، بر خلاف سایر غذاهای فست فودی و آماده، عاری از هرگونه نگه دارنده و ماده مضر بوده و سرشار از خواص مفید برای استفاده توسط تمامی افراد، سنین و سطح فعالیتی است.

 

منبع: الیت فود

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

پسر من ۱۵ ماهشه ولی عاشق نودالیت  

 پسر من ۱۵ ماهشه عاشق نودالیت 😄

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید