2109
پیشنهادهایی برای فرار از غر‌زدن بچه‌ها!

پیشنهادهایی برای فرار از غر‌زدن بچه‌ها!

1398/12/28 بازدید24087
روزهای بلند بهاری دارند از راه می‌رسند اما مدیریت ساعت‌ها و تمام اوقات روز و شب این بهار را باید خودتان در دست بگیرید.در خانه ماندن نمی‌تواند خسته کننده باشد وقتی همه برنامه‌ریزی‌های لازم برای گذراندن این روزها را از پیش مهیا کرده باشید.شما بزرگترها در کنار بچه‌ها باید انگیزه و امید را تقویت کنید و شادی را با بازی و سرگرمی مهمان خانه‌های خود کنید. برای موفقیت بیشتر هم ما برای شما پیشنهادی خوبی داریم تا با درست کردن کاردستی و تجربه تفریحات خانگی تعطیلات متفاوت و خاطره انگیز را در کنار خانواده سپری و این طولانی نوروز را شاد بگذرانید.

1. بازی اوریگامی

اوریگامی از آن دسته سرگرمی‌هایی است که می‌توانید آن را هم به شکل انفرادی و یا با کمک یک گرفتن از فرزند خود انجام دهید.حس خوب ساختن و روح بخشیدن با کاغذ بسیار شگفت انگیز است پس دست به کار شوید تا برای امسال که سال موش است، اوریگامی این موجود بامزه را با هم یاد بگیرید.
  • برای شروع کاغذ مربع شکلی را انتخاب کنید. مانند تصویر دو خط‌چین در دو طرف آن بکشید و سپس از همان خط‌چین‌ها، کاغذ را از هر دو طرف تا کنید
  • کاغذ را به شکلی نگه دارید که خط‌چین‌ها مشخص شوند. روی بخشی که تا کرده‌اید مانند تصویر دوباره خط‌چین بکشید و از همان نقطه به سمت بیرون تا کنید.لبه‌ها را به سمت داخل برگردانید
  • در این مرحله سر مثلثی کاغذ را مانند تصویر، تا کنید،سمت تای شما باید به سمت بیرون باشد
  • دوباره بخشی را که تا کرده بودید( سر مثلت) را به حالت قبل برگردانید
  • کاغذ را دقیقا از وسط تا کنید
  • اضافه‌ای که از کاغذ باقی‌مانده را به سمت داخل تا بزنید. این بخش مثلثی که بعد از تا به شکل هلالی درمی‌آید، گوش موش است.
  • انتهای مثلث را یک بار به سمت کنار تا بزنید و دو باره همان را تا بزنید تا دم موش درست شود ( به شکل داخل دایره دقت کنید)
  • در بخش انتهای تا خورد دم، یک خط‌چین دیگر ایجاد کنید و شکست ایجاد کنید تا دم موش به خوبی تا بخورد
  • در آخر هم برای موش کاغذی به کمک بچه ها صورت بکشید.

2- بولینگ خانگی

این بازی دسته جمعی هیجان انگیز است تا بچه‌ها با هربار برنده شدنشان بالا و پایین پریدن از شادی را تجربه کنند درست است که بولینگ‌های کودکانه و اسباب بازی در بازار موجود است اما قرار ما این است که در خانه بمانیم پس به چند وسیله ساده نیاز دارید تا بازی را شروع کنید.
وسایل مورد نیاز: ده قوطی نوشابه یا کنسرو / توپ تنیس یا توپ پلاستیکی/ماژیک / چسب رنگی یا برق
  • برای شروع به سادگی با کمک یک چسب محل قرار گرفتن بچه ها را مشخص کنید البته سن و توانایی‌های جسمی کودک را در نظر داشته باشید تا تعیین کنید که چه اندازه فاصله تا قوطی‌ها برای او مناسب است.
  • قوطی‌ها را با تمهیدات لازم بی خطر و اگر دوست داشتید آنها را رنگ کنید و بگذارید آنها خشک شوند.
  • قوطی‌ها را به ترتیب در انتهای خط مرتب بچینید.
  • در نهایت بازی را شروع کرده و با توپ پلاستیکی به بچه‌ها آموزش دهید که چطور با تمرکز تمام قوطی‌ها را نشانه بگیرند و امتیاز بدهید.
بیشتر بخوانید: چند پیشنهاد جذاب برای سرگرم کردن بچه ها در خانه

3. بازی کاپوچین

اگر به دنبال بازی هستید که باعث تقویت تمرکز، سرعت و مهارت‌های حسی حرکتی اهل خانه هستید کاپوچین یک بازی فکری و گروهی 2 تا 4 نفره بسیار سرگرم کننده است.این بازی در بین افراد بالاتر از 6 سال و بزرگترها طرفداران زیادی دارد.پس به راحتی می‌توانید این بازی را به شکل گروهی در منزل انجام دهید.بنابراین برای این روزهایی که همه‌چیز خیلی آرام و کند پیش می‌رود، انتخاب خوبی است؛ چراکه مقدار زیادی هیجان به همه اعضای خانواده تزریق می‌کند.اگر کاپوچین را در خانه ندارید بدون بیرون رفتن می‌توانید این بازی را با قیمت خیلی مناسب به شکل اینترنتی سفارش دهید.
این بازی حاوی 54 کارت تصویر (14 کارت ساده، 40 کارت پیچیده یا سخت)/ 20 عدد لیوانک رنگی/ یک عدد زنگ و دفترچه‌ی قوانین بازی
- برای شروع باید لیوان‌ها را به ‌ترتیبی که در تصویر کارت، نشان داده شده بچینید. برنده کسی‌ است که زودتر از بقیه، لیوان‌ها را چیده و زنگ را به صدا درآورد. هیجان این بازی به قدری بالاست که بعد از یک بار بازی حتما دوست دارید آن را بارها بازی کنید.

4. بازی ترسیم ضرب المثل

این سبک بازی‌ها برای نوجوان‌ها بسیار دوست داشتنی است پس اگر اهل ادبیات و ضرب المثل‌های شیرین هستید و می‌خواهید بازیتان جنبه آموزشی هم داشته باشد این تفریح را به شدت توصیه می‌کنیم.اگر تخته سیاه یا وایت برد دارید با تشکیل گروه‌های‌ دو نفره یک ضرب المثل یا شعر انتخاب کنید و شروع به کشیدن تصاویری کنید که مفهموم را به هم گروهی خود برسانید تا او با حدس زدن امتیاز کسب کند.این بازی برای پدر و مادرها هم بسیار سرگرم کننده است پس می‌توانید پیشنهاد این بازی را خودتان به اعضای خانواده ارائه دهید.

5. گلدان بامزه بسازید

بچه‌ها عاشق بازی کردن با خاک و کاشتن گل و گیاه هستند پس در این روزها به آنها کمک کنید تا در بالکن کوچک خانه و یا حیاط این لذت را در کنار شما بزرگترها تجربه کنند.آنها عاشق ساختن کاردستی‌های بدرد بخور در خانه هستند تا هر بار با دیدن آنها خوشحال شوند.اگر گلدان‌های کوچکی در خانه دارید که برای قلمه زدن و تکثیر آماده هستند به سراغ درست کردن این گلدان‌های ساده و بامزه بروید.در نهایت هم مسئولیت نگهداری از آنها را به بچه‌ها بسپارید که برای آنها بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.
وسایل مورد نیاز : بطری پلاستیکی / چشم تزیینی/ گیاه/خاک/ رنگ آکریلیک/کاتر یا چاقو/ چسب
  • برای درست کردن این گلدان‌های بامزه کافی است که بطری را از نصف یا حدود 1/3 راه از پایین برش دهید.
  • قسمت پایین بطری بریده شده را با رنگ آکریلیک رنگ کنید.
  • آن را با یک گیاه و خاک پر کنید.
  • چشم‌های تزیینی را به جلوی آن اضافه کنید.

 

6. بازی با صداها

این بازی برای بچه‌های کوچک‌تر آموزشی و سرگرم کننده است چون با مجبور کردن آنها به تمرکز، مهارت و توانایی‌های شنیداری آنها را با تمرین و تکرار دو چندان خواهید کرد.
وسایل مورد نیاز شما برای شروع این بازی تمام لوازمی است که صداهای متمایزی دارند.
  • برای تجربه این بازی از مواردی مانند ساعت ،اسباب بازی‌ها، ظروف و حتی کتاب و قلم کمک بگیرید و با جمع آوری، همه آنها را روی یک میز قرار دهید.
  • از بچه‌ها بخواهید طرفی دیگر را نگاه کنند یا چشمانشان را ببندند.
  • یک مورد را انتخاب کنید و با آن صدایی ایجاد کنید. اگر کودک آن را به درستی حدس بزند ، یک امتیاز به او بدهید.
  • آنها از روی صداها حدس می‌زنند که چه چیزی در دست شماست و تا 3 بار اجازه پیش بینی دارند.

بازی کردن با کودک

7. تونل بازی بسازید

ساختن تونل بازی نیاز به یک فضای تقریبا بزرگ و کمی حوصله دارد. پس اگر خانه بزرگی دارید که فضای کافی برای این بازی در آن هست این کار را امتحان کنید.
وسایل مورد نیاز : حلقه ورزشی / صندلی/ پتو/ توپ ورزش و هر چیز دیگری که برای درست کردن مانع مفید باشد.
  • روی یکی کاغذ نقشه‌ای ترسیم کنید که چه فضایی و با چه موانعی قرار است ایجاد کنید.قوانینی هم وضع کنید که برخورد با هر کدام از این موانع خطا محسوب می‌شود و شما را بازنده خواهد کرد.
  • با میز،صندلی،بالش و حلقه‌ها تونلی با موانع مختلف ایجاد کنید و به بچه ها بگویید که آنها باید زیر آن بخزند و با هیچ چیز برخورد نکنند.از طرفی برای آنها شرح دهید که افتادن موانع هم خطایی دیگر است .راه را سخت کنید و از آنها بخواهید از آن بیرون بیایند.در این صورت تنها در صورتی که تمام موانع را رد کنند امتیاز گرفته و می‌توانند نقشه را برای نفر بعد تغییر دهند.این بازی ساعت‌ها کودکان را با همراهی شما سرگرم و شاد خواهد کرد.

8. بنویسید و گوش کنید

حالا که روزهاست بچه‌ها از درس و مدرسه به دور هستند بهانه‌ای خوبی است تا حال و هوای متفاوتی به خواندن و نوشتن‌های آنها بدهید و با هم بنویسید.برای اینکه به بچه‌ها نوشتن یاد دهید و از طرفی آنها را سرگرم کرده و درطول روز هم حواس‌ آنها را به اطراف جلب کنید، هر شب با آنها خاطره‌نویسی کنید. برای این کار به یک دفتر و مداد نیاز دارید. هر شب، ساعتی را به نوشتن خاطره‌ها، اتفاق‌های خوب و بد همان روز اختصاص دهید. همراه او روز را مرور کنید و سعی کنید حرف‌های او را یادداشت کنید. می‌توانید صدای او و خودتان را هم به جای نوشتن ضبط کنید و بعد آن را با هم گوش کنید یا اجازه دهید خود او آنها را نوشته و ببرای شما بخواند.

9. بازی دژ

برای کسانی که به شهرسازی،اداره مملکت، پول و اقتصاد علاقه دارید، بازی دژ بهترین بازی است که می‌تواند از 2 تا 7 نفر را سرگرم کند. رده سنی این بازی، 10 سال به بالاست.در این بازی بازیکنان در رقابت با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا با ساخت بهترین شهر، تبدیل به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی شوند. درهر دور از بازی، هر بازیکن یک نقش را انتخاب می‌کند تا از قابلیت ویژه آن نقش در طول آن دوره استفاده کند. هر بازیکن ساخت و ساز شهر خود را با بازی کردن کارت سازه‌ای که در دست دارد، پیش می‌برد. در انتهای بازی امتیازی، هم‌ارزش با هزینه آن کارت را بدست می‌آورد.
این بازی را هم می‌توانید با سفارش و خرید به شکل اینترنتی در خانه تجربه کنید.
3 بازی خانوادگی برای سرگرم کردن بچه ها در خانه!

10 - نقاشی با جایزه

یک بسته مداد رنگی، یک دفتر نقاشی و یا کتاب نقاشی با طرح‌هایی که باید آنها را رنگ کنند، راهکار دیگری برای سرگرم کردن بچه‌ها در روزهای تعطیل است.می‌توانید روزی یک ساعت برای این کار وقت بگذارید و همراه با بچه‌ها، سوژه‌های مختلف مثل نقاشی از هفت‌سین، نقاشی از گل‌ها، نقاشی از خوراکی‌های مختلف و... را انجام دهید. علاوه بر این رنگ کردن خوب و کامل هر نقاشی می‌تواند بازی دیگری باشد که برای آن هم می‌توانید جایزه کوچکی درنظر بگیرید.
بیشتر بخوانید: چطور فضای خانه را در این روزهای کرونایی شاد کنیم؟

ارسال نظر شما

login captcha

با تشکر از نویسنده قدرت قلمی خوبی دارید، و مطالب آموزنده خوبی ارائه داده اید.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8349 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6011 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15071 بازدید